Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A3 |
Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A6 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B2 |
Falar ben en público |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Desenvolver a capacidade de participar con precisión de pensamento e expresión (tanto oralmente como por escrito) nos debates propios destes estudos. |
AC1 AC3 AC4 AJ1 AR1
|
BJ1 BJ4 BJ5
|
CC1 CC2 CC3 CC5 CC6 CR1
|
Realizar análises de textos literarios encadrándoos no contexto cultural que os integra, de forma que sexa capaz de levar a bo fin investigacións avanzadas desde un enfoque orixinal e creativo. Nestas análises seguirá os principios e os métodos propios das correntes teóricas máis relacionadas cos contenidos da materia. |
AC1 AC3 AC4 AJ1 AR1
|
BC2 BJ1 BJ2 BJ3 BJ5 BJ7
|
CC1 CC2 CC4 CC6
|
Realizar comentarios críticos contemplando diferentes modelos teóricos e xenéricos, aplicando os diferentes fundamentos ideolóxicos da análise cultural e incorporando a perspectiva transnacional aos estudos literarios.
|
AC1 AC4 AC5 AC6 AC9 AJ1 AR1
|
BC2 BJ1 BJ2 BJ3 BJ5 BJ7
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6 CR1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. As representacións artísticas do pasado e a súa relación coa historia: o teatro histórico.
|
"O Mariscal", de Ramón Cabanillas e Ramón Villar Ponte. |
2. Ficción histórica e memoria.
|
"O silencio redimido", de Silvio Santiago |
3. O papel social e político da ficción histórica.
|
Artigos, recesións e comentarios. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A1 A3 A4 A5 A6 A10 A12 B5 B7 B8 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 |
0 |
22 |
22 |
Supervised projects |
A1 A3 A4 A10 A9 A12 B4 B5 B6 B8 B2 B10 C1 C4 C7 C5 C6 |
3 |
24 |
27 |
Document analysis |
A1 A4 A10 B4 B7 |
7 |
0 |
7 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A6 B10 |
9 |
8 |
17 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Realización dunha serie de lecturas recollidas nos apartados 3 e 8 desta guía así como na plataforma moodle. |
Supervised projects |
A/o alumna/o realizará un traballo tutelado sobre algunha das obras de lectura obrigada. A extensión e características dese traballo serán acordadas na aula, en horario de atendemento ou a través do correo electrónico, entre a profesora e cada estudante. |
Document analysis |
Lectura e comentario de textos que se realizará na aula e con carácter colectivo. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposicións do docente co fin de introducir o contexto histórico e cultural do tema correspondente, así como os fundamentos teóricos e metodolóxicos da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O docente resolverá calquera dúbida do alumnado durante o horario de titorías ou no correo laura.tato@udc.gal. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A3 A4 A10 A9 A12 B4 B5 B6 B8 B2 B10 C1 C4 C7 C5 C6 |
O traballo tutelado, así como os comentarios que se vaian facendo na aula ou en casa, serán entregados nun único documento ao finalizar o curso. A extensión e as restantes características deste cartafol serán acordados na aula.
|
60 |
Document analysis |
A1 A4 A10 B4 B7 |
A participación activa nesta actividade será avaliada e sumada á nota final |
20 |
Workbook |
A1 A3 A4 A5 A6 A10 A12 B5 B7 B8 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 |
As lecturas serán avaliadas a través dos comentarios e das intervencións do alumnado na aula e no encontro científico. |
20 |
|
Assessment comments |
1. OPORTUNIDADE DE XULLO Deberán ser presentadas/realizadas as actividades avaliábeis non superadas ou non presentadas anteriormente de acordo coas indicacións específicas que a profesora dará logo de concluído o período de avaliación da primeira oportunidade. 2. NON PRESENTADO Será considerado NON PRESENTADO/A o/a alumno que non presente o traballo titorizado. 3. DISPENSA ACADÉMICA Quen teña dispensa académica terá condicións especiais de avaliación: 1. Trabajo tutorizado (70%). 2. Proba mixta (para avaliar lecturas e análise de textos (30%) 0%). 4. ALUMNADO CON INCOMPATIBILIDADE HORARIA POR RAZÓNS LABORAIS OU DOUTRO TIPO O alumnado con dificultades para asistir ás sesións presenciais deberá comunicalo á profesora na primeira semana do mes de febreiro. Unha vez comprobada a súa situación, poderá optar ás mesmas condicións de avaliación que o alumnado con dispensa académica. 5. CONVOCATORIA ADIANTADA DE DECEMBRO O sistema de avaliación será o mesmo que para as persoas con dispensa académica. O/A estudante deberá pórse en contacto coa profesora no mes de enero. 6. INDICACIÓNS XERAIS As datas e condicións específicas de cada elemento da avaliación serán estabelecidas no inicio do período de aulas. Para calquera dúbida, poden pórse en contacto coa profesora en horario de titorías ou a través dunha mensaxe remitida a laura.tato@udc.gal
|
Sources of information |
Basic
|
Casas, Arturo (2002). A Teoría crítica da cultura e a planificación dos estudos socioculturais”. Anuario de estudios literarios galegos, 29-38
Thompson, John (2009). As novelas da memoria: trauma e representación da historia na Galiza contemporánea. Vigo: Galaxia
Even-Zohar, I. (1994). La función de la literatura en la creación de las naciones de Europa. Villanueva, D. (ed.): Avances en teoría da literatura. Universidade de Santiago, pp. 357-377
Kohut, K. (ed.) (1997). La invención del pasado:la novela histórica en el marco de la postmodernidad. Frankfurt-Madrid: Vervuert,
Lukács, G. (1966). La novela histórica. México: Era
Figueroa, Antón (2001). Nación, literatura, identidade: comunicación literaria e campos sociais en Galicia. Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Regueira, Mario (2020). Narrativa e imaxinario nacional na reconstrución do campo literario de posguerra (1936-. Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Barata, J. O. (2001). O Espaço Literário do Teatro. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral 'Francisco Pillado Mayor' da Universidade da Coruña
Marinho, Mª de F. (1999). O Romance Histórico em Portugal. Porto: Campo das Letras
Ínsua López, E. (2005). Sobre O Mariscal de Cabanillas e Villar Ponte. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral 'Francisco Pillado Mayor' da Universidade da Coruña
Ogando, Iolanda (2004). Teatro histórico: construción dramática e construción nacional. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral 'Francisco Pillado Mayor' da Universidade da Coruña
Marinho, Mª de F. (2005). Um Poço sem Fundo. Novas Reflexoes sobre Literatura e História. Porto: Campo das Letras |
Obras de lectura obrigada: Ramón Cabanillas e Antón Villar Ponte: O Mariscal. Traxedia histórica en verso // ou Luís Seoane: A soldadeira. Silvio Santiago: O silencio redimido, Vigo: Galaxia. Os textos que están na plaforma moodle. |
Complementary
|
|
Os traballos contarán cunha bibliografía acaída ao tema/obra escollida por cada estudante. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|