Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A4 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A18 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A19 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes. |
A20 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas. |
A23 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua galega. |
A27 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua galega. |
A28 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua portuguesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A1 A2 A4 A11 A16 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Coñecer e aplicar diferentes métodos e técnicas de análise á produción literaria e cultural galega. |
A7 A18 A19 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e as súas mudanzas de paradigma. |
A1 A3 A4 A10 A14 A15 A17 A27
|
B2 B5 B6 B8 B9
|
|
Analisar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A2 A3 A17 A19 A23
|
B1 B3 B9 B10
|
|
Comprender os procesos históricos do estudos literarios e culturais e as súas mudanzas de paradigma. |
A1 A2 A3 A10 A17 A19
|
B1 B2 B3 B8
|
|
Analisar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A1 A2 A3 A4 A10 A11 A14 A28
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7
|
|
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e interpretar os mecanismos dos procesos da creación literaria. |
A1 A2 A4 A17
|
B3 B5 B6
|
|
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A2 A3 A4 A11 A17
|
B6 B8 B10
|
|
Coñecer e valorizar a diversidade cultural, con especial atención ao ámbito galego-portugués. |
A4 A17 A27
|
B1 B5 B9
|
|
Aplicar técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A2 A3 A10 A11
|
B4 B5 B6 B7
|
|
Realizar achegas creativas e orixinais na análise dos textos literarios, dos productos artísiticos e das realidades culturais. |
A2 A3 A4 A10 A11
|
B4 B6 B8 B10
|
|
Adquirir as habilidades necesarias para analisar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A1 A2 A3 A14 A16 A17 A27
|
B4 B5 B8
|
|
Coñecer e valorizar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués. |
A1 A3 A4 A10 A11 A14 A15 A17 A19 A23
|
B1 B3 B5 B7 B9
|
|
Adquirir a capacidade de utilizar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A4 A10 A11 A14 A15 A17 A27
|
B1 B2 B5
|
|
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
A1 A2 A4 A10 A11 A17 A18 A27
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Ser quen de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais |
A1 A2 A3 A4
|
B1 B2 B5 B6 B7 B10
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Principais grupos e liñas de investigación |
1.1. Propostas sociais e identitarias
1.2. Propostas sistémicas e sociolóxicas
1.3. Outras propostas |
2. Discursos e contradiscursos das mulleres. |
2.1 Teoría e práctica. |
3. Recepción da literatura galega do XXI. |
3.1 A recepción externa.
3.2 A recepción interna.
3.3 Autores/as representativos/as das diferentes tendencias.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A11 A16 A17 B5 B7 B8 B9 B10 |
10 |
15 |
25 |
Workbook |
A10 A17 A19 A23 A27 B1 |
1 |
20 |
21 |
Document analysis |
A1 A2 A4 A15 A16 A18 A20 A28 B2 B6 C1 |
15 |
10 |
25 |
Long answer / essay questions |
A3 A4 A11 A17 B6 B7 B8 B10 |
2.5 |
17 |
19.5 |
Workshop |
A1 A2 A7 A14 B3 B4 B10 C1 |
15 |
5 |
20 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación, desenvolvemento e análise de contidos teóricos e procedementais fundamentais para o alumnado atinxir as competencias e destrezas previstas. |
Workbook |
Realización dunha seria de lecturas que se inclúen no Paso 8 desta Guía. |
Document analysis |
Comentario e análise de diferentes textos seleccionados seguindo a táboa de contidos da materia. |
Long answer / essay questions |
Proba escrita en que o alumnado desenvolverá algún dos temas explicados na sesión maxistral, ou comentados e analizados no obradoiro ou nos exercicios de análise de fontes. |
Workshop |
Traballo en grupo que se realizará nas horas de aulas interactivas sobre textos que estarán en moodle. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Document analysis |
Workshop |
|
Description |
Os(as) estudantes que non podan asistir no horario previsto para as Titorías, poderán concertar entrevistas por medio do correo electrónico.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
A1 A2 A4 A15 A16 A18 A20 A28 B2 B6 C1 |
A valiación deste tipo de traballo será continua e realizada sobre a participación do(a) alumno(a) nas activades na aula. |
20 |
Workbook |
A10 A17 A19 A23 A27 B1 |
A avaliación das lecturas obrigadas realizarase dentro da proba de ensaio cunha serie de cuestión concretas sobre as obras. |
20 |
Workshop |
A1 A2 A7 A14 B3 B4 B10 C1 |
Na avaliación desta actividade terase en conta, ademais do contido, a clareza expositiva e a corrección lingúística. |
20 |
Long answer / essay questions |
A3 A4 A11 A17 B6 B7 B8 B10 |
Proba escrita en que o alumnado desenvolverá algún dos temas explicados na sesión maxistral, ou comentados e analizados no obradoiro ou nos exercicios de análise de fontes. |
40 |
|
Assessment comments |
Todas
as actividades deberán ser entregadas de acordo cos prazos e os
procedementos fixados no início das sesións.
