Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o enfoque sociolóxico na investigación de mercados e desenrolar a capacidade de deseñar un proxecto de investigación de mercados |
A15 A16 A26
|
B1 B2 B3 B5 B6 B12 B18 B27
|
C1 C4 C8
|
Analizar a construción do consumo en tanto que obxecto de estudo sociolóxico e comprender, dende o punto de vista histórico, as orixes da sociedade de consumo
|
A1 A8 A24 A35
|
B6 B13 B27
|
C4
|
Estudar as principais correntes teóricas, dende o campo da socioloxía, ao estudo do consumo, desenrolando a análise crítica do consumo en tanto que fenómeno social.
|
A1 A8 A24 A35
|
B3 B6 B13 B27
|
C1 C4
|
Adquirir habilidades para o deseño e execución dun traballo de investigación en grupo, e as súas diferentes fases: familiarizarse coa procura e traballo bibliográfico, e a delimitación das técnicas cualitativas e cuantitavias |
A15 A16 A24 A26
|
B1 B2 B3 B5 B6 B12 B18 B27
|
C1 C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Xénese e desenvolvemento histórico da sociedade de consumo |
- O interese do consumo como fenómeno social
- O consumo desde unha perspectiva histórica
- O desenvolvemento da sociedade de consumo de masas
- Do fordismo ao postfordismo
- Naomi Klein e o poder das marcas
|
Tema 2. España como sociedade de consumo |
- O modelo dual de consumo na España de principios do século XX
- O modelo de desenvolvemento económico español e a sociedade de consumo en España
- Os valores da sociedade española e o consumo
|
Tema 3. O consumo, a distinción social e a construción de identidades sociais |
- Veblen e a teoría da clase ociosa
- A Distinción Social de Bourdieu
- O consumo e a construción de identidades sociais
- A sociedade postmoderna e o consumo
|
Tema 4. A investigación de mercados: métodos e técnicas |
- A Investigación de mercados: introdución e concepto.
- Deseño e proceso de investigación
- Métodos e Técnicas cualitativas aplicadas á investigación de mercados.
- Métodos e técnicas cuantitativas e a súa aplicación ao ámbito da investigación de mercados
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A8 A35 B13 B27 C1 C4 |
27 |
27 |
54 |
Traballos tutelados |
A15 A16 A24 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B12 B18 C1 C8 |
12 |
24 |
36 |
Presentación oral |
A24 B3 B6 B12 B18 C1 |
1 |
10 |
11 |
Obradoiro |
A1 A8 A15 A16 A24 A26 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B12 B13 B18 B27 C1 C4 C8 |
12 |
18 |
30 |
Proba obxectiva |
A8 A24 A35 B1 B3 B5 B6 B13 B27 C1 |
2 |
15 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Motivarase e valorarase a participación dos/as alumnos/as, mediante preguntas ou/e debates
|
Traballos tutelados |
Realización dun traballo en grupo de carácter empírico relacionado coa temática da materia, que consistirá no deseño dun proxecto de investigación de mercados.
Formaranse grupos de traballo dun máximo de 4 persoas, a proposta dos/as alumnos/as.
Nas sesións interactivas, os/as profesores/as explicarán a estrutura do traballo, fases e resolverán dúbidas. Esta información tamén estará dispoñible no Moodle da materia.
O traballo final, será entregado a través de Moodle, nas datas marcadas polos/as profesores/as.
Non se corrixirá ningún proxecto entregado fora de prazo. E corrixiranse unha vez polos/as profesores/as, e dicir non haberá segunda corrección.
|
Presentación oral |
O proxecto de investigación, deberase expor oralmente por todas as persoas que forman parte do grupo de traballo |
Obradoiro |
Realización de actividades prácticas (de carácter grupal ou individual) nas que se combinan diferentes probas: lecturas, debates, análises de fontes secundarias, resolución de problemas, roll play, trátase de prácticas sobre un tema específico, realizadas co apoio e supervisión dos/as profesores/as da materia. |
Proba obxectiva |
Exame, correspondente ás convocatorias oficiais sobre a totalidade do temario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
A atención personalizada será de carácter individual (ou grupal) para solucionar dúbidas e/ou problemas que xurdan durante as clases, a realización das prácticas ou a elaboración do traballo grupal.
A atención farase durante a celebración das sesións ou no horario de titorías, a través das distintas canles de comunicación: Correo electrónico, Teams (chat ou video conferencia), ou nos números de teléfono dos despachos dos profesores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A15 A16 A24 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B12 B18 C1 C8 |
Traballo grupal de carácter práctico relacionado coa materia. |
20 |
Proba obxectiva |
A8 A24 A35 B1 B3 B5 B6 B13 B27 C1 |
Exame correspondente ás convocatorias oficiais coa totalidade do temario.
