Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Integrar o estudo de obras pertencentes á literatura española no plano das diferentes tradicións literarias e culturais europeas |
AC1
|
|
|
Poñer en relación as producións literarias con outras manifestacións artísticas e intelectuais |
AC2 AC8 AC9
|
|
CC5
|
Tomar conciencia da continuidade e da diversidade cultural nos eixos sincrónico e diacrónico |
|
|
CC3 CC4
|
Coñecer e utilizar con efectividade as ferramentas de estudo básicas no ámbito dos estudos literarios e culturais |
AR3
|
BJ1 BJ3 BJ4
|
|
Adquirir destrezas básicas en materia de comunicación científico-académica e planificación da investigación |
|
BJ7
|
CC2 CR1
|
Explorar campos e liñas de investigación innovadoras no ámbito dos estudos literarios e culturais referidos ao mundo hispánico |
AC5 AR1
|
BJ5
|
CR2 CR3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Cuestións conceptuais: tradición, cultura, literatura |
1.1. Literariedade e segmentación da literatura
1.2. O alcance do termo 'cultura'
1.3. Usos do termo 'tradición' |
2. Planos da tradición literaria |
2.1. Canonización de elementos modélicos
2.2. Canles e procesos de transferencia
2.3. Modalidades de recepción
2.4. Legados literarios e culturais |
3. A materia artúrica. Idade Media |
4.1. A orixe
4.2. Fases de elaboración literaria
4.3. Transferencia da materia artúrica a outras linguaxes artísticas |
4. A materia artúrica: do Romanticismo en adiante |
5.1. A materia artúrica na literatura victoriana
3.2. A sátira da literatura neocabaleiresca
5.3 Continuidade da materia artúrica nos séculos xx e xxi
5.4 Transferencias a outras linguaxes artísticas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A5 A14 B7 B8 C2 C3 |
8 |
16 |
24 |
Supervised projects |
A12 B4 B10 C8 C9 |
0 |
21 |
21 |
Workbook |
A1 A2 A8 B6 C4 C7 C5 |
0 |
5 |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A8 A9 |
7 |
15 |
22 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Reservarase unha parte das sesións presenciais para o debate de cuestións concretas relativas aos contidos previamente expostos. Asimesmo, proparase aos estudantes a preparación previa de certos aspectos que serán tratados en sesións posteriores, efectuando, por exemplo, exercicios de reflexión ou de procura de información sobre un tema dado. Estas actividades terán unha dinámica de traballo en equipo. |
Supervised projects |
Os/as estudantes organizaranse en parellas para elaboraren e expoñeren públicamente un traballo, coa asistencia do profesor. O tema deste traballo versará sobre algún aspecto concreto da elaboración, transmisión e recepción dun tema ou dunha forma literaria dentro do dominio cultural hispánico. |
Workbook |
Os/as estudantes realizarán por conta propia unha serie de lecturas, que se referirán ben a aspectos xerais da materia, ben ao tema do traballo tutelado que teñan que elaborar. Unha parte destas lecturas constituirán a base para levar a cabo sesións de debate en aulas presenciais. Outra parte terá carácter complementario e poderá ser realizada durante o período que media entre o fin das aulas presenciais e o prazo establecido para a avaliación. |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor destinará as sesións maxistrais a expor oralmente os contidos dos temas e subtemas. Empregará ordinariamente instrumentos auxiliares como documentos gráficos ou sonoros, remisión a páxinas web ou guions en formato power-point. A exposición razoada estará aberta ao debate e á solución de dúbidas levantadas polos estudantes. Os contidos principais destas sesións, en forma de resumo, estarán a disposición dos estudantes na plataforma Moddle. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Os estudantes contarán coa asistencia do profesor para a programación e supervisión do traballo tutelado. A tal efecto programarase un calendario de titorías específicas que se estenderá ao longo de todo o segundo cuatrimestre do curso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Collaborative learning |
A5 A14 B7 B8 C2 C3 |
Valorarase o grado de participación dos/das estudiantes nos exercicios de debate desenvolvidos nos tramos das sesións presenciais destinados a tal efecto. Especial importancia terá a capacidade de síntese, o grado de competencia na argumentación oral e a habilidade para resolver problemas ou conflitos. |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A8 A9 |
Valorarase a asistencia e a participación activa dos/das estudantes nas sesións presenciais. |
10 |
Supervised projects |
A12 B4 B10 C8 C9 |
No traballo individual elaborado por cada estudante valoraranse de forma integrada: a) a correción na expresión escrita e na configuración editorial do documento; b) a claridade e a eficacia na exposición c) o rigor e a profundidade na argumentación; d) a adecuación aos contenidos da materia; e) o carácter innovador dos plantexamentos, métodos empregados e conclusións. |
50 |
Workbook |
A1 A2 A8 B6 C4 C7 C5 |
O/a estudiante dará conta das lecturas obrigatorias a través da elaboración de fichas específicas. |
20 |
|
Assessment comments |
Os/as estudantes que se matriculen en modalidade non presencial (dispensa académica) serán avaliados en función unicamente das metodoloxías 2: Traballos tutelados (65%) e 3: Lecturas (35%)
Os criterios para a avaliación en segunda oportunidade serán os mesmos que os aplicados á primeira. As cualificacións obtidas naquelas metodoloxías que requiren presencialidade (Aprendizaxe colaborativa e Sesión maxistral) conservaranse da primeira para a segunda oportunidade.
