Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Knowledge of the main legal institutions |
A3 |
Grasping the systematic nature of the legal system |
A8 |
Basic knowledge of legal argumentation. |
A9 |
Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal). |
A10 |
Ability to interpret and critically assess the legal system. |
A11 |
Ability to understand and write legal documents. |
A12 |
Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public). |
A14 |
Ability to draft legal norms. |
B3 |
Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues. |
B5 |
Acquisition and assessment of those learning skills necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy |
B8 |
Critical, logical, and creative thinking. |
B11 |
Ethical and social responsibility. |
B12 |
Effective workplace communication and oral and written skills in Spanish, Galician and foreign languages. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good. |
C7 |
Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o papel do Dereito penal como medio formal de control social integrado nun ordenamento xurídico complexo |
A1 A3 A9 A11 A12 A14
|
B11 B12 B3 B5
|
C3 C4 C7
|
Coñecer a norma penal na súa estrutura interna, a súa interpretación e a súa aplicación tempo-espacial |
A8
|
|
|
Coñecer a infracción penal nos seus elementos constitutivos |
A10
|
|
|
Analizar uns feitos concretos e argumentar a existencia ou non de responsabilidade penal |
|
B8
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1 O DEREITO PENAL: CONCEPTO E FUNCIÓNS |
1. Concepto de Dereito penal
2. Funcións do Dereito penal
|
TEMA 2: PRINCIPIOS INFORMADORES DO DEREITO PENAL |
1. O principio de legalidade
2. O principio de proporcionalidade
3. O principio "ne bis in idem"
4. Outros principios
|
TEMA 3
FONTES DO DEREITO PENAL |
1. A lei penal
2. O problema das leis penais en branco
3. ¿Outras fontes do Dereito penal?
|
TEMA 4
INTERPRETACIÓN DA NORMA PENAL |
1. Concepto de interpretación
2. Tipos de interpretación
|
TEMA 5
APLICACIÓN DA NORMA PENAL NO ESPAZO E NO TEMPO |
1. A retroactividade en Dereito penal
2. O principio de territorialidade da Lei penal
|
TEMA 6: TEORÍA XURÍDICA DO DELITO : PRANTEXAMENTO XERAL
|
1. MetodoloXía seguida
2. Estrutura da teoría Xurídica dO delito
|
TEMA 7: ACCIÓN E TIPICIDADE |
1. O concepto de acción
2. O tipo penal |
TEMA 8: EL PROBLEMA DA ADECUACIÓN A TIPO NOS DELITOS DE RESULTADO |
1. Causalidade
2. Imputación obxectiva |
TEMA 9
A ANTIXURIDICIDADE MATERIAL. |
1. Concepto
2. O ben xurídico |
TEMA 10
A OMISIÓN |
1. Omisión propia
2. Omisión impropia
|
TEMA 11
A ANTIXURIDICIDADE FORMAL |
1. Dolo e imprudencia
2. As causas de xustificación |
TEMA 12
A CULPABILIDADE |
1. Concepto de inculpabilidade
2. Causas de exclusión da culpabilidade
|
TEMA 13
A PUNIBILIDADE. OUTROS PRESUPOSTOS DA PENA ALLEOS Ó DELITO |
1. Condiciones obxectivas de punibilidade
2. Causas personais de exclusión da pena
|
TEMA 14
O ITER CRIMINIS |
1. Actos preparatorios punibles
2. A tentativa
|
TEMA 15
AUTORÍA E PARTICIPACIÓN |
1. Autoría
2. Participación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A3 A9 A11 A12 A14 B8 B11 B12 B3 B5 C3 C4 C7 |
10 |
0 |
10 |
Collaborative learning |
A10 |
10 |
0 |
10 |
Case study |
A1 |
10 |
10 |
20 |
Events academic / information |
A8 |
10 |
0 |
10 |
Workbook |
A1 |
0 |
20 |
20 |
Oral presentation |
A10 |
1 |
10 |
11 |
Objective test |
A8 |
2 |
0 |
2 |
Speaking test |
B8 |
1 |
0 |
1 |
Field trip |
A1 |
5 |
0 |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
B8 |
21 |
0 |
21 |
Problem solving |
B8 |
5 |
0 |
5 |
Document analysis |
B8 |
5 |
0 |
5 |
Supervised projects |
B8 |
2 |
18 |
20 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
Nas clases prácticas, o docente organizará debates sobre temas penais de actualidade. |
Collaborative learning |
Os estudantes traballarán en grupo diversos temas, debendo mostrarse activos e colaboradores cos compañeiros do seu grupo. |
Case study |
A praxe é un dos elementos clave da nosa disciplina. Por el, a formulación e resolución de casos prácticos en clase será un dos elementos basilares do desenvolvemento da docencia. |
Events academic / information |
Ao longo do curso, a Área organizará diversas xornadas, conferencias, etc. sobre temas de interese para o estudante, complementándose así a súa formación. |
Workbook |
Ao longo do curso poderá proxectarse un filme, que será a base para a análise dalgunhas cuestións penais básicas. |
Oral presentation |
A lo largo del curso, los estudiantes deberán presentar ante sus compañeros las conclusiones del trabajo tutelado al que se hace referencia infra. |
Objective test |
Formulación de preguntas acerca dos temas do programa da materia
|
Speaking test |
Non haberá proba oral. |
Field trip |
Organizaranse visitas aos diversos xulgados e tribunais da cidade, co fin de que o estudante poida ver in situ o desenvolvemento da praxe xudicial. |
