Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A4 |
Capacidade dos estudantes para aplicar a metodoloxía da lingüística baseada na análise de corpus lingüísticos. |
A5 |
Capacidade para a selección axeitada de datos lingüísticos en función do método de investigación elixido. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións —e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan— a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacitación dos estudantes para que adquiran coñecementos lingüísticos especializados e habilidades para analizar criticamente as propostas máis relevantes no ámbito dos estudos lingüísticos. |
B7 |
Adquisición dos fundamentos metodolóxicos e críticos que permitan aos estudantes acceder ao exercicio da actividade profesional cunha formación versátil e interdisciplinar. |
B8 |
Capacidade dos estudantes no manexo das novas tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas ao campo dos estudos lingüísticos, así como indicar a súa utilidade na práctica profesional e investigadora. |
B9 |
Capacidade dos estudantes para abrir vías de investigación novidosas no ámbito dos estudos lingüísticos, dotándoas de aplicación práctica para a súa transferencia a distintos ámbitos profesionais |
B10 |
Capacidade dos estudantes para comprender as interrelacións pertinentes entre os diversos ámbitos de estudo que integran o máster. |
C1 |
Expresión correcta, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolvemento para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valoración crítica do coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valoración da importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer as distintas perspectivas de análise das obras lexicográficas, de maneira xeral e de maneira específica segundo os diferentes tipos de obras. |
|
BR8
|
CC1 CC6
|
Aplicar de forma sistematizada os diversos criterios de avaliación á crítica das obras lexicográficas.
|
|
BR1 BR2 BR4 BR5 BR6 BR9 BR10
|
CC1 CC4 CC6 CC8
|
Coñecer e saber valorar a interrelación dos procesos de elaboración e avaliación dos dicionarios. |
AR4 AR5
|
BR2 BR6 BR7
|
CC1 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución |
1.1. O concepto de dicionario
1.2. Fronteiras borrosas: dicionario, corpus e outros recursos
1.3. Finalidades da súa avaliación |
2. O dicionario como instrumento didáctico |
2.1. Dicionarios escolares
2.2. Dicionarios de aprendices de L2
2.3. Dicionarios bilingües |
3. O dicionario como repositorio léxico dos sistemas de procesamento automático de lingua natural |
3.1. Bases de datos léxicos
3.2. Dicionarios e Traducción automática |
4. Análise da macroestrutura e da microestrutura |
4.1. Diferentes tipos de acceso aos lemas
4.2. Estrutura do artigo lexicográfico |
5. Avaliación da usabilidade dos dicionarios |
5.1. Panorámica de estudos de usablilidade de dicionarios
5.2. Deseño dun test de usabilidade de dicionarios |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B1 |
9 |
0 |
9 |
Supervised projects |
A4 A5 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
0 |
24 |
24 |
Workbook |
B1 C6 |
0 |
24 |
24 |
Workshop |
B2 B5 B6 B7 B10 C1 C4 C6 |
6 |
6 |
12 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentaranse os contidos teóricos facendo uso de transparencias en Power Point, así como de distintas interfaces na web. Potenciarase en todo momento a discusión e o debate |
Supervised projects |
O alumnado deberá desenvolver as actividades avaliables propostas. Nos traballos dirixidos é onde o/a estudante pon en práctica os coñecementos adquiridos no curso. Trátase de executar a idea de aprender facendo ou realizar para comprender. |
Workbook |
O alumnado apoiará os seus traballlos tutelados en diferentes lecturas de artigos. |
Workshop |
O complemento das sesións teóricas. Os estudantes desenvolverán prácticas tanto individuais como por grupos. Constituirá a metodoloxía básica de traballo nas sesións presenciais e non presenciais. No obradoiro combinaranse distintas metodoloxías (solución de problemas, discusións dirixidas...) e desenvolveranse tarefas eminentemente prácticas, co fin de asentar os contidos aprendidos mediante a súa aplicación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Supervised projects |
|
Description |
Resolución de dudas sobre os contidos da materia. Comentarios individuais dos distintos traballoos. Titorías de libre disposición.
