Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Basic knowledge of legal argumentation. |
A11 |
Ability to understand and write legal documents. |
A12 |
Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public). |
A13 |
Mastering new technologies applied to law. |
B2 |
Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study. |
B4 |
Ability to transmit information, ideas, problems and solutions to a specialized and non-specialized public. |
B10 |
Teamwork and collaboration. |
B12 |
Effective workplace communication and oral and written skills in Spanish, Galician and foreign languages. |
B13 |
Computing and ICT skills. |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages. |
C6 |
Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade de expresión tanto oral como escrita, con especial atención á linguaxe xurídica |
A8 A11 A12
|
B2 B4
|
C1
|
Capacidade de se expresar axeitadamente en público e de manexar a oratoria e a argumentación xurídica |
A8 A12
|
B12 B2 B4
|
C1
|
Capacidade para empregar internet e as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión |
A13
|
B13
|
C6 C7
|
Traballar de forma colaborativa e comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo |
A11 A12
|
B10 B12 B4
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. La Comunicación: Del origen la actualidad. |
1.1. Definición.
1.2. Modalidades de Comunicación.
1.3. Evolución: Da orixe á imprenta.
1.4. O sistema comunicativo moderno.
1.5. A sociedade en rede.
1.6. A era da transparencia. |
TEMA 2. Comunicación non verbal. |
2.1. Definición e concepto.
2.2. Características.
2.3. Comunicación interna e externa.
2.4. A linguaxe corporal: posta en escena.
2.5. Casuística de cada medio de comunicación.
2.6. Conceptos básicos: márketing, público obxectivo, posicionamento.
2.7. Comunicación imaxe: cualidades do orador/a. |
TEMA 3. Comunicación e emoción. |
3.1. Ethos, pathos e logos.
3.2. Vestimenta.
3.3. Kinesia, paralingüística e proxémica. |
TEMA 4. Modos da Comunicación. |
4.1. Información.
4.2. Publicidade.
4.3. Propaganda.
4.4. Relacións Públicas.
4.5. Evolución: Da razón á emoción. |
TEMA 5. Fundamentos da comunicación oral e escrita. |
5.1. Lingua estándar e variedades dialectais.
5.2. Retórica clásica.
5.3. Argumentación.
5.4. Retórica xudicial.
5.5. Retórica dixital. |
TEMA 6. Comunicación oral aplicada ao Dereito. |
6.1. Retórica, Oratoria e Dialéctica.
6.2. Audiencia e medo a falar en público.
6.3. Principios básicos da exposición oral.
6.4. Clases e xéneros de discurso.
6.5. A exposición. |
TEMA 7. Comunicación escrita aplicada ao Dereito. |
7.1. Organización do texto escrito.
7.2. Técnicas de comunicación escrita aplicadas ao Dereito.
7.3. O proceso de redacción.
7.4. Documentación e bases especializadas. |
TEMA 8. Modernización e simplificación da linguaxe xurídica. |
8.1. A Comisión de Modernización da Linguaxe
Xurídica.
8.2. Informe da Comisión de Modernización da Linguaxe
Xurídica.
