Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A12 |
Coñecer os principios teóricos básicos da tradución directa e inversa e ser capaz de poñelos en práctica. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
A20 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua española. |
A21 |
Coñecer a variación lingüística da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
A23 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as principais correntes de estudio dos ámbitos relacionados co léxico e a súa aplicación ao español. |
A1 A2 A3 A11 A12 A15 A20 A21 A23
|
B1 B2 B3 B5 B7 B8 B10
|
C1 C6 C8
|
Coñecer os niveis léxico e semántico do español e telos en conta na análise e explicación de textos. |
A1 A2 A19 A22
|
B3 B5 B6 B7
|
C6
|
Coñecer e saber identificar razoadamente as unidades léxicas do español e as relacións entre elas. |
A1 A2 A3 A5 A10 A15
|
B1 B3 B5 B6 B7
|
C1
|
Coñecer e saber utilizar co máximo aproveitamento e de forma crítica os dicionarios do español. |
A5
|
B1 B2 B3 B4
|
C1 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. The study of Meaning |
Kinds of meaning: veritative-functional meaning, affective meaning.
Denotation. Monstrative function.
Sense and reference. |
2. Semantic units |
Predicates, quantifiers, features.
Variables and constants.
|
3. Lexical Semantics: the structure of the lexicon
|
Lexical fields.
Lexical relations. |
4. Synchronic Lexicology
|
The formation of words.
Lexical tendencies in the Spanish lexicon. |
7. Formal Semantics |
The interpretative function. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A5 B4 B5 C1 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A21 A22 B5 |
21 |
30 |
51 |
Workshop |
A1 A2 A10 A12 A15 A19 A20 B1 B2 B8 C6 |
21 |
30 |
51 |
Workbook |
A3 A11 A23 B3 B6 B7 |
0 |
10 |
10 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C8 |
0 |
14 |
14 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A5 A11 A15 A22 A23 B4 B5 B10 C1 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obteer información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa. |
Workshop |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesor. |
Workbook |
Lectura reflexiva e asimilación de diversos artígos ou capítulos de libros. |
Supervised projects |
Traballo monográfico sobre un tema relacionado coa materia. Será imprescindible o seguimento da súa preparación por parte do profesor. |
Mixed objective/subjective test |
Exame final no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Mixed objective/subjective test |
Guest lecture / keynote speech |
Workshop |
Workbook |
|
Description |
As actividades dos obradoiros levarán consigo unha fase de preparación e seguimento que implica o uso das titorías.
A atención personalizada faise especialmente necesaria nas actividades cuxa formulación ou desenvolvemento sexan diferentes para cada estudante, e en concreto o traballo tutelado.
Enténdese que a avaliación forma parte do proceso de aprendizaxe e, polo tanto, recoméndase que se empreguen as titorías para revisar os exercicios, o traballo tutelado e o exame final.
As titorías poderán ser presenciais ou realizarse mediante correo electrónico, os foros da plataforma Moodle ou Teams. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C8 |
Traballo monográfico sobre un tema relacionado coa materia.
Avaliarase a orixinalidade, o rigor, o correcto e completo manexo das fontes, a axeitada estruturación, a corrección lingüística, a calidade e profundidade da análise e a relación coa bibliografía pertinente e cos contidos da materia. |
35 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A5 A11 A15 A22 A23 B4 B5 B10 C1 |
Exame final na data oficial establecida pola Facultade no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. Poderá consistir no desenvolvemento de contidos, aplicación de coñecementos á análise de elementos léxicos ou textos, preguntas cortas, etc. Poderá incluír contidos das sesións maxistrais, os obradoiros e as lecturas. Avaliarase o rigor, a exactitude, a axeitada estruturación, a corrección lingüística e a calidade e profundidade da análise. |
30 |
Workshop |
A1 A2 A10 A12 A15 A19 A20 B1 B2 B8 C6 |
Exercicios que se desenvolverán tanto nas aulas como fóra delas. |
35 |
|
Assessment comments |
- Para superar a materia, a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de 4 puntos sobre 10. - Cualificarase como non presentado quen non se presente ao exame final oficial nin na primeira nin na segunda oportunidade, independientemente do número de actividades entregadas. - Na segunda edición de actas poderanse recuperar todos os instrumentos de avaliación coa mesma ponderación que na primeira edición. As actividades do obradoiro serán substituídas por tarefas que se publicarán na plataforma Moodle. As tarefas e o traballo tutelado entregaranse a data establecida para o exame oficial. - Os traballos ou actividades entregaranse a través da plataforma Moodle nos prazos fixados. O traballo tutelado entregarase antes do 11 de decembro. Deberase gardar unha copia de cada actividade ou do traballo en previsión de problemas na recepción. - As actividades, o traballo e o exame deben cumprir coas esixencias de corrección lingüística propias dos traballos académicos (ortografía, precisión léxica, rexistro formal etc.). - O plaxio, mesmo parcial, ou calquera outra falta de honradez académica darán lugar á descalificación automática da actividade ou da proba. As actividades e traballos poderán ser sometidas a unha revisión mediante aplicacións informáticas de detección de plaxio. Estas aplicacións poden recoñecer traballos presentados polo estudante noutras materias. - Na convocatoria adelantada emplearanse os mesmos instrumentos de avaliación coa mesma ponderación. As actividades do obradoiro serán substituídas por tarefas que se publicarán na plataforma Moodle. - Alumnado con dispensa académica de asistencia a clases recoñecida: as tarefas do obradoiro serán substituídas por actividades. O alumnado afectado debe contactar co profesor. - Estudantes que precisen medidas de apoio á diversidade ou con modalidades específicas de aprendizaxe: aplicarase o mesmo sistema de avaliación, coas adaptacións e flexibilidade que requira cada caso. - Alumnado erasmus e de intercambio: recoméndase un nivel de español equivalente a B2 ou superior para cursar esta materia.
|
Sources of information |
Basic
|
Escandell Vidal, M. Victoria (2007). Apuntes de semántica léxica. Madrid: UNED <https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/48522>
Lara, Luis Fernando (2006). Curso de lexicología. México: El Colegio de México
Otaola Olano, Concepción (2003). Introducción a la lexicología de la lengua española. Madrid: UNED
Casas Gómez, Miguel (1999). Las relaciones léxicas. Tubinga: Max Niemeyer
Otaola Olano, Concepción (2001). Lengua Española III. Semántica. Lexicología. Lexicografía. Madrid: UNED
Medina Guerra, Antonia M. (coord.) (2003). Lexicografía española. Barcelona: Ariel <https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/48327>
Porto Dapena, José-Álvaro (2009). Lexicografía y metalexicografía: Estudios, propuestas y comentarios. A Coruña: Universidade da Coruña
Caballero Rodríguez, M.ª del Rosario (2016). Lexicographic Tools: a coursebook . Cuenca: Univ. de Castilla-La Mancha <https://elibro.net/es/lc/bibliotecaudc/titulos/57332>
Otaola Olano, Concepción (2004). Lexicología y semántica léxica teoría y aplicación a la lengua española. Madrid: Ediciones Académicas
Miguel, Elena de (ed.) (2009). Panorama de la lexicología. Barcelona: Ariel
Lyons, John (1997). Semántica lingüística: Una introducción. Barcelona: Paidos |
Materiais incluidos en Moodle. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Importante O nivel de esixencia desta materia require un
dominio da lingua propio dun nativo ou similar a este, polo que os
alumnos que non teñan o castelán como lingua de instalación, deberán ter recoñecido un nivel B2 nesta lingua. |
|