Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Knowledge of the main legal institutions |
A2 |
Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations |
A3 |
Grasping the systematic nature of the legal system |
A4 |
Appreciating the interdisciplinary nature of legal problems |
A5 |
Knowing the constitutional principles and values. |
A8 |
Basic knowledge of legal argumentation. |
A9 |
Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal). |
A10 |
Ability to interpret and critically assess the legal system. |
A11 |
Ability to understand and write legal documents. |
A12 |
Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public). |
A13 |
Mastering new technologies applied to law. |
A14 |
Ability to draft legal norms. |
A15 |
Ability to negotiate and mediate. |
B2 |
Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study. |
B3 |
Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues. |
B5 |
Acquisition and assessment of those learning skills necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy |
B6 |
Learning to learn. |
B7 |
Effective problem solving. |
B8 |
Critical, logical, and creative thinking. |
B9 |
Working autonomously on own initiative with a lifelong learning approach. |
B10 |
Teamwork and collaboration. |
B11 |
Ethical and social responsibility. |
B12 |
Effective workplace communication and oral and written skills in Spanish, Galician and foreign languages. |
B13 |
Computing and ICT skills. |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages. |
C2 |
Mastering oral and written expression in foreign languages. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good. |
C7 |
Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o papel do Dereito Penal e do Dereito Administrativo sancionador como medios formais de control social integrados nun ordenamento xurídico complexo |
A1 A2 A3 A4 A10
|
|
|
Coñecer a norma penal e a administrativa sancionadora na súa estructura interna, a súa interpretación e a súa aplicación tempo-espacial |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A14
|
B8 B2 B3 B5
|
|
Coñecer a infracción penal nos seus elementos constitutivos, especialmente as súas consecuencias xurídicas |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10
|
|
|
Analizar uns feitos concretos e argumentar a existencia ou non de responsabilidade penal / administrativa |
A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C7 C8
|
Coñecer o procedemento administrativo sancionador |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
LECCIÓN 1.- CONCEPTO, FINS E CLASES DE PENAS |
CONCEPTO, FUNDAMENTO, XUSTIFICACIÓN E FINS. CLASES DE PENAS. |
LECCIÓN 2.- AS PENAS PRIVATIVAS DE LIBERTADE |
CLASES. A SUSPENSIÓN DA EXECUCIÓN DA PENA PRIVATIVA DE LIBERTADE. A SUBSTITUCIÓN DA PENA PRIVATIVA DE LIBERTADE. |
LECCIÓN 3. A PENA DE MULTA |
SISTEMAS DE APLICACIÓN DA MULTA. RESPONSABILIDADE SUBSIDIARIA POR IMPAGO DA MULTA. |
LECCIÓN 4. AS PENAS PRIVATIVAS DE DEREITOS |
CUESTIÓNS XERAIS. TRABALLOS EN BENEFICIO DA COMUNIDADE. INHABILITACIÓNS E SUSPENSIÓNS. OUTRAS PENAS PRIVATIVAS DE DEREITOS. |
LECCIÓN 5. AS CIRCUNSTANCIAS MODIFICATIVAS DA RESPONSABILIDADE CRIMINAL |
CIRCUNSTANCIAS AGRAVANTES. CIRCUNSTANCIAS ATENUANTES. CIRCUNSTANCIA MIXTA |
LECCIÓN 7. A DETERMINACIÓN DA PENA |
REGRAS DE DETERMINACIÓN E CONCRECIÓN DA PENA. A INDIVIDUALIZACIÓN XUDICIAL. |
LECCIÓN 8. AS MEDIDAS DE SEGURIDADE |
CUESTIÓNS XERAIS. A PERIGOSIDADE CRIMINAL. CLASES. PRINCÍPIOS XERAIS DE EXECUCIÓN. |
LECCIÓN 9. CONSECUENCIAS ACCESORIAS |
CUESTIÓNS XERAIS. O DECOMISO. AS CONSECUENCIAS ACCESORIAS CONTRA ENTES COLECTIVOS. |
LECCIÓN 10. AS CAUSAS DE EXTINCIÓN DA RESPONSABILIDADE CRIMINAL |
CAUSAS. A CANCELACIÓN DE ANTECEDENTES DELICTIVOS. |
LECCIÓN 11. RESPONSABILIDADE PENAL DOS MENORES |
MEDIDAS APLICABLES A MENORES. REGLAS DE APLICACIÓN DAS MEDIDAS. |
LECCIÓN 12. POTESTADE ADMINISTRATIVA SANCIONADORA (I) |
ASPECTOS XERAIS. PRINCIPIOS REITORES DO SEU EXERCICIO. O PROCEDEMENTO ADMINISTRATIVO SANCIONADOR XERAL. |
LECCIÓN 13. POTESTAD ADMINISTRATIVA SANCIONADORA (II) |
DISCIPLINA URBANÍSTICA. DEREITO SANCIONADOR AMBIENTAL. SANCIONES NA SEGURIDADE VIAL. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
3 |
15 |
18 |
Collaborative learning |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
12 |
5 |
17 |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
12 |
0 |
12 |
Events academic / information |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
Workbook |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
0 |
20 |
20 |
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
4 |
10 |
14 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
39 |
10 |
49 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
O alumnado, co asesoramento dos docentes, aprenderá a manexar bases de datos de xurisprudencia penal e a realizar unha análise crítica das diversas decisións xudiciais sobre a materia. |
Collaborative learning |
O alumnado traballará en grupo diversos temas, debendo amosarse activo e colaborador cos compañeiros do seu grupo. |
Directed discussion |