8.3. O dereito para comprender.
8.4. Recomendacións aos profesionais.
8.5. Recomendacións ás institucións.
8.6. Recomendacións aos medios de comunicación. |
TEMA 9. Comunicación pública e Xustiza. |
9.1. Xornalismo xudicial.
9.2. Protocolo de Comunicación da Xustiza.
9.3. Contorna legal, normativa orgánica e regulamentaria.
9.4. As oficinas de comunicación do Poder Xudicial.
9.5. Información xudicial: límites.
9.6. Información xudicial e transparencia.
9.7. Uso das linguas cooficiais. |
TEMA 10. Comunicación 2.0. |
10.1 Comunicación Web.
10.2. Redes sociais: Facebook, Twitter e Instagram.
10.3. Comunicación móbil. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A8 A11 A12 A13 C7 |
24 |
12 |
36 |
Workshop |
A11 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 |
12 |
24 |
36 |
Oral presentation |
A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 |
11 |
22 |
33 |
Supervised projects |
A8 A11 A12 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 C7 |
0 |
27 |
27 |
Practical test: |
A8 A11 A13 B13 B2 B4 C1 C6 |
4 |
12 |
16 |
Mixed objective/subjective test |
A8 A13 B13 C1 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases expositivas sobre o temario da materia. |
Workshop |
Actividades que se realizarán individualmente ou en grupo. Clases prácticas. |
Oral presentation |
Probas de comunicación oral. |
Supervised projects |
Traballo tutelado seguindo as pautas definidas polo/a docente. |
Practical test: |
Traballo escrito. |
Mixed objective/subjective test |
Proba na que se avalía a asimilación dos contidos e a capacidade de pór en práctica as destrezas propias da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Oral presentation |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección dos traballos tutelados, así como das diversas prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse titorías presenciais, xunto co seguimento continuo na aula e a través de Moodle. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 |
Probas de comunicación oral. A parte de comunicación oral avaliarase ao 100% con estas probas, sendo necesario aprobar cada unha das prácticas que se realicen. |
30 |
Supervised projects |
A8 A11 A12 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 C7 |
Traballo para avaliar a competencia en comunicación escrita. |
20 |
Practical test: |
A8 A11 A13 B13 B2 B4 C1 C6 |
Prácticas de escritura. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A8 A13 B13 C1 C6 |
Exame final da materia no que serán avaliados os coñecementos teóricos e prácticos de expresión escrita adquiridos durante a mesma. |
40 |
|
Assessment comments |
Dado que é unha materia eminentemente práctica, o peso maioritario desta recae, sobre todo, nos traballos realizados polo alumnado. O 40% da avaliación total procede da proba obxectiva sobre a teoría impartida nas clases maxistrais e exercizos prácticos. Esta proba realizarase na data establecida pola Facultade. O 60% restante responde á avaliación das prácticas de comunicación oral e escrita realizadas ao longo do curso. Para superar a materia é necesario aprobar tanto a parte práctica como a teórica, é dicir, obter polo menos un 3 (30 sobre 100) no conxunto das prácticas realizadas e un 2 (20 sobre 100) no exame final. Tres faltas de ortografía (incluidos os tils) implican que non se corrixirá ese traballo, exercicio ou exame. O alumnado que goce de dispensa académica deberá porse en contacto cos dous profesores da asignatura antes do día 15 de febreiro, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. Os/as alumnos/as deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle), pois será o espazo a través do cal se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e cualificacións.
|
Sources of information |
Basic
|
RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2014). Diccionario de la lengua española : [Edición del Tricentenario]. Madrid : Espasa Calpe
CASADO, Manuel (2012). El castellano actual. Usos y normas. Pamplona: EUNSA
Ministerio de Justicia (2011). Informe de la Comisión de modernización del lenguaje jurídico. Mnisterio de Justicia
RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2012). Ortografía básica de la lengua española. Madrid: RAE
Consejo General del Poder Judicial (2018). Protocolo de Comunicación de la Justicia. Madrid: Consejo General del Poder Judicial |
|
Complementary
|
JIMÉNEZ YÁÑEZ DE BARBER, Ricardo; MANTECÓN SANCHO, Joaquín (2012). Escribir bien es de justicia : técnicas de expresión escrita para juristas. Cizur Menor : Aranzadi-Thomson Reuters
CASSANY, Daniel (2007. 14ª ed.). La cocina de la escritura. Barcelona : Anagrama
BOEGLIN NAUMOVIC, Martha (2007). Leer y redactar en la universidad : del caos de las ideas al texto estructurado. Sevilla : MAD
VILCHES VIVANCOS, Fernando (2010). Manual de lenguaje jurídico-administrativo. Madrid : Dykinson
MONTOLÍO, Estrella (coordinadora) (2000). Manual práctico de escritura académica. Barcelona : Ariel
FIGUERAS, Carolina (2001). Pragmática de la puntuación. Barcelona : Octaedro |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Green Campus1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- A entrega realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|