Na convocatoria adiantada de decembro será aplicado o mesmo sistema de avaliación indicado para o alumnado a tempo parcial ou con dispensa académica.
Será considerado NON PRESENTADO/A o/a alumno/a que non presente o traballo titorizado
|
Sources of information |
Basic
|
Reynolds, L.D. - Wilson, N.G. Madrid, Gredos, 1986. (1986). Copistas y Filólogos. Las vías de transmisión de las literaturas griega y latina.. Madrid; Gredos
Bloom, H. (1995). El canon occidental. Barcelona, Anagrama
García Gual, C. (1983). Historia del rey Arturo y de los nobles y errantes caballeros de la Tabla Redonda. Madrid, Alianza
Zarandona, J.M. (2006). La literatura artúrica española, ibérica e iberoamericana contemporánea: neo-medievalismo cultural, literatura comparada y traducción literaria”, Mil Seiscientos Dieciséis, Anuario 2006, vol. XII, pp.. Mil Seiscientos Dieciséis, Anuario, vol. XII, pp. 107-118
Highet, G. (1954). La tradición clásica: influencias griegas y romanas en la literatura occidental.. México, Fondo de Cultura Económica.
Eliot, T.S. (2003). La unidad de la cultura europea notas para la definición de la cultura. Madrid, Encuentro
Curtius, E.R. (1955). Literatura europea y Edad Media latina.. México, Fondo de Cultura Económica.
García Gual, C. (1974). Primeras novelas europeas. Madrid, Itsmo
García Jurado, F. (2016). Teoría de la tradición clásica. Conceptos, historia y métodos. México, UNAM
Cristóbal, V. (2005). Tradición clásica: concepto y bibliografía. Edad de Oro 24, pp. 27-46
García Jurado, F. (2015). Tradición frente a recepción clásica. Historia frente a estética. Receptor frente a lector. Nova Tellus 33/1, 2015, 11-40 |
|
Complementary
|
Kallendorf, C.W. (2007). A Companion to the Classical Tradition. Oxford, Blackwell Publishing
Signes Codoñer, J. (2005). Antiquae lectiones. El legado clásico desde la Antigüedad hasta la Revolución Francesa.. Madrid; Cátedra
Faral, E. (1969). La légende arthurienne études et documents. Paris, Honoré Champion
VV.AA (). La légende du roi Arthur. http://expositions.bnf.fr/arthur/index.htm
González Rolán, T. - Saquero, P. - López Fonseca, A. (2002). La Tradición Clásica en España (siglos XIII-XV).. Madrid; Edciones Clásicas
Hernández Miguel, L.A. (2008). La tradición clásica. La transmisión de las literaturas griega y latina antiguas y su recepción en las vernáculas occidentales.. Madrid; Liceus
Lacy, N. (1996). Lacy, Norris, J. The New Arthurian Encyclopedia. Garland
VV.AA (). The Camelot Project. http://d.lib.rochester.edu/camelot/authors
Bolgar, R.R. (1954). The Classical Heritage and its Beneficiaries. Cambridge U.P. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|