Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A26 |
Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións. |
A29 |
Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B7 |
Preocupación pola calidade |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para comprender a importancia do control de prazos e custos na implantacion dun proxecto software |
A25 A26 A29
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9
|
C1 C2 C4 C6
|
Saber utilizar técnicas de estimación de proxectos software |
A25 A26 A29
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9
|
C2 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Teoría |
Tema 1. Técnicas de Estimación:
1.1. Introducción
1.2. Métodos de Estimación Software
1.3. Estimación do Tamaño dun Proxecto Software: Puntos Función, Puntos de Casos de Uso, Puntos Historia.
1.4. Estimación do Esforzo, Duración e Coste dun Proxecto Software: ISBSG, COCOMO II, etc.
Tema 2. Dimensions dun proxecto software (peopleware).
|
Práctica |
Exercicio individual para poñer en práctica as distintas técnicas de estimación vistas nas clases de teoría |
Traballos tutelados |
Exercicios propostos para o seu desenvolvemento polo alumnado ao longo do curso |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A25 A29 B3 B4 B7 B9 C4 C6 |
21 |
42 |
63 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C1 C2 |
6 |
24 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A25 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 |
14 |
28 |
42 |
Proba obxectiva |
A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Unha sesión semanal para todo o grupo a través de Microsoft Teams para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario da facultade |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados constarán de exercicios propostos ao longo do curso ao alumnado para reforzar os contidos vinculados co temario exposto a través das sesións maxistrais
|
Prácticas de laboratorio |
De unha a dúas sesións semanais en grupos pequenos a través de Microsoft Teams para o seguimento e apoio na realización da práctica individual supervisada. Esta práctica autónoma permite ao alumnado levar á práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso. |
Proba obxectiva |
Exame final para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
- Correo electrónico: Diariamente, para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Diariamente, para intercambio de material docente, material complementario, exercicios, prácticas, foros para formular as consultas necesarias e notificacións e avisos sobre a materia.
- Teams: Unha sesión semanal para todo o grupo sobre o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario da facultade. De unha a duas sesións semanais en grupos pequenos para o seguimento e apoio na realización da práctica individual supervisada. Esta dinámica permite facer un seguimento axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.
- Stream: Para aloxar a gravación das clases teóricas impartidas en Teams.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A25 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 |
Práctica individual. Valorarase a adecuación metodolóxica, a claridade e xustificación da proposta así como a profundidade do contido e a participación activa na súa realización. |
40 |
Proba obxectiva |
A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 |
Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos da materia a través dun exame individual |
40 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C1 C2 |
Exercicios propostos ao longo do curso polo profesorado a resolver polo alumnado |
20 |
|
Observacións avaliación |
O obxectivo da avaliación é constatar que o alumnado posúe as competencias fundamentais necesarias. A nota final consta de tres partes: - Exame final individual: 40% - Práctica individual sobre o obxectivo do curso: 40% - Traballos tutelados: 20% Para aprobar a materia é preciso obter unha puntuación global minima de 5 puntos sobre 10 e ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 no exame final. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño, salvo para os traballos tutelados. Dado o carácter de avaliación continua dos mesmos, esta parte non poderá recuperarse.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- “Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger
S. Pressman. 7ª edición. McGraw-Hill.
- “Software engineering”. Ian Sommerville. 9ª edición.
Addison-Wesley.
- “Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve
McConnell. McGraw-Hill.
- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1:
Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y
García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la
Industria del Software (www.iiis.es).
- “IEEE standard for software configuration management
plans”. Estándar IEEE 828-1990.
- “IEEE guide to software configuration management”. Guía
IEEE 1042-1987.
- “Metrics and models in software quality engineering”.
Stephen H. Kan. Addison-Wesley.
- Software Engineering Institute:
http://www.sei.cmu.edu/.
- International
Function Point Users’ Group (IFPUG): http://www.ifpug.org. - Peopleware Productivite Projects and Teams. Third Edition (2013). Tom DeMarco y Timothy Lister. Dorset House Publishing. - Practical Softwre Project Estimation. 3rd. Edition (2010). ISBSG. McGraw-Hill.
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|