Os(as) estudantes con dispensa académica poderán realizar traballos tutelados para ser avaliados. Deberán poñerse en contacto coa profesora en horario de titorías ou a través do correo electrónico.
|
Sources of information |
Basic
|
González Fernández, H. (2005). Elas e o paraugas totalizador. Vigo: Xerais
Beltrán, E et alii (eds.) (2001). Feminismos. Debates teóricos contemporáneos. Madrid: Alianza
Amorós, C (1994). Historia de la teoría feminista. Madrid: Instituto de Investigaciones feministas da UCM
Bourdieu, Pierre (1992). Les règles de l’art. Genèse et structure du champ littéraire. Paris: Éditions du Seuil
Figueroa, Antón (2001). Nación, literatura, identidade: comunicación literaria e campos sociais en Galicia. Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Blanco, C. (1995). Nais, damas, prostitutas e feirantas. Vigo: Xerais
Samartim, Roberto L.I. (2010). O processo de construçom do sistema literário galego entre o franquismo e a transiçom (1974-1978): margens, relaçons, estrutura e estratégias de planificaçom cultural. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións da USC
Even-Zohar, Itamar (2007). Polisistemas de cultura. Tel Aviv: Unit of Culture Research, Tel Aviv University (acesíbel en http://www.tau.ac.il/~itamarez/
Moure, T. (2012). Queer-emos un mundo novo. Sobre cápsulas, xéneros e falsas clasificacións. Vigo: Galaxia
González-Millán, X. (2000). Resistencia cultural e diferencia histórica: a experiencia da subalternidade. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco
Casas, Arturo (2002). “A Teoría crítica da cultura e a planificación dos estudos socioculturais”. Anuario de estudios literarios galegos, 29-38
Torres Feijó, Elias J. (2004). “Roma locuta causa finita? Sobre docência e crítica da literatura e da cultura”. Aurora Marco et al. (eds.), Actas del VII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctic |
Obras de Lectura: Manuel Rivas: Todo é silencio.
María Reimonde: O club da calceta.
Domingo Villar: A praia dos afogados.
Teresa Moure: Unha primavera para Aldara. Gustavo Pernas: Os ollos de Victorine e a construción da cuarta parede.
Ana Romaní: Estremas. |
Complementary
|
Tato Fontaíña, Laura; Tavares Maleval, Mª do Amparo (eds.) (2010). Estudos galego brasileiros 3: lingua, literatura, identidade. Rio de Janeiro / A Coruña: UERJ / Universidade da Coruña
Rodríguez, Francisco (1990). Literatura galega contemporánea (problemas de método e interpretación). Vilaboa: Edicións do Cumio
Reis, C. (1992). “Criação literaria e periferismo cultural: para una ideologia da marginalidade”. Actas do I Congreso Internacional da Cultura Galega, Dirección Xeral de Cultura, [Santiago de Compos
Hooper, Kirsty (2005). “Novas cartografías nos estudos galegos: nacionalismo literario, literatura nacional, lecturas posnacionais”. Anuario de Estudos Literarios Galegos: 64-73
Martínez Tejero, C. (2009). “O estudo de Sistemas Culturais Emergentes através da imprensa periódica. O caso do jornal «Faro de Vigo» em 1970”. Manuel Carlos Silva et al (eds.), [Actas do] X Congresso Luso Afro Brasileiro de Ciências Sociais. S
Torres Feijó, Elias J. (2006). “Sobre os objectivos, serviços e serventias da Historiografia literária. Algumhas propostas”. Maria da Penha Campos Fernandes (coord.), História(s) da Literatura. Actas do 1º Congresso Internaci |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|