Guest lecture / keynote speech |
Tendo en conta que o programa vén dividido en 21 leccións, a metodoloxía docente discorrerá do seguinte modo: a cada lección corresponderalle unha hora teórica na que -mediante o sistema de lección maxistral- o docente introducirá o estudante nos aspectos básicos de cada tema. Como soporte ás súas explicacións, o docente poderá proporcionar materiais (sentenzas, extractos de obras doutrinais...) e, eventualmente, un esquema-guía cos puntos clave do desenvolvemento da súa explicación. En todo caso, a explicación do docente deberá ser complementada polo estudante tanto cos materiais que lle fosen proporcionados ao efecto como pola consulta dos manuais que aparecen na bibliografía recomendada. |
Problem solving |
O docente formulará tanto nas horas teóricas coma nas prácticas problemas conceptuais de certo calado, debendo o alumno, apoiado polos materiais ofrecidos e o razoamento xurídico, ofrecer posibles solucións (en todo caso, sempre deberán ser fundamentadas e razoadas). |
Document analysis |
Análise das principais fontes de Dereito penal |
Supervised projects |
Ao longo do curso, o docente poderá tutorizar traballos sobre aspectos particularmente interesantes do programa co fin de que o estudante adquira certas nocións de como se investiga nas disciplinas xurídicas, manexo de bibliografía etc.
As conclusións do devandito traballo deberán ser presentadas ante os seus compañeiros, fomentándose así o intercambio de ideas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 |
Análise de casos reais |
30 |
Objective test |
A8 |
Examen teórico práctico sobre a materia |
70 |
|
Assessment comments |
The students’ final grade will be calculated as follows: 70% of the grade will come from the result of an objective theory or theory-practical test; this objective test will be worth 7 points, and it will be necessary to obtain a minimum of 3 points in order to add the grade achieved to the other activities carried out during the term. The remaining 30% will come from the various activities carried out throughout the course (practical cases, theory-practical tests, etc.). If a student does not pass the May-June test (1st opportunity), in July (2nd opportunity) only the objective test will be repeated, retaining the score achieved in the activities carried out throughout the course. It must be noted that the grade assigned to the different methodologies in the other activities carried out during the term aside from the objective test, should be understood to be a mere guideline, so if one of the results is not used during the course, the corresponding score will be added to those that are used. Therefore, the dates set for each test and their marks will be observed (70% of the grade will come from the the result of a theory or theory-practical test. This objective test will be worth 8 points, and it will be necessary to obtain a minimum of 4 points in order to add the grade achieved to the other activities carried out during the term. The remaining 30% will come from the various activities carried out throughout the course (practical cases, theory-practical tests, etc.).
|
Sources of information |
Basic
|
ORTS BERENGUER, E./GONZÁLEZ CUSSAC, J.L. (2019). Compendio de Derecho Penal (Parte General y Parte Especial). Valencia. Tirant Lo Blanch
DÍEZ RIPOLLÉS, J. L. (2016). Derecho Penal Español Parte General . Valencia. Tirant lo Blanch
MIR PUIG, S. (2015). Derecho penal. parte general. |
|
Complementary
|
QUINTERO OLIVARES, G. (2011 ). Comentarios al Código penal español. Cizur Menor. Thomson Aranzadi
ZUGALDÍA ESPINAR, J.M. et al. (2010). Fundamentos de Derecho penal. Parte general . Valencia. Tirant Lo Blanch
CRIMIMEDIA (). http://crimimedia.uab.cat/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=28.
CRIMINET (). http://criminet.ugr.es/.
CONGRESO DE LOS DIPUTADOS (). http://www.congreso.es.
ECRIM Criminalidade e Xustiza Penal no século XXI (). http://www.ecrim.es.
MINISTERIO DE JUSTICIA (). http://www.mjusticia.es.
ASOCIACIÓN INTERNACIONAL DE DERECHO PENAL (). http://www.penal.org/new/index.php?langage=es.
CONSEJO GENERAL DEL PODER JUDICIAL (). http://www.poderjudicial.es.
TRIBUNAL CONSTITUCIONAL (). http://www.tribunalconstitucional.es.
ÁREA DERECHO PENAL. UPF (). http://www.upf.edu/bibtic/es/dret/penal.html. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Constitutional Law: Sources of Law and Fundamental Rights/612G01003 | Oral and Written Communication/612G01004 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Jurisprudence/612G01006 | Constitutional Organisation of the State/612G01009 | Legal Reasoning Theory and Practice/612G01041 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Legal Penalties/612G01020 | Criminal Law: Special Part/612G01025 | Final Dissertation/612G01031 | Criminology/612G01038 | Prison Law/612G01039 | Work Placement/612G01048 |
|
|