|
40 |
Obradoiro |
A1 A8 A15 A16 A24 A26 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B12 B13 B18 B27 C1 C4 C8 |
Prácticas, actividades, e participación ao longo do curso |
30 |
Presentación oral |
A24 B3 B6 B12 B18 C1 |
A presentación oral do traballo tutelado |
10 |
|
Observacións avaliación |
Todas as actividades, tarefas e traballos a realizar ao longo do cuadrimestre contabilizan para a nota final. As prácticas do obradoiro e o traballo tutelado realizaranse ao longo do cuadrimestre e a proba obxectiva (exame) na data oficial de primeira convocatoria. Tanto as prácticas como o traballo de investigación tutelado serán entregados nas datas marcadas polos/as profesores/as, non se corrixirá ningunha práctica fóra de prazo. O traballo tutelado só corrixirase unha vez tras a data de entrega (non haberá segunda corrección), o/a alumno/a xa conta coa guia e titorización dos/as profesores/as durante as sesións prácticas. Para aprobar a materia é necesario aprobar tanto os traballos tutelados e prácticas (60%) como o exame (40%). A nota mínima para superar cada unha das partes é un 5 (aprobado) Gardarase a nota da parte superada para a segunda oportunidade. Os materiais utilizados nas sesións: presentacións, audiovisuais, lecturas e prácticas tamén serán postos a disposición do/a alumno/a en formato dixital a través da plataforma Moodle. Os traballos e prácticas entregaranse en formato dixital a través da plataforma Moodle, sen necesidade de imprimilos. Tanto nos contidos como no sistema de avaliación atenderanse ás recomendacións de axustes razoables propostas pola Unidade de Atención á Diversidade (ADI) no caso do alumnado con diversidade funcional ou NEAE, proporcionadas pola Coordinación do PAT do centro. Aqueles/as alumnos/as con dispensa ou recoñecemento de dedicación a tempo parcial deberán contactar coa profesora responsable da materia ao comezo de curso. Poderase manter o sistema de avaliación continua, con pequenos cambios: o Traballo tutelado será de carácter individual e non precisará de exposición na aula; e as actividades ou prácticas a realizar polo alumnado na aula, serán substituídas por outras ou adaptadas para a súa realización de maneira non presencial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Moreno, J.A. ((1982)). "El papel del consumo en el sistema económico", El consumo en la sociedad española. Documentación Social, nº 48, julio septiembre 1982. (pp.7-27)
Borras Catal:l, V. ((1998)). El consumo, un análisis sociológico, (pp.18-90 y 199-227). Barcelona: Cedecs Editorial.
Bocock, R. ((1995)). El consumo, (pp.54-112). Madrid: Talasa.
Alonso, L.E. y Conde, F. ((1994)). Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo, (pp.13-62). Madrid: Debate.
Merino, M.J. et al. ((2010) ). Introducción a la investigación de mercados. (Capítulo 2: “Investigación Exploratoria” pp.43-76 e Capítulo 3 “Investigación descriptiva”, pp.77-106) . Madrid: Esic editorial
Klein, N. ((2001)). No Logo. El poder de las marcas (pp. 30-91 y 505-512). Barcelona: Paidós
Veblen, T. ((1974)). Teoría de la clase ociosa, (pp. 1 1-159). México: FCE, 1899.
Bauman, Z. ((2007)). Vida de consumo, (pp.77-1 14). Madrid: Fondo de Cultura Económica. |
|
Bibliografía complementaria
|
Alonso, L.E. ((2004)). “Las políticas del consumo: transformaciones en el proceso de trabajo y fragmentación de los estilos de vida”,. Revista Española de Sociología, 4: 7-50.
Bauman, Z. ((2005)). Amor Liquido. Acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Fondo de Cultura Ecomómica: Buenos Aires-México-Madrid
Brändle Señán, G. ((2007)). Consumo y cambio social en España: evolución en el equipamiento doméstico (1983-2005).. REIS, n. 120
Gutiérrez Brito, J. ((2008)). Dinámica del grupo de discusión. Cuaderno Metodologico. CIS. Madrid
Bocock, R. ((1995)). El consumo. Madrid: Talasa
Borràs Català, V. ((1998)). El consumo, un análisis sociológico. Barcelona: Cedecs Editorial
Alonso, L.E. y Conde, F. ((1994)). Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo. Madrid: Debate
Fernández Nogales, A. ((2002)). Investigación y técnicas de mercado. Madrid: ESIC
Bourdieu, P. ((1988)). La Distinción. Madrid, Taurus
Alonso, L.E ((2005) ). La era del consumo. Madrid: Siglo XXI
Lipovetsky, G. ((2007)). La felicidad paradójica: ensayo sobre la sociedad de hiperconsumo,. Barcelona: Anagrama
Baudrillard, J. ((1974)). La sociedad de consumo. Sus mitos, sus estructuras. Barcelona: Plaza y Janés
Bree, J. ((1995)). Los niños, el consumo y el márketing. Barcelona: Paidós
Cea D'Ancona, M.A. ((1999)). Metodología cuantitativa : estrategias y técnicas en investigación social.. Madrid: Síntesis
Sarabia Sánchez, F.J. (coord.) ((1999)). Metodología para la investigación en marketing y dirección de empresas,. Madrid: Ediciones Pirámide
Schor, J. B. ((2006)). Nacidos para comprar. Los nuevos consumidores infantiles,. Barcelona: Paidós
Klein, N. ((2001)). No Logo. El poder de las marcas. Barcelona: Paidós Contextos
VV.AA. ((1994)). Política y Sociedad, nº16, mayo-agosto 1994. Número especial de la revista dedicado a la sociología del consumo..
VV.AA. ((2002)). Política y Sociedad, nº39, enero-abril 2002. Número especial de la revista dedicado a la sociología del consumo..
Valles, M. ((1997)). Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis
Veblen, T. ((1974)). Teoría de la clase ociosa. México: FCE
Bauman, Z. ((2007)). Vida de consumo. Madrid: Fondo de Cultura Económica.
Durning, A. T. ((1994)). ¿Cuánto es bastante. La sociedad de consumo y el futuro de la tierra?,. Barcelona: Apóstrofe Divulgación |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Métodos e técnicas de Investigación social/615G01105 | Metodoloxía da investigación por enquisas/615G01303 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendacións: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|