Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción metodolóxica |
1.1. A linguaxe dramática
1.2. A progmática teatrañ |
Cervantes dramaturgo |
2.1. Preceptiva dramática. Cervantes e Lope de Vega
2.2. Práctica teatral cervantina. La destrucción de Numancia. Comedia de la entretenida.
2.3. 2.3. Entremeses |
Modalidades xenéricas da Comedia |
3.1. Comedia seria. El burlador de Sevilla. La vida es sueño.
3.2. Comedia palatina. El perro del hortelano. El vergonzoso en palacio.
|
Outros xéneros dramáticos |
4.1 Auto sacramental. La cena del rey Baltasar.
4.2. Comedia haxiográfica. El purgatorio de San Patricio.
4.3. El otro Calderón. Entremeses, jácaras y mojigangas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B10 C4 C7 C8 |
14 |
28 |
42 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C7 C8 |
18 |
18 |
36 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A14 A15 A16 A17 B3 B9 B10 C3 C4 C7 |
0 |
32 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais estarán a cargo da profesora e consistirán en orientar ao alumnado tanto nos temas relacionados cos métodos de análise como nas cuestións históricas (etapas, movementos, xéneros). |
Obradoiro |
Actividade de reflexión, debate sobre as propostas sobre o tema do os documentos de base do traballo individual a desenvolver |
Traballos tutelados |
Traballo individual a través do cal o alumnado demostra que asimila e sabe explicar un tema elixido. O traballo terá unha extensión mínima de 15 páxinas a 2 espazos interliñal e fonte Times New Roman 12. Os criterios de avaliación indicaranse en Moodle. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O alumno acudirá periódicamente a tutorías (presenciais, cando fose posible, ou telemáticas, en caso de confinamento por covid19) para aclarar dúbidas sobre a temática obxeto de estudo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A14 A15 A16 A17 B3 B9 B10 C3 C4 C7 |
Traballo individual a través do cal o alumnado demostra que asimila e sabe explicar un tema elixido. O traballo terá unha extensión mínima de 15 páxinas a 2 espazos interliñal e fonte Times New Roman 12. |
70 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C7 C8 |
Actividade de reflexión, debate sobre as propostas dos tema e dos documentos de base do traballo individual a desenvolver. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Obterán a cualificación de NP (no presentado) as persoas que non realicen o Traballo individual titorizado.
O alumnado que suspenda o traballo tutorizado na primeira oportunidade (xuño), deberá volvelo presentar, corrixindo as deficiencias e incorporando as melloras indicadas por la profesora. A data de entrega do traballo será o mesmo día fixado pola Facultade para o exame oficial de xullo.
O alumnado con dispensa académica adaptarase á presente avaliación por ter a oportunidade de adaptarse ás metodoloxías empregadas. O alumnado repetidor que non puido asistir ás aulas acollerase ao sistema anterior.
Calquera forma de plaxio, como a cita de traballos alleos sen a marca de tal ou sen a referencia correspondente, suporá o suspenso para a proba ou traballo. O mesmo aplicarase a calquera forma de copia indebida nas probas ou exames. O control farase mediante o programa de detección de plaxios Turnitin, autorizado pola Xunta de Facultade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
LECTURAS IBLIGATORIAS Tema 1
Cervantes, M de., La destrucción de Numancia, ed. A. Hermenegildo, M. Castalia, 1994: Comedia de la entretenida en, Comedias y tragedias, ed. L. Gómez Canseco, Madrid, Galaxia Gutenberg Círculo de lectores, 2015; Entremeses, ed. E. Asensio, M. Castalia, 1990, 4ª ed.; Madrid, Galaxia Gutenberg Círculo de lectores, 2012, ed. A. Sáez, Madrid, Cátedra, 2020 (non dispoñle na biblioteca da facultade). Tema 2 Tirso de Molina, El burlador de Sevilla, ed. A. Arellano, Madrid, Espasa Calpe, 2000; Calderón de la Barca, La vida es sueño, ed. E. Rodríguez Cuadros, Madrid, Espsa Calpe, 2010. Tema 3 Vega, Lope de la, El perro del hortelano, ed. D. Kossoff, Madrid, Castalia, 1993 (acompaña El castigo sin venganza); Tirso de Molina, El vergonzo en Palacio, ed. B. Oteiza, Madrid RAE, Barcelona Galaxia Gutenberg, 2012. Tema 4 Calderón de
la Barca, P., El purgatorio de San Patricio, ed. J.
M. Ruano de la Haza,
Liverpool, University, 1988; Calderón de
la Barca, La cena del rey Baltasar, Pamplona,
Universidad de Navarra; Kassel, Reichenberger, 2013; Calderón de la Barca, P., Entremeses, jácaras y mojigangas, ed. E. Rodríguez Cuadros y A. Tordera, Madrid, Castalia, |
Bibliografía complementaria
|
García Barrientos, José Luis (2001). Cómo se comenta una obra de teatro. Madrid, Síntesis
Huerta Calvo, Javier (coord) (2003). Historia del teatro español. Madrid, Gredos
Arellano, Ignacio (1995). Historia del teatro español del siglo XVII. Madrid, Cátedra
Ruiz Ramón, Francisco (). Historia del teatro español desde sus orígenes hasta 1900. Madrid, Cátedra
Romera Castillo, José (ed.) (2013). Teatro e internet en la primera década del siglo XXI. Madrid, Verbum
Trancón, Santiago (2006). Teoria del teatro: bases para el análisis teatral. Madrid, Editorial Fundamentos |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|