Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios explicativos dos procesos políticos-económicos fundamentais que afectan ó entorno da empresa |
|
|
|
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta. |
|
|
|
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta. |
|
|
|
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta. |
|
|
|
Comprender a utilidade da materia estudada para analizar as posibles situacións de natureza económica que afectan ás decisións empresariais |
|
|
|
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural. |
|
|
|
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural. |
|
|
|
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural. |
|
|
|
Desenvolver actitudes intelectuais como: creatividade, intuición e capacidade de análise, de reflexión lóxica e de crítica |
|
|
|
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas. |
|
|
|
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas. |
|
|
|
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas. |
|
|
|
Adquirir un conxunto de instrumentos útiles para analizar a realidade económica en entornos cambiantes |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Primeira parte: Políticas económicas estruturais |
Tema 1. Fundamentos de política económica
Tema 2. Políticas económicas de oferta
Tema 3. Avaliación de políticas económicas |
Segunda parte: Políticas sectoriais horizontais |
Tema 4. Política de competencia
Tema 5. Política de innovación
Tema 6. Política ambiental e climática
Tema 7. Política de infraestruturas |
Terceira parte: Políticas sectoriais verticais |
Tema 8. Política agraria e de recursos naturais
Tema 9. Política industrial
Tema 10. Política enerxética
Tema 11. Políticas do sector servizos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
|
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
|
17 |
51 |
68 |
Obradoiro |
|
24 |
48 |
72 |
Proba mixta |
|
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O profesor presentará a materia ao estudante e, se fose o caso, avaliará os seus coñecementos previos |
Sesión maxistral |
O profesor desenvolverá os contidos básicos dos temas da asignatura |
Obradoiro |
Estudo de casos aplicados e prácticos sobre políticas económicas sectoriais e reformas estructurais mediante estatísticas, novas de prensa, comentarios en blogs, referencias bibliográficas especializadas na materia, etc. Levaranse a cabo nas sesións de carácter interactivo. Pode incluir preguntas breves de comprensión para realizar na aula. Pode ser obxecto de seminarios, debates ou postas en común. |
Proba mixta |
Trátase dos exames oficiais da materia, durante os períodos de exames. Serán exames escritos sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. Poderá haber preguntas de resposta breve, de resposta múltiple, tipo ensaio, prácticas etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Sesión maxistral |
Proba mixta |
|
Descrición |
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver as súas dúbidas sobre a materia, principalmente nas titorías no despacho.
As titorías en grupo reducido planificaranse ao longo do curso. Estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno a través do seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas (busca de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos, seminarios etc.)
Para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
|
As diferentes actividades desenvolvidas durante o curso serán avaliadas para obter a cualificación desta parte. Podería haber diferentes ponderacións para cada actividade segundo a súa tipoloxía ou dificultade. Valoraranse en gran medida o esforzo persoal a aprendizaxe continua e a comunicación escrita e/ou oral. |
60 |
Proba mixta |
|
Esíxese unha cualificación igual ou superior a 3/10 nela para superar a materia. Ademáis do coñecemento dos contidos da materia, valoraranse:
- a capacidade de expresión
- as capacidades analítica e sintética
- a capacidade para argumentar
- a capacidade para elaborar un discurso coherente
- o dominio da linguaxe técnica e científica
|
40 |
|
Observacións avaliación |
<p class="MsoNormal"><b>Cualificación de non presentado:</b> Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.</p><p class="MsoNormal"><b>Segunda oportunidade e convocatoria adiantada:</b> Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na convocatoria adiantada e na segunda oportunidade é posible recuperar 2 puntos da avaliación continua.</p><p class="MsoNormal"><b>Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:</b> Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.</p><p class="MsoNormal"><b>Sobre condicións de avaliación final:</b> Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.</p><p class="MsoNormal"><b>Identificación do estudante:</b> O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.</p><p class="MsoNormal"> </p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Aranda García, Evangelina; Pérez Moreno, Salvador y Sánchez Andrés, Antonio (Coords.) (2018). Política económica y entorno empresarial. Pearson
Sánchez, A. y Tomás, J. A. (dir.) (2014). Crisis y política económica en España: Un análisis de la política económica actual. Cizur Menor. Aranzadi
Fernández Albertos, J y Manzano, D. (2010). Democracia, instituciones y política económica. Madrid. Alianza Editorial
Parejo Gámir, J. A; Calvo Benardino, A. y Paul Gutiérrez, J. (1995). La política económica de reformas estructurales. Madrid. Centro de Estudios Ramón Areces
Martín Mayoral, F. (coord.) (2009). Manual de economía española. Teoría y estructura. Madrid. Pearson Educación
Cuadrado Roura (dir) (2019). Política Económica. Madrid: McGraw-Hill
Fernández Díaz, A.; Parejo Gámir, J. A. y Rodríguez Sáiz, L. (2011). Política Económica. Madrid. McGraw-Hill
Gámir, L. (dir.) (2008). Política económica de España. Madrid. Alianza Editorial
Sánchez Andrés, Antonio; Ochando Claramunt, Carlos y Torrejón Velardiez, Miguel (2018). Política económica estructural. UOC
García Reche, A. y Sánchez Andrés, A. (coords.) (2016). Políticas económicas estructurales y de competitividad. Valencia. Tirant lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Política Económica/611G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>Observacións finais:</p> - <div align="justify">As referencias bibliográficas que se expoñen como bibliografía básica son as que se utilizan en maior ou menor medida para desenvolver o programa da asignatura nas sesións maxistrais. Durante o curso podería engadirse algunha referencia adicional si se considera axeitado para mellorar a docencia na materia e a comprensión da mesma por parte dos estudantes, sobre todo en aqueles casos nos que se trate dalgunha referencia de nova publicación.<br /></div>
- <div align="justify">Ao longo do curso os profesores da materia poderán establecer lecturas obligatorias e/ou voluntarias, que serán postas ao dispor do alumnado a través do Servizo de Reprografía da Facultade con tempo suficente para poder ser utilizadas polos alumnos en clase e ser preparadas para as probas de avaliación establecidas na asignatura. </div>
- <div align="justify">Tamén poderanse establecer lecturas de prensa e revistas.</div>
|
|