Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A3 |
Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Aplicación ao ámbito hispánico das principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC8 AC9 AR1 AR3
|
BJ1 BJ3 BJ4 BJ5 BJ7
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CR2 CR3
|
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC8 AC9 AR1 AR3
|
BJ1 BJ3 BJ4 BJ5 BJ7
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CR2 CR3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Literatura e outros linguaxes artísticos |
1.- Introdución
2.- Historia do tópico "ut pictura poesis"
3.- Literatos e pintores no XVII (Lope e Calderón) |
Representacións do ideario pastoril no século XVI |
1.- A poesía e a narrativa de pastores
2.- As representacións pictóricas do ideario pastoril |
Écfrasis, pintura e poesía nos séculos XVI y XVII
|
1.- El lienzo de Flandes (Góngora)
2.- El pincel (Quevedo)
|
O retrato práctica e dramaturxia no século XVII |
1.- Calderón Darlo todo y no dar nada
2.- Claramonte, Andrés de, De lo vivo a lo pintado
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A4 A14 A8 A9 A12 B4 B6 B8 C2 C4 C5 C8 |
10 |
0 |
10 |
Workbook |
A1 A4 A14 A8 B6 B7 B10 |
0 |
15 |
15 |
Seminar |
A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 |
10 |
0 |
10 |
Document analysis |
A1 A3 A4 A7 A8 A9 A12 |
5 |
0 |
5 |
Supervised projects |
A4 A7 A12 B10 |
0 |
34 |
34 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
A profesora presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo. |
Workbook |
O alumno preparará diversas lecturas asignadas pola profesora. |
Seminar |
O alumno levará a cabo distintas actividades relacionadas coa materia mediante a combinación de metodoloxías como discusión dirixida, debate, etc. para familiarizarse coa perspectiva crítica interdisciplinar. |
Document analysis |
O alumnado realizará unha analise de fontes documentais sobre as ideas e concetos da arte a partir de documento do século XVII sobre estes temas. |
Supervised projects |
Os alumnos desenvolverán un traballo, previamente consensuado coa profesora, sobre aspectos relacionados coa materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Seminar |
Document analysis |
|
Description |
Atenderase ao alumno en horario de titorías e dedicarase atención persoalizada. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A4 A7 A12 B10 |
Valoraranse os traballos individuais como resultado do aproveitamento e da metodoloxía aplicada a un tema previamente acordado coa profesora e realizado baixo a súa supervisión. |
75 |
Seminar |
A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 |
Actividade participativa, de intercambio e debate permite valorar o aproveitamento e evolución, a dinámica individual na aula. |
15 |
Document analysis |
A1 A3 A4 A7 A8 A9 A12 |
Actividade na que o/a alumno/a dará conta da súa capacidade de análise e contexualización dos contidos impartidos na aula, dun xeito práctico. |
10 |
|
Assessment comments |
Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado.
Na SEGUNDA OPORTUNIDADE, gardaranse as notas de todas as actividades
superadas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de
modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o
profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere
oportunas para non perxudicar ao alumno. Non obstante o anterior, o alumnado con dispensa académica recoñecida deberá comunicar por escrito ao profesor a súa situación, coa certificación correspondente, en canto comece o curso ou sexa efectiva a matrícula. En cada caso estudaranse, dentro da normativa académica vixente, as actividades alternativas que se determinen. ALUMNADO CON INCOMPATIBILIDADE HORARIA POR RAZÓNS LABORAIS OU DOUTRO TIPO: O
alumnado con dificultades para asistir ás sesións presenciais deberá comunicalo
á profesora na primeira semana do mes de febreiro. Unha vez comprobada a súa
situación, poderá optar ás mesmas condicións de avaliación que o alumnado con
dispensa académica.
|
Sources of information |
Basic
|
Pacheco, Francisco (1990). Arte de la pintura . Madrid, Cátedra
Egido, Aurora (2004). De la mano de Artemia. Estudios sobre literatura, emblemática, mnemotécnica y arte en el Siglo de Oro . Barcelona, Olaneta
Carducho, Vicente (1979). Diálogos de la pintura. Madrid, Turner
Palomino, Antonio (1947). El museo pictórico y escala óptica. Madrid, Aguilar
Sánchez Jiménez, Antonio (2011). El pincel y el Fénix: pintura y literatura en la obra d eLope de Vega Carpio. Madrid, Iberoamericana
Brown, Jonathan (1988). Imágenes e ideas en la pintura del siglo XVII. Madrid, Alianza Editorial
López Torrijos, Rosa (1985). la mitología en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid, Cátedra
Dumanoir, Virginie (2003). Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid, Casa de Velázquez
Hauser, Arnold (1974). Origen de la literatura y del arte modernos . Madrid, Guadarrama
Armas, Frederick de (2004). Writing for the eyes in the Spanish Golden Age . Lewisburg, Bucknell University Press |
Durante o curso aportarase máis referencias bibliografícas de textos e recursos online |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|