Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A7 |
Conocimiento y dominio de la metodología de las ciencias sociales y de sus técnicas básicas y avanzadas (cuantitativas y cualitativas) de investigación social; con especial atención a los aspectos de muestreo y de los programas informáticos de aplicación. |
A14 |
Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social. |
A15 |
Conocimientos y habilidades para plantear y desarrollar una investigación aplicada en las diferentes áreas de la sociedad. |
A16 |
Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos. |
A26 |
Saber elegir las técnicas de investigación social (cuantitativas y cualitativas) pertinentes en cada momento. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B4 |
Resolución de problemas. |
B6 |
Comunicación oral y escrita en la lengua nativa. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B13 |
Razonamiento crítico. |
B18 |
Creatividad. |
B21 |
Aprendizaje autónomo. |
B23 |
Iniciativa y espíritu emprendedor. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
A/o alumna/o coñecerá os métodos e técnicas das ciencias sociais, diferenciando entre as técnicas de investigación cualitativas e cuantitativas. |
A7 A15 A16 A26
|
|
|
A/o alumna/o saberá elixir as técnicas de investigación social (cuantitativas e/ou cualitativas) pertinentes en cada momento. |
A26
|
|
|
A/o alumna/o identificará as diferentes fases dun proceso de investigación cuantitativo |
A7 A14 A15 A16
|
B3 B4 B27
|
|
A/o alumna/o identificará as diferentes fases dun proceso de investigación cualitativo |
A7 A14 A15 A16
|
B3 B4 B27
|
|
A/o alumna/o saberá identificar e reflexionar criticamente sobre as fases dun proceso de investigación, desenvolvendo una metodoloxía cualitativa e cuantitativa. |
A14 A15
|
B3 B4 B6 B12 B13 B18 B21 B23 B27
|
C1
|
A/o alumna/o saberá comunicar e expresarse con claridade e razoamento crítico |
|
B6 B13
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- Os enfoques cuantitativo e cualitativo na investigación científica
|
1.1.- Definición e enfoques da investigación social
1.2.- Características do enfoque cuantitativo de investigación
1.3.- Características do enfoque cualitativo de investigación
1.4.- Diferencias entre o enfoque cuantitativo e cualitativo |
2.- O proceso de investigación cuantitativa |
2.1.- Formulación do problema cuantitativo
2.2.- Desenvolvemento da perspectiva teórica: revisión da literatura e construción do marco teórico
2.3.- Definición do alcance da investigación a realizar: exploratoria, descritiva, correlacional ou explicativa
2.4.- Formulación de hipótese
2.5.- Concepción ou elección do deseño de investigación
2.6.- Recolección de datos cuantitativos
2.7.- Análise de datos cuantitativos
2.8.- O reporte de resultados do proceso cuantitativo |
3.- O proceso de investigación cualitativa |
3.1.- O inicio do proceso cualitativo: formulación do problema, revisión da literatura, xurdimento de hipótese e inmersión no campo
3.2.- Mostraxe na investigación cualitativa
3.3.- Recolección e análise de datos cualitativos
3.4.- Deseños do proceso de investigación cualitativa
3.5.- O reporte de resultados do proceso cualitativo |
4.- Os procesos mixtos de investigación |
4.1.- En qué consiste o enfoque mixto
4.2.- Por qué utilizar o enfoque mixto
4.3.- O proceso mixto
4.4.- Deseños mixtos específicos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A14 A15 A16 A26 B3 B27 |
39 |
0 |
39 |
Supervised projects |
B3 B4 B6 B12 B13 B18 B21 B23 C1 |
30 |
45 |
75 |
Objective test |
A7 A14 A15 A16 A26 B3 B27 C1 |
2 |
33 |
35 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Cada tema indicado nos contidos será explicado polo profesor nas clases. Dita explicación será acompañada de material didáctico |
Supervised projects |
Os/ as alumnos/ as realizarán un traballo en grupos de 3-4 persoas. O traballo consistirá en analizar un artigo realizado con metodoloxía cualitativa ou cuantitativa, explicando cada fase da investigación.
Ao longo do curso o profesor -seguindo as fontes de información indicadas-, tutelará ao alumnado explicando con detalle cada unha das fases, con exemplos concretos de investigacións xa feitas e publicadas. Deste xeito, os/as alumnos/as terán orientación tutelada de cada unha das fases dos traballos. Con todo, o alumnado ten que saber aplicar devandito proceso de maneira autónoma. O profesor explica de forma detallada cada apartado, pero é o alumno o que ten que realizar o traballo. O traballo correxirase unha vez polo profesor: non hai segunda corrección.
Na terceira semana de clases, os alumnos teñen que entregar ao profesor o nome dos compoñentes do equipo e o título do artigo que van analizar.
O proceso de análise non se deixará para o último momento, senón que os alumnos deben de ir realizando o traballo secuencialmente, segundo vanse explicando os apartados en clases.
Os traballos serán entregados ao profesor na data que se lle indique, e será exposto na aula ante os outros alumnos/as e o profesor.
|
Objective test |
Realizarase una proba obxectiva dos temas recollidos nos contidos e explicados nas sexións maxistrales. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Sempre que o alumno/a o precise en horario de titorías. O menos nunha ocasión durante o curso, o/a alumno/a deberá acudir as titorías para que o profesor coñeza a súa situación respecto a materia e facer suxerencias sobre posibles dificultades. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A7 A14 A15 A16 A26 B3 B27 C1 |
Examen da teoría no que entran os distintos temas dos contidos explicados na clase |
40 |
Supervised projects |
B3 B4 B6 B12 B13 B18 B21 B23 C1 |
Valorarase o dominio que demostre o alumnado en cada unha das fases do proceso de investigación. Valorarase, sobre todo, a autonomía manifestada polos alumnos, que demostre a capacidade que terán no futuro cando teñan que facer unha investigación. |
60 |
|
Assessment comments |
Para poder aprobar a materia o alumno necesita ter un mínimo de 5 puntos sumando o traballo (máximo 6 puntos) e a proba obxectiva (polo que se poden ter un máximo de 4 puntos).
No traballo valorarase:
- A entrega dos nomes dos membros do equipo e o título do artigo a analizar na data indicada.
- A claridade e precisión de cada un dos apartados do traballo. Non se trata de reescribir o artigo, senón de analizar cada apartado con precisión a partir da explicación de dito apartado dada nas clases.
- O profesor entregará un esquema das partes do traballo a realizar, que será diferente se un traballo se realiza con metodoloxía cualitativa ou cuantitativa
- A entrega do traballo na data indicada. Se non se entrega nesa data, o estudante terá que pesentarse na seguinte convocatoria.
|
Sources of information |
Basic
|
Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, M. P. (2010). Metodología de la investigación. Madrid: McGraw-Hill |
|
Complementary
|
García Ferrando, M.; Ibáñez, J. y Alvira Martín, F. (coord.) (2000). El análisis de la realidad social. Madrid: Alianza
Ispizua, M. A. y Ruiz Olabuénaga, J. I. (1989). La descodificación de la vida cotidiana: métodos de investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
Viedma, A. y Callejo, J. (2005). Proyectos y estrategias de investigación social: la perspectiva de la intervención . Madrid: McGraw-Hill |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Statistics Applied to the social sciences 2/615G01201 | Multivariate Analysis of Social Data/615G01206 | Methodology of the Survey Research/615G01303 | Ethnographic research methodology/615G01403 | Methodologies, Techniques and Strategies for the Design and Development of Research Projects and Pap/615G01406 | Sociological Analysis of Texts and Speeches/615G01407 |
|
|