Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
E03 - Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico. |
A4 |
E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación. |
A5 |
E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada. |
A8 |
E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
T01 - Capacidade de análise e síntese |
C2 |
T02 - Capacidade de organización e planificación |
C3 |
T03 - Comunicación oral e escrita |
C4 |
T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05 - Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06 - Resolución de problemas |
C7 |
T07 - Toma de decisións |
C8 |
T08 - Aprendizaxe autónoma |
C9 |
T09 - Creatividade |
C10 |
T10 - Habilidade gráfica xeral |
C11 |
T11 - Visión espacial |
C12 |
T12 - Comprensión numérica |
C13 |
T13 - Intuición mecánica |
C14 |
T14 - Sensibilidade estética |
C15 |
T15 - Cultura histórica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar de forma correcta la legislación vigente, en lo que atañe a las estructuras de madera. |
AP3 AP4 AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP5
|
CP1 CP2 CP3 CP5 CP6 CP7 CP8 CP12
|
Analizar las posibilidades de realizar una adecuada intervención en estructuras de madera existentes considerando distintos campos de aplicación. |
AP3 AP4 AP5 AP8
|
BP2 BP3 BP4
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP12 CP13 CP14 CP15
|
Comprender los factores condicionantes del diseño constructivo en madera y su relación con la presencia de patologías en las construcciones. |
AP3 AP4 AP5
|
BP1 BP2
|
CP1 CP2 CP3 CP5 CP8 CP9 CP11 CP13
|
Evaluar las tecnologías de la madera aplicables en la rehabilitación del patrimonio construido. |
AP4 AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP12 CP13 CP14 CP15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN |
Introdución ás estruturas de madeira
Nomenclatura dos elementos estruturais de madeira
Marco normativo |
A MADEIRA COMO MATERIAL ESTRUTURAL |
Propiedades físicas e mecánicas da madeira
Métodos de clasificación da madeira
Seguridade estrutural
Bases de cálculo
Análise estrutural
Comprobación de estruturas de madeira |
UNIÓNS |
Unións tradicionais
Unións tipo clavija
Unións con placas ou conectores
Unións con barras encoladas |
PATOLOXÍA |
Axentes bióticos da deterioración da madeira
Axentes abióticos da deterioración da madeira
O lume nas estruturas da madeira
Patoloxía de carácter estrutural |
INSPECCIÓN E DIAGNOSTICO DE ESTRUTURAS DE MADEIRA
|
Medios para a inspección
Avaliación dos danos
Avaliación da capacidade resistente de estrutúraa
Casos prácticos de diagnóstico e inspección |
INTERVENCIÓN EN ESTRUTURAS DE MADEIRA
|
Medidas de carácter construtivo
Tratamentos de protección
Tratamentos tradicionais
Produtos de protección
Medidas de carácter estrutural
Técnicas de intervención
Análise de casos prácticos
BIM na rehabilitación de estruturas de madeira |
CASOS PRÁCTICOS DE INTERVENCIÓN |
Estudios de casos prácticos de intervención |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 |
9 |
15 |
24 |
Estudo de casos |
A3 A4 A8 B1 B2 B3 B5 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C9 C10 C11 C12 C13 C14 |
5 |
15 |
20 |
Análise de fontes documentais |
A3 B1 B2 B3 C1 C2 C4 C5 C6 C8 C9 C11 |
0.5 |
4 |
4.5 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
3 |
15 |
18 |
Presentación oral |
A3 A8 B1 C1 C3 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
3 |
3 |
6 |
Actividades iniciais |
A3 C1 C5 C8 |
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases maxistrais por parte do profesor nas que se incidirá nos conceptos fundamentais para a comprensión de cada un dos temas tratados |
Estudo de casos |
O profesor selecciona unha situación que se reflicte nuns datos para a súa análise, e dos cales, a través duns métodos seleccionados, chegaranse a certos resultados ou conclusións |
Análise de fontes documentais |
O docente indica as fontes de coñecemento básicas que o alumno ha de manexar para mellorar a súa preparación e capacidade de resposta. Orientarase ao alumno na procura e consulta de novas fontes de coñecemento. |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo práctico sobre un tema proposto polo alumno. Unha vez admitido devandito tema, o alumno realizará as tarefas de inspección, diagnostico e proposta de intervención. |
Presentación oral |
A presentación do traballo xeral realizarase mediante a utilización de ferramentas de visualización informática de carácter xeral. A súa exposición realizarase #ante o resto de alumnos que poderán formular, do mesmo xeito que o profesor, consultas ou dúbidas ao seu termo. |
Actividades iniciais |
Preténdese que o alumno se inicie na comprensión dos os danos nas estruturas de madeira, sistematizando conceptos para conseguir a realización das tarefas de inspección e diagnóstico, ao amparo das técnicas dispoñibles, avaliando a capacidade resistente da estrutura para conseguir as habilidades necesarias para desenvolver unha adecuada proposta de intervención. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Actividades iniciais |
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Será obrigatoria a asistencia ás revisións propostas para garantir o seguimento continuo de cada un dos aspectos do traballo tutelado da materia. Estas haberán de desