Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12
|
B10 B12 B1 B2 B4
|
C4 C5 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
LECCIÓN 1.- CONSTITUCIÓN, ESTATUTOS DE AUTONOMÍA: CUESTIONS XERAIS E DE DEREITO AUTONÓMICO COMPARADO |
1.- A posición da Constitución e os Estatutos de Autonomía na distribución territorial do poder en España. 2.- A evolución do modelo territorial español e as reformas estatutarias. 3.- Normas e institucións básicas do Dereito Público Autonómico en perspectiva comparada. |
LECCIÓN 2.- O DEREITO PÚBLICO AUTONÓMICO DE GALICIA: SISTEMA POLÍTICO E PARLAMENTO DE GALICIA |
1.- O Estatuto de Autonomía de 1981: posición e estrutura . 2.- División de Poderes no sistema político de Galicia. 3.- Sistema electoral nas eleccións ao Parlamento de Galicia. 4.- O Parlamento de Galicia: composición e organización. 5.- O Parlamento de Galicia: funcións: a) Función lexislativa b) As relaciones Parlamento/ Xunta e a función de control c) Aprobación e control presupuestario. |
LECCIÓN 3.- O DEREITO PÚBLICO AUTONÓMICO DE GALICIA: A XUNTA DE GALICIA E A SÚA PRESIDENCIA |
1.- A presidencia da Xunta: natureza xurídica e funcións. 2.- O Poder Executivo de Galicia: composición e estrutura. 3.- Funcionamento do Goberno: O Consello da Xunta. |
LECCIÓN 4.- O DEREITO PÚBLICO AUTONÓMICO DE GALICIA: INSTITUCIÓNS DE GARANTÍA, CONTROL E ASESORAMENTO |
1.- O Valedor do Pobo. 2.- O Consello de Contas. 3.- O Consello Consultivo de Galicia. 4.- O Consello Económico e Social de Galicia. 5.- O Consello da Cultura de Galicia. |
LECCIÓN 5.- O PODER XUDICIAL NO ESTATUTO GALEGO |
1. O Tribunal Superior de Xustiza de Galicia. 2.- As competencias da Comunidade Autónoma de Galicia en relación coa Administración de Xustiza. |
LECCIÓN 6.- A ADMINISTRACIÓN PÚBLICA AUTONÓMICA: ORGANIZACIÓN E FUNCIONAMENTO |
1.-A Administración xeral de Galicia: Réxime xurídico e organización. 2.- O sector público de Galicia: réxime xurídico e organización. |
LECCIÓN 7.- A ADMINISTRACIÓN LOCAL EN GALICIA |
1.- A garantía institucional da Administración local. 2.- As competencias municipais e provinciais. 3.- As relacións entre a Administración local e outras entidades territoriais. |
LECCIÓN 8.- O PERSONAL AO SERVIZO DA ADMINISTRACIÓN AUTONÓMICA |
1.- O estatuto básico da función pública. 2.- A lexislación de función púbica de Galicia. |
LECCIÓN 9.- ACTUACIÓN SECTORIAL |
1.- Seguridade pública. 2.- Transporte e comunicacións. 3.- Agricultura, caza, pesca. 4.- Sanidade. 5.- Servizos sociais. 6.- Educación e investigación. 7.- Turismo, deportes e cultura.- 8.- Ordenación do territorio e do litoral. 9.- Urbanismo e medio ambiente. 10.-Vivenda. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 |
21 |
21 |
42 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A8 A10 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 |
28 |
56 |
84 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Sesións en grupos reducidos, dirixidas polo profesor da asignatura |
Proba mixta |
Proba de avaliación ao final de cuatrimestre, con preguntas teóricas e prácticas sobre a materia estudiada. |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas de materias do programa |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Sesión maxistral |
Seminario |
|
Descrición |
OS ESTUDIANTES DISPORÁN DUN HORARIO DE TiTORÍAS PARA RESOLVER CO PROFESOR AS DÚBIDAS QUE PODAN XURDIR NA PREPARACIÓN DAS ACTIVIDADES E A APRENDIZAXE DOS CONTENIDOS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A4 A8 A10 |
A nota que se corresponde a este apartado obterase a partir da valoración dunha proba final que realizarase ó finalizar o cuadrimestre e que versará sobre os contidos da materia.
Esta proba pode ser oral ou escrita. |
60 |
Seminario |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 |
A nota que se corresponde a este apartado obterase a partir da valoración das diversas actividades dirixidas realizadas polo alumnado ó longo do cuadrimestre (comentarios de sentencias, resolución de casos, exposición de temas, traballos tutelados, etc.). |
40 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final de Dereito Público Autonómico obterase a partir da ponderación das notas finais conseguidas en cada unha das tres partes en que se estructura a materia: Dereito Administrativo 45%, Dereito Constitucional 40% e Dereito Procesual 15%. Para que se poida realizar esta ponderación será requisito imprescindible ter obtido unha nota mínima de 5 (en base 10) en todas elas, A cualificación de cada unha das partes obterase do seguinte xeito: Dereito Administrativo: proba obxectiva 50%; traballo en equipa 50% Dereito Constitucional: proba obxectiva 70%; avaliación continua 30%. Este criterio aplicarase cando o/a alumno/a teña obtido unha nota mínima de 5 puntos sobre 10 na proba obxectiva. Dereito Procesual: proba obxectiva 60%; avaliación continua 40%. Este criterio aplicarase cando o/a alumno/a teña obtido unha nota mínima de 3 puntos sobre 6 na proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA DE CONSULTA:
-Comentarios al
Estatuto de Autonomía de la Comunidad Autónoma de Galicia. MAP, 1991
-Máiz, Ramón y Portero,
José Antonio: As institucións políticas no Estatuto de Autonomía para
Galicia, Santiago de Compostela, 1988.
-Portero Molina, José
Antonio: Reflexiones sobre un tiempo de reformas estatutarias, A Coruña, 2006.
-Ruipérez Alamillo,
Javier:
La Constitución del
Estado de las Autonomías:teoría constitucional y práctica política en el federalizing process español, Madrid, 2003
Entre el federalismo y
el confederantismo.: dificultades y problemas para la formulación de una Teoría
Constitucional del Estado de las Autonomías
La reforma del Estatuto
de Autonomía para Galicia, La Coruña, 1995
-Sarmiento Méndez, Xosé
Antón: O Estatuto de Galicia: 20 anos de Parlamento e Xustiza
Constitucionais, Vigo, 2003 - Rodríguez-Arana Muñoz, J.: Código da Administración Galega, Netbiblo, 2009.
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|