Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender a función que desempeñan os tipos tipos de cambio no comercio internacional, nos fluxos de capitais e o xeito no que estes se determinan. |
A1 A2 A3 A11 A12
|
B1
|
C1
|
Manexar un modelo económico que relacione os tipos de cambio, os tipos de interese e outras variables macroeconómicas importantes, tales como a tasa de inflación e o nivel de produción. |
A2 A3 A4 A11 A12
|
|
|
Recoñecer a influencia dos factores que afectan aos tipos de cambio reais e aos prezos relativos das monedas a longo prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Identificar os factores que inflúen na determinación do tipo de cambio no curto prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Coñecer as principais vías de influencia das políticas monetaria e fiscal sobre o tipo de cambio e a produción nacional a curto prazo. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4
|
C1
|
Comprobar o importante papel do tipo de cambio no funcionamento dos mercados internacionais de débeda, de accións e de materias primas |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Resolver casos prácticos que esixen a aplicación de principios básicos que permiten entender a relación entre tipos de interese, prezos e tipos de cambio. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4 B5 B7
|
C1
|
Usar informacións e datos relevantes co fin de investigar a realidade dos mercados financeiros en xeral e dos mercados de divisas en particular. |
|
B5 B6 B8
|
C1
|
Evaluar a evidencia empírica dispoñible sobre a relación entre diñeiro, tipos de interese e tipos de cambio. |
A9 A12
|
|
C1
|
Mostrar interese polas cuestións relacionadas co campo de estudo das Finanzas Internacionais |
|
B9
|
C4
|
Manexar fontes documentais en inglés |
A11
|
|
|
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia |
|
|
C1 C4
|
Colaborar activamente na realización de traballos en equipo |
|
|
C4
|
Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesional no sector financeiro |
|
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Fundamentos das finanzas internacionais |
1.1 O mundo das finanzas internacionais
1.2 O mercado de divisas (Forex)
1.3 A cobertura do risco de cambio |
2. Determinantes dos tipos de cambio |
2.1 Enfoque de Balanza de Pagos
2.2 Mercados monetarios e tipos de xuro
2.3 Niveis de prezos e taxas de inflación
2.4 Explicacións integradoras. As expectativas |
3. Mercados internacionais e tipos de cambio |
3.1 Mercados de débeda e de accións
3.2 Mercados de materias primas
3.3 O investimento internacional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
15 |
30 |
45 |
Estudo de casos |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
8 |
12 |
20 |
Lecturas |
A2 A11 C6 |
0 |
6 |
6 |
Discusión dirixida |
B7 B8 B9 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A4 A12 C6 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Resolución de casos prácticos concretos que esixen a aplicación dos coñecementos que se traballaron na aula. |
Estudo de casos |
Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados na aula. Presentaranse en papel ou en soporte dixital. Informaráse previamente ao estudante dos contidos que terá que traballar |
Discusión dirixida |
Dinámica de grupo dirixida polo profesor |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba mixta |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Atención e resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
Resolución de problemas prácticos que esixe a aplicación dos coñecementos que previamente se traballaron na aula. Realizaranse dúas probas avaliables ao longo do curso. |
40 |
Proba mixta |
A4 A12 C6 |
Consistirá nunha única proba escrita que permita avaliar o nivel de coñecemento do alumno sobre os contidos do programa desenvolvidos na aula e tamén da súa aplicación.
Esta proba poderá incluír preguntas tipo test.
|
10 |
Estudo de casos |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
Formulación dunha actividade específica que requira traballo de ánalise e estudo aplicado polo alumno baseándose no desenvolvido ao longo do curso. Realizarase unha proba avaliable ao longo do curso. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Nas actividades de carácter teórico que esixan un desenvolvemento
por escrito, valoraranse especialmente, ademais dos coñecementos, a linguaxe
empregada, a capacidade de análise e o grao de síntese. Na parte práctica
valorarase especialmente a capacidade de aplicar os conceptos e principios abordados
na parte teórica para resolver casos e problemas prácticos. Coa realización das probas avaliables que se desenvolverán durante
o curso, o alumno pode alcanzar o 100 % da cualificación final (10 puntos). Para superar a materia requírese unha cualificación final mínima
de cinco puntos (computada a suma da avaliación das diferentes
metodoloxías). A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia,
solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático Cualificación de non presentado: Obterán a cualificación de non
presentado aqueles alumnos que non participasen na avaliación continua de
actividades realizada ao longo do curso en porcentaxe superior ao 20 %. A avaliación da convocatoria de segunda oportunidade realizarase
cos mesmos criterios, e o mesmo aplicárase no caso de convocatorias adiantadas,
adaptándose ao calendario oficial establecido pola facultade. En todo caso,
poderáse acadar o 100% da cualificación. A avaliación da convocatoria adiantada: poñerse en contacto co profesor da materia ao inicio do cuadrimestre. Para os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa de
asistencia, agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete a
probas obxectivas, para as restantes actividades avaliables acordarase, de ser
necesario, ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa
súa dedicación.
Está prohibido o acceso á sala de exames con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de
información. O alumno deberá demostrar a súa personalidade, cando se lle
requira, de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Eun, C. S.; Resnick, B. G. (2007). Administración financiera internacional. México D.F.: McGrawHill, cuarta edición
Carbaugh, R. J. (2009). Economía Internacional. México D.F.: Cengage Learning
Krugman, P. R.; Obstfeld, M.; Melitz, M. (2016). Economía Internacional. Teoría y Política. Madrid: Pearson, décima edición
Kozikowski, Z. (2013). Finanzas internacionales. México D.F.: McGrawHill Educación
Weithers, T. (2006). Foreign Exchange. A Practical Guide to the FX Markets. New Jersey: Wiley Finance, UBS
Levi, M.D. (2005). International Finance. New York: Routledge, cuarta edición |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|