Nas clases prácticas os docentes organizarán discusións sobre os temas esenciais da materia, nas que o alumnado deberá adoptar unha postura crítica e argumentada. |
Events academic / information |
Ao longo do curso, organizaranse diversas xornadas, conferencias e seminarios sobre temas de interese para o alumnado, complementándose así a sua formación. |
Workbook |
As obras en cuestión serán seleccionadas cuidadosamente polos docentes e o alumnado terá a posibilidade de elexir entre o elenco que se lle propoña. |
Objective test |
Plantexamento de preguntas acerca dos temas do programa da materia no momento do exame final, proba o cal resultado suporá un 70% da calificación final. As preguntas poderán ser tanto teóricas como prácticas. |
Guest lecture / keynote speech |
Mediante o sistema de lección maxistral, os docentes introducirán ao alumnado nos aspectos básicos de cada tema. Como soporte as suas explicacións, os docentes poderán proporcionar materiais (sentenzas, extractos de obras doctrinais...), apuntamentos ou un esquema-guía cos puntos clave do desenvolvemento da sua explicación. En todo caso, a explicación dos docentes deberá ser complementada polo alumnado tanto cos materiais proporcionados ao efecto, como poa consulta dos manuais que aparecen na bibliografía. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Document analysis |
Collaborative learning |
Directed discussion |
|
Description |
A atención persoalizada ao alumnado non estará vencellada a só unha metodoloxía, senon que será constante. Neste senso, tanto o contido das clases teóricas, como o estudo persoal do estudantado, como calquera das actividades que integran o curso contarán coa posibilidade dunha tutorización por parte dos docentes, a fin de que o alumnado poda plantexar as suas dúbidas e dificultades e que os docentes podan axustar as suas metodoloxías ás especificidades da persoa concreta. A estes efectos, o estudantado poderá contar con atención persoalizada (sempre, lóxicamente, dun modo organizado) tanto nas horas lectivas como nos horarios de tutorías. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Esame teórico ou teórico-práctico |
75 |
Workbook |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Presentación de traballos sobre algunha das obras propostas como lectura |
5 |
Events academic / information |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Participación activa en eventos científicos organizados |
5 |
Document analysis |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Análise de xurisprudencia |
5 |
Collaborative learning |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Realización de traballos en equipo |
5 |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Intervención activa en debates en clase |
5 |
|
Assessment comments |
Dado que se trata dunha materia interdisciplinar, na que concurren Dereito Penal e Dereito Administrativo, pero na que os principios do Dereito Administrativo Sancionador proveñen en esencia dos do Dereito Penal, considérase axeitado outorgar un maior peso á primeira das materias, de modo que -ademáis de haber un reparto do 80%-20% nas clases presenciais- existirá un 80-20% na evaluación da calificación final. A calificación final de la materia verá dada da seguinte maneira: un mínimo de 8 puntos correspondentes á materia de Dereito Penal corresponderán á proba obxectiva a celebrarse no día fixado para elo no calendario académico oficial, e un máximo de 2 puntos verán dados polas calificacións obtidas nas diversas prácticas. Hay que obter como mínimo a metade dos puntos na proba obxectiva para que podan engandirse as calificacións obtidas nas prácticas. Pola sua banda, dos 2 puntos correspondentes á materia de Dereito Administrativo, 1'5 corresponderán á proba obxectiva a celebrarse no día fixado para elo no calendario académico oficial, e os restantes 0'5 puntos verán dados polas calificacións obtidas nas diversas prácticas.
|
Sources of information |
Basic
|
ORTS BERENGUER, Enrique y otros (2019). Compendio de Derecho penal Parte General. Valencia. Tirant Lo Blanch
Nieto García, Alejandro (2012). Derecho Administrativo Sancionador. Madrid, Tecnos
MUÑOZ CONDE, F. (2019). Derecho penal. Parte general . Valencia: Tirant Lo Blanch
GRACIA MARTÍN, L., y otros (2016). Lecciones de consecuencias jurídicas del delito : el sistema de penas, medidas de seguridad, consecuencias accesorias y responsabilidad civil derivada del delito. Valencia; Tirant Lo Blanch
SANTAMARÍA PASTOR, J. A (2018). Principios de Derecho Administrativo general. Madrid, Iustel |
Ao filo dalgunhas leccións os docentes poderán por a disposición do estudantado bibliografía complementaria. Asemade, os docentes poderán entregar ao estudantado os apuntamentos da materia. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Constitutional Law: Sources of Law and Fundamental Rights/612G01003 | Criminal Law: General /612G01010 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Criminal Law: Special Part/612G01025 | Criminology/612G01038 | Prison Law/612G01039 |
|
|