Poderánse realizar as adaptacións oportunas para o estudantado con modalidades específicas de aprendizaxe. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
B2 B5 B6 B7 B10 C1 C4 C6 |
Constituirá a metodoloxía básica de traballo nas sesións presenciais e non presenciais. No obradoiro combinaranse distintas metodoloxías (solución de problemas, discusións dirixidas...) e desenvolveranse tarefas eminentemente prácticas, co fin de asentar os contidos aprendidos mediante a súa aplicación
Valorarase a participación activa e a interacción en grupo. |
20 |
Supervised projects |
A4 A5 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
O alumno deberá desenvolver as actividades avaliables propostas. Nos traballos dirixidos é onde o estudante pon en práctica os coñecementos adquiridos no curso. Os traballos irán entregándose ó longo do curso nas datas que se sinalarán. |
80 |
|
Assessment comments |
Lea atentamente a información que segue: 1. O plaxio total ou parcial pode conlevar o suspenso na materia. A información debe ser recollida, procesada e ofrecida de forma distinta á da fonte utilizada, sexa esta bibliográfica, audiovisual, persoal, a internet ou calquera outra. 2. A CUALIFICACIÓN FINAL responderá ao seguinte reparto porcentual: 2.1) Un 80% obterase polos traballos tutelados que se irán entregando ao longo do curso nas datas que se fixarán na aula. 2.2) Un 20% obterase da realización das actividades e prácticas (individuais ou grupais), que se realizarán na aula ao longo do curso. Observaranse o aproveitamento e a evolución individual do alumno, mais tamén a súa dinámica na aula, a colaboración cos compañeiros e todos aqueles elementos que teñan que ver coa aprendizaxe colaborativa. Moi importante: Este reparto porcentual só é válido para as persoas que asisten con regularidad e participan nos obradoiros e nas prácticas. As persoas que teñan dispensa académica ou que xustifiquen a falta de asistencia recibirán un 100% da súa nota final pola realización dos traballos tutelados tanto na primeira coma na segunda oportunidade. Calificación de No Presentado. Recibirán calificación de Non Presentado (N.P.) solo aquelas personas que entreguen ou realicen menos do 30% das actividades evaluables. CONSIDERACIÓNS IMPORTANTES: SEGUNDA OPORTUNIDADE DE XULLO. O estudantado poderá presentar unha nova versión daqueles traballos de curso (actividades avaliables e traballo tutelado) que non tivesen acadado o nivel suficiente, ou, de ser o caso, poderánselle encomendar unha serie de actividades substitutivas que se anunciarían oportunamernte no momento de lle comunicar as notas da 1.ª oportunidade. No caso de cualificación insuficiente no módulo de asistencia e participación, a nota do/s traballo/s mencionados constituirá o 100% da cualificación final.
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
Azorín
Fernández, D.; Martínez Egido, J. J. (2007). "Los diccionarios para la
enseñanza del español: criterios de evaluación". En Balmaseda Maestu, E.
(ed.). Las destrezas orales enla enseñanza del español L2-LE. La Rioja:
Universidad de La Rioja
[https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/7749/1/Diccsense%C3%B1anzaespa%C3%B1ol.pdf
Battaner Arias, P., López Ferrero, C. (2019), Introducción al
léxico, componente transversal de la lengua, Madrid, Cátedra. Dziemianko, A.
(2011), "Paper or Electronic? The Role of Dictionary Form in Language
Reception, Production and the Retention of Meaning and Collocations", International Journal of Lexicography, 23 (3):257–273, https://doi.org/10.1093/ijl/ecp040 Fuentes Morán, María Teresa, Joaquín García Palacios y Jesús
Torres del Rey, (2004-2005 ). "Algunos apuntes sobre la evaluación de
diccionarios", Revista de lexicografía, 11: 69-80 Hamel, M.-J. (2012).
Testing aspects of the usability of an online learner dictionary prototype: a
product- and process-oriented study. Computer
Assisted Language Learning, 25(4): 339–365. Haensch, Günter y C. Omeñaca (2004). "La crítica de
diccionarios", en G. Haensch y C. Omeñaca (eds.), Los diccionarios del
español en el umbral del siglo XXI,. Salamanca, Universidad de Salamanca. Kozem, I. et al.
(2019), “The Image of the Monolingual Dictionary Across Europe. Results of the
European Survey of Dictionary use and Culture”, International Journal of
Lexicography, 32 (1): 92–114. Lew, R. (2015. “Dictionaries and their users”. En Hanks, Patrick and
Gilles-Maurice de Schryver (eds.), International Handbook of Modern Lexis and Lexicography.
Berlin/Heidelberg: Springer, 1-9. Lew, R. (ed.) (2011), Special
Issue: Studies In Dictionary Use: Recent Developments, International
Journal of Lexicography, 24(1) Müller-Spitzer, C.
(ed.). (2014). Using online dictionaries, Series:
Lexicographica. Series Maior, 145, Berlin/Boston, De Gruyter Yin Wa Chan, Alice, A. Taylor (2001). "Evaluating Learner
Dictionaries: What the Reviews Say", International Journal of
Lexicography, 14 (3): 163-180 |
Complementary
|
|
Granger, S., M. Paquot (eds.) (2013), Electronic Lexicography, Oxford, OUP. Durkin, P. (ed.) (2015), The Oxford handbook of
lexicography, Oxford, OUP. Fuertes-Olivera, P. (ed.) (2017) The Routledge handbook of
lexicography, Londres, Routledge
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|