Identifying Data 2020/21
Subject (*) Readings of Spanish and Latin American Literature Code 613G02048
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Lecturers
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Web
General description Análise de textos literarios representativos da literatura castelá e hispanoamericana
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Os contidos non se modifican
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican
Sustituese os obradoiros na aula por un traballo individual titorizado
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Mediante correo electrónico e Teams en titoría colectiva ou individual no horario de aulas e de titorías

4. Modificacións na avaliación
AS porcentaxes da avaliación non mudan, mais si a realización do obradoiro que se sutitue por un traballo individual titorizado.
*Observacións de avaliación:
Manteñesen as condición das Guía orixinas para a Segunda oportunidade e para o alumnado con dispensa acadñemica
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non haberá modificación da bibliografía pois os materiais necesarios estarán dispoñibles en Moodle

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B6
B10
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. A11
B1
Coñecer e aplicar os métodos de análise de textos narrativos e líricos. Ter capacidade para avaliar críticamente un texto lírico e/ou narrativo. Saber facer relacións interdisciplinares. Coñecer a producción poética y narrativa na lingua española. Adquirir capacidade autónoma de criticar textos literarios e valoralos críticamente. Coñecer as propostas literarias do idioma castelán na pensínsula e en hiapanoamérica. A1
A2
A15
B5
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. A15
B1
B10
A asignatura propón unha revisión do pensamiento cultural no século XX, partindo do seu fundamento filosófico. Ensinaráse a valorar o pensamiento e o exercicio vanguardista en conxunto, así como a interdisciplinaridade as suas posibilidades como ferramenta dune coñecemento global do fenómeno vangardista. Ensinaráse a valorar a universalidade da arte e do pensamento. A2
A5
A15
B7
O alumno debe saber interpretar modelos culturais e saber as razóns polas que se desenvolven ou fracasan. A7
A11
A15

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución 1.1. Programación do curso
1.2. Bibliografía para unha introdución ás técnicas de comentario de texto literario.
1.3. Introducción á Historia das ideas literarias.
1.4. Introdución á metodoloxía de traballo ao longo do curso
2. Prosa 2.1. Metodoloxías para a análise dos textos narrativos.
2.2. Estudo dunha selección de textos narrativos escritos en castelá.
3. Poesía 3.1. Metodoloxía para a análise de textos poéticos
3.2. Estudo dunha selección de textos poéticos escritos en castelá.
4. Teatro 4.1. Metodoloxías para a análise de textos teatrais.
4.2. Estudo dunha selección de textos teatrais escritos en castelá.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A7 A11 A15 2 22.5 24.5
Directed discussion A1 A2 A5 A11 B6 B7 6 12 18
Guest lecture / keynote speech A7 B10 6 12 18
Introductory activities B7 B10 1 0 1
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 16 32 48
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas.
Directed discussion Partindo dun asunto ou idea paraa reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada, deberán propor argumentos que a sustenten de xeito científico.
Guest lecture / keynote speech A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas.
Introductory activities Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
Workshop O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Mixed objective/subjective test
Directed discussion
Description
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 Realización de exercicios de observación, contextualización e explicación dunha selección de textos literarios hispanos, atendendo aos diferentes xéneros. Estes exercicios terán un carácter esencialmente práctico e se farán de xeito, individual, colectivo, preferentemente na aula. 70
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A7 A11 A15 Realización dun comentario de texto literario relacionado cos contidos estudados na aula 30
 
Assessment comments

Para aprobar a materia, os alumnos deben conseguir unha media de cinco (5) entre as dúas metodoloxías avaliables: proba mixta e obradoiro.

Na Segunda oportunidade, conservarase a cualificación positiva, se a houber, e o alumnado repetirá o exercicio da proba mixta.

Os alumnos con dispensa académica deberán informar da súa condición ao profesor ao comezo do curso e deberán presentar un traballo individual, seguindo as indicacións da profesora, alén de presentarse á proba mixta.

Cualificarase con Non presentado o alumnado que non se presente á Proba Mixta.


Sources of information
Basic Cristina Fernández Cubas (2015). La habitación de Nona.
Valle Inclán (2017). Luces de bohemia.
Clara Janés (2015). Movimientos insomnes (antología).

Complementary Rainer Warning (ed.) ([1975] 1989). Estética de la recepción. Madrid: Visor
Tzvetan Todorov ([1957] 2012). Teoría de la literatura de los formalistas rusos, trad A. M. Nethol. Madrid: Biblioteca Nueva
Enric Sullà Álvarez (ed.; trad) (1996). Teoría de la novela: antología de textos del siglo XX. Barcelona: Crítica
Antonio Garrido Domínguez (ed.; trad. ) (1997). Teorías de la ficción literaria. Madrid: Arco Libros


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.