Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer a mecánica liquidatoria dos principais impostos españoles |
A1 A4 A7 A9
|
|
|
Diferenciar a imposición individual e a empresarial |
A4 A9
|
|
|
Adecuado uso e comprensión de fontes bibliográficas esenciais no eido fiscal de cara ao seu emprego autónomo no futuro |
A2 A4 A7 A8 A10 A11 A12
|
|
C3
|
Introdución ao manexo de programas informáticos oficiais de axuda da Axencia Tributaria |
A4 A7 A9 A10 A12 A13
|
|
C3
|
Valoración das implicacións fiscais das decisións económicas |
A4 A5 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C7 C8
|
Valoración crítica do sistema fiscal español |
A3 A9 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C5 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Obxectivos e metodoloxía da materia |
Obxectivos básicos. A organización da materia. O método de traballo e a
súa avaliación. |
Tema 2: Introducción ao Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (IRPF) |
Elementos básicos do Imposto: contribuinte e unidade familiar, rendas
suxeitas e exentas, periodo impositivo. |
Tema 3: Rendas das Persoas Físicas |
Rendementos do Traballo, Rendementos do Capital, Ganancias e Perdas
Patrimoniais |
Tema 4: Rendas de Empresarios e Profesionais
individuais |
Elección do réxime de estimación da renda. Determinación da renda en
Estimación Directa e Estimación Obxectiva. |
Tema 5: Liquidación do IRPF |
Integración e compensación das rendas. Mínimo Persoal e Familiar. Cuota
Integra e Deducións. |
Tema 6 Introducción ó IS. |
Elementos básicos do Imposto: contribuinte, resultado contable e base
impoñible. Periodo impositivo. Imputación temporal de ingresos e gastos. |
Tema 7: Operacións determinantes da Base
Impoñible. Liquidación |
Gastos non deducibles. Amortizacións. Arrendamento Financeiro.
Deterioro de Valor e Transmisións Patrimoniais. Liquidación |
Tema 8: Introducción ó IVE |
Estrutura e características basicas do Imposto sobre o Valor Engadido
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A7 C6 |
17 |
17 |
34 |
Case study |
A1 A2 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C7 C8 |
19 |
38 |
57 |
Introductory activities |
A7 C1 |
3 |
0 |
3 |
Multiple-choice questions |
A4 A9 |
4 |
16 |
20 |
Problem solving |
A3 A4 A5 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 |
6 |
24 |
30 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos básicos dos principais impostos e facilitar a aprendizaxe. |
Case study |
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos relativos aos principais impostos para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Introductory activities |
Presentación do contido e obxectivos da materia. Metodoloxía de traballo e sistemas de control e avaliación.
Actividades a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados ao programa. Con ela preténdese obter e dar información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos. |
Multiple-choice questions |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Problem solving |
Trataríase de resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron. |
Personalized attention |
|
Description |
Durante a realización dos casos de estudo orientarse, supervisarase e resolveranse as dúbidas dos alumnos no seu proceso de adquisición das competencias e realización das actividades propostas.
Tamén establecerase un horario de titorias individuais no que o alumno pode acudir para resolver calquera tipo de dúbida sobre a materia.
Para o alumnado con dispensa académica de exencion de asistencia establecerase unha programación específica ao inicio do cuadrimestre |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A2 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C7 C8 |
Plantexaránse problemas concretos (casos) que describe unha situación real/simulada. O alumno debe ser capaz de analizar unha serie de feitos relativos aos principais impostos e chegar a unha decisión razoada mediante a discusión en pequenos grupos de traballo. |
30 |
Problem solving |
A3 A4 A5 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 |
Exame final. O alumno trataría de resolver a liquidación dos impostos traballados. |
40 |
Multiple-choice questions |
A4 A9 |
Formularanse probas de resposta múltiple. Plantexaranse varias cuestións, cada unha con varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións das que só unha delas é válida, cando finalice cada tema ou bloque temático. |
30 |
|
Assessment comments |
1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só
participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independenza da
cualificación acadada.
2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de
avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na
convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación
continua (solución de problemas, probas de resposta breve, intervencións
durante as sesións magistrales) mediante preguntas adicionais á proba
obxectiva final.
3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na
Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes
probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación.
4. Sobre condicións de avaliación final: Está prohibido acceder ao aula
de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior
e/ou almacenamiento de información.
5. Identificación do estudante: O estudante debe acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
Outras observacións de avaliación: A entrega dos casos de estudio realizarase no período no que se desenvolven as actividades académicas docentes
do primeiro cuadrimestre nas datas que determine o profesor. Para superar a materia, asemade de sumar 5 ou máis
puntos na avaliación, cómpre acadar unha puntuación mínima de 2 de 6 puntos no estudio de casos e probas de resposta múltiple. No caso da solución de problemas (exame) cada unha das liquidacións puntuará 2 puntos, sendo necesario acadar un mínimo de 0,75 en cada unha delas para superar a materia.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Manuel
Practico Renta. Axencia
Tributaria. Edición actualizada. - Manual
Práctico Sociedades. Axencia
Tributaria. Edición actualizada. - Gabinete
xurídico do Centro de Estudos Financieiros: "Impuesto sobre la Renta
de las Personas Físicas. Casos Prácticos" . Madrid:
editorial CEF (edición actualizada). - Gabinete
xurídico do Centro de Estudos Financieiros: "Impuesto sobre
Sociedades. Casos Prácticos" . Madrid: editorial CEF (edición
actualizada). - Moreno Moreno,
Mª Carmen e Paredes Gómez, Raquel: "Fiscalidad Individual y
Empresarial. Ejercicios resueltos" . Madrid: editorial
Cívitas (edición actualizada). - Albi Ibáñez,
Emilio: "Sistema
Fiscal Español. Volumen 1" . Barcelona: editorial Ariel (edición actualizada). - "Memento
Práctico Fiscal" . Madrid:
ediciones Francis Lefebvre (edición actualizada). |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Principles of Public Finance/611G01021 | Public Finance/611G01026 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|