Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
CE1 - Capacidad para conocer el ámbito de aplicación de la bioinformática y sus aspectos más importantes |
A4 |
CE4 - Capacidad para adquirir, obtener, formalizar y representar el conocimiento humano en una forma computable para la resolución de problemas mediante un sistema informático en cualquier ámbito de aplicación, particularmente los relacionados con aspectos de computación, percepción y actuación en aplicaciones Bioinformáticas |
A6 |
CE6 - Capacidad para identificar las herramientas software y fuentes de datos de bioinformática más relevantes, y adquirir destreza en su uso |
A7 |
CE7 - Capacidad para identificar la aplicabilidad del uso de la bioinformática al ámbito clínico |
B1 |
CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
B4 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B5 |
CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida auto dirigido o autónomo. |
B6 |
CG1 - Buscar y seleccionar la información útil necesaria para resolver problemas complejos, manejando con soltura las fuentes bibliográficas del campo |
B8 |
CG3 - Ser capaz de trabajar en un equipo, en especial de carácter interdisciplinar |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C2 |
CT2 - Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C3 |
CT3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C6 |
CT6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse |
C7 |
CT7 - Mantener y asentar estrategias encaminadas a la actualización científica como criterio de mejora profesional. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
O alumnado coñecerá os diversos estándares internacionais de Historia Clínica Electrónica (ISO 13606, Open EHR, HL7). |
AP1 AP4 AP6 AP7
|
BP1 BP4 BP5 BP6 BP8
|
CP1 CP2 CP3 CP6 CP7
|
O alumnado coñecerá a problemática e os principais sistemas de receita electrónica e terá a capacidade para entender, comparar e valorar sistemas electrónicos de información clínica. |
AP1 AP4 AP6 AP7
|
BP1 BP4 BP5 BP6
|
CP1 CP2 CP3 CP6 CP7
|
O alumnado coñecerá as aproximacións aos sistemas de información clínica realizados desde tecnoloxías semánticas (ontoloxías, terminoloxías) e terá a capacidade de deseñar, avaliar, comparar e criticar ontoloxías de ámbito biomédico. |
AP1 AP4 AP6 AP7
|
BP1 BP4 BP5 BP6 BP8
|
CP1 CP2 CP3 CP6 CP7
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. |
Sistemas de información de documentación clínica |
2. |
A historia clínica electrónica e a súa estandarización |
3. |
Ontoloxías no ámbito da saúde |
4. |
A receita electrónica: problemas e solucións desde o punto de vista dos sistemas de información |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 |
5 |
0 |
5 |
Seminario |
A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 |
25 |
0 |
25 |
Trabajos tutelados |
A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 |
0 |
44 |
44 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Presentación da materia, organización do curso e explicación de concpetos básicos. |
Seminario |
Aulas para o desenvolvemento e exposición oral de traballos. Orientaranse os traballos, reforzaranse conceptos e resolveranse as cuestións e dúbidas a demanda do alumnado. |
Trabajos tutelados |
Proporanse traballos que o alumnado terá que desenvolver, entregar e expoñer. O prazo e as normas de entrega e presentación estableceranse durante o curso, nas sesións maxistrais, e quedarán publicados no espazo da materia en Moodle. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Sesión magistral |
Seminario |
|
Descripción |
Durante as sesións maxistrais e os seminarios, atenderanse e resolveranse as dúbidas relacionadas co desenvolvemento das aulas, os contidos da materia, a elaboración e presentación de traballos e a avaliación.
Desenvolveranse titorías individuais ou grupais a demanda do alumnado durante os horarios de titorías do profesorado, ou noutro horario acordado por ambas as partes. Desenvolveranse a través de Teams, preferentemente, mais tamén por Moodle, teléfono ou email.
Para o alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso e a demanda da/o propia/o alumna/o un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Seminario |
A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 |
Avaliarase o progreso e aproveitamento que cada alumno/a faga destas aulas, así como a participación significativa nas sesións de exposición oral. |
20 |
Trabajos tutelados |
A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 |
Avaliarase a calidade final do traballo e a súa presentación oral e escrita, en canto á aplicación dos contidos da materia e ao coñecemento adquirido a través do traballo persoal, mais tamén se terá en conta o proceso de desenvolvemento en si. As entregas de traballo e presentación faranse a través de Moodle. As datas de entrega marcaranse durante o curso. É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia. |
80 |
|
Observaciones evaluación |
Para superar a materia é preciso aprobar o traballo tutelado (isto é, acadar, polo menos, o 50% da puntuación máxima). De non acadar esta puntuación, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0. De non superar o traballo na 1ª oportunidade, o alumnado poderao presentar e expoñer na 2ª oportunidade, nas datas de entrega que se establecerán durante o curso e se publicarán no espazo da materia en Moodle. Os traballos académicos presentados polo alumnado da materia poderán ser incorporados á base de datos dunha ferramenta de detección de plaxio ou de presentación do mesmo exercicio en varias materias. De se producir algunha destas circunstancias, poderán activarse as medidas recollidas nas Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC. Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas de titorías compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizar e expor os traballos tutelados, que o alumnado a tempo completo. O traballo realizado nas titorías servirá para obter o 20% da cualificación que o alumnado a tempo completo pode conseguir nos seminarios. Oportunidade adiantada: o alumnado presentará e expoñerá o traballo co que poderá conseguir o 100% da cualificación da materia. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ou igual ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|