Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos fundamentais do Dereito da empresa |
A3 A5 A6 A7 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Coñecer a normativa básica relativa ao dereito da empresa. |
A1 A2 A3
|
B6 B7 B8
|
|
Adquirir os coñecementos básicos para detectar os problemas xurídicos que poidan xurdir na administración dunha empresa.
|
A1 A2 A3 A11
|
|
|
Ser conscientes da importancia do respecto ao ordenamiento xurídico na administración da empresa. |
A4
|
B9 B10
|
C1 C4 C5 C6
|
Identificar as fontes de información xurídica relevantes. |
A8
|
|
C7 C8
|
Aprender a manexar as bases de datos xurídicas fundamentais. |
A3 A4 A8 A12
|
|
C1
|
Comprender a lenguaxe xurídica e os textos xurídicos |
A1 A2 A3 A4 A8 A9
|
|
C1
|
Aprender a resolver problemas xurídicos individualmente e en grupo. |
A1 A2 A3 A4 A10 A12
|
|
C4
|
Utilizar correctamente a lenguaxe xurídica, tanto na forma oral como por escrito. |
A1 A2 A4 A5 A12
|
|
C1
|
Comprender a importancia do Dereito como medio de resolución pacífica das controversias e de resolución dos conflictos de intereses. |
A1
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A empresa e o empresario |
Concepto de empresa
Negocios xurídicos sobre a empresa
Concepto de empresario
Rsponsabilidad do empresario
O estatuto xurídico do empresario: contabilidad e Rexistro Mercantil
Os colaboradores do empresario |
O Dereito da empresa |
Concepto e historia
Contido
Fontes |
O Dereito da competencia |
Defensa da competencia
Competencia desleal |
Propiedade intelectual |
Os signos distintivos
As creacións industriais
O dereito de autor |
Teoría xeral de sociedades |
Concepto de sociedad
Clases de sociedades |
A sociedade anónima e a sociedade de responsabilidade limitada |
Concepto, carácteres e constitución
Acciones e participacións
Órganos
Contas anuais
Modificación de estatutos e modificacións estructurales
Emisión de obrigacións
Disolución, liquidación e extinción
|
Outros tipos sociais ou sociedades especiais
|
A cooperativa
A sociedade profesional
A sociedade cotizada
Unións de empresas e grupos de sociedades |
Os títulos valores |
Teoría xeral dos títulos valores
A letra de cambio
O cheque
O pagare |
Os contratos mercantiles
|
A compraventa
A comisión e a axencia
O transporte
O seguro
Os contratos bancarios
Os contratos marítimos |
O concurso |
A declaración do concurso e os seus efectos
Determinación das masas activa e pasiva
Solucións do concurso e terminación do procedemento |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
A2 A3 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 C5 C6 |
0 |
12 |
12 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C5 |
17 |
34 |
51 |
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B4 B7 B9 |
12 |
12 |
24 |
Lecturas |
A10 A11 A12 B3 |
0 |
8 |
8 |
Discusión dirixida |
A12 B1 B2 |
6 |
0 |
6 |
Presentación oral |
A9 A12 B1 B2 B5 |
1 |
8 |
9 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C5 |
1 |
6 |
7 |
Traballos tutelados |
B6 C5 C7 C8 |
0 |
10 |
10 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C7 C8 |
6 |
6 |
12 |
Recensión bilbiográfica |
C6 C8 |
0 |
6 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
O alumno responde brevemente e por escrito aos problemas xurídicos que lle suscita o docente. |
Sesión maxistral |
Cada lección abrirase coa explicación por parte do profesor dos aspectos fundamentais do tema. |
Estudo de casos |
No Dereito da empresa resulta fundamental o estudo da jurisprudencia. Analizaranse sentenzas dos tribunais e resolveranse problemas xurídicos (casos prácticos). |
Lecturas |
Ofrecerase ao alumno algún libro ou artigo básico para que se familiarice coa linguaxe xurídica.
|
Discusión dirixida |
O profesor suscitará en clase un problema xurídico e procurarase chegar á solución do mesmo coas intervencións dos alumnos. |
Presentación oral |
Os alumnos prepararán e expoñerán en clase un tema, a elección do profesor. |
Proba de resposta múltiple |
Pedirase aos alumnos que lean unha lei e respondán a unhas cuestións en forma de test.
|
Traballos tutelados |
Encárgase ao alumno realizar un estudo detido sobre un tema determinado e guíaselle na elaboración do traballo. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Organízanse unhas xornadas ou conferencias ás que acoden os alumnos. |
Recensión bilbiográfica |
O alumno resume e comenta unha lectura que lle proporciona o profesor.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor axuda ao alumno a elixir un tema apropiado e oriéntao na súa realización, revisando a súa estrutura, conclusións, etc.
Formaranse dous grupos de 15 alumnos. Estes dous grupos recibirán unha tutoría de 4 horas cada un (en dúas sesións de dúas horas) para poder resolver dúbidas sobre a elaboración dos traballos ou outras cuestións da asignatura |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B6 C5 C7 C8 |
Corrixirase o traballo realizado. |
30 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C5 |
Evaluaranse os test entregados. |
5 |
Presentación oral |
A9 A12 B1 B2 B5 |
Evaluarase o contido e a forma da exposición |
5 |
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B4 B7 B9 |
A solución de casos que se entreguen ou expoñan en clase se evaluará. |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C5 |
Valorarase a axeitada comprensión dos conceptos e institucions que comprenden a materia e mais a adquisición dos coñecementos necesarios para a sua resolución |
40 |
Recensión bilbiográfica |
C6 C8 |
Se evaluará a originalidad, expresión escrita, contido e madurez.
|
5 |
Proba de resposta breve |
A2 A3 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 C5 C6 |
Evaluaranse as probas entregadas. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Só serán cualificados con Non Presentado os alumnos que únicamente presentáronse a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final. Os alumnos que liberen unha parte da materia mediante unha proba mixta (parcial) só terá validez para o curso actual. Si un alumno que ten liberada unha parte non consegue aprobar a materia no seu conxunto nas oportunidades de xuño ou xullo, a súa cualificación final será suspenso e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos. Os criterios de avaliación son os mesmos para a primeira e a segunda oportunidade. Para a convocatoria adiantada, o alumno terá que realizar os traballos, as prácticas e o examen que non teña superados nas oportunidades anteriores.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA
RECOMENDADA Bercovitz, A., “Apuntes
de Derecho mercantil”, Cizur Menor , ult. ed. Broseta/Martínez Sanz,
“Manual de Derecho mercantil”, Madrid, ult. ed. Eizaguirre, JM.,
“Derecho mercantil”, Cizur Menor, ult. ed. Jiménez Sánchez, GJ., (Coordinador),
“Derecho mercantil”, Barcelona, ult. ed. Jiménez Sánchez, GJ.,
“Lecciones de Derecho mercantil” , Madrid, ult. ed. Menéndez, A., ( Director
), “Lecciones de Derecho mercantil”, Cizur Menor, ult. ed. Sánchez Calero, F.,
“Instituciones de Derecho mercantil”, Cizur Menor , ult. ed. Sánchez Calero, F.,
“Principios de Derecho Mercantil ” ”, Cizur Menor , ult. ed. Uria/Menéndez,“Curso de
Derecho mercantil”, I, Cizur Menor, ult. ed. Vicent Chuliá, F.,
“Introducción al Derecho mercantil”, Valencia, ult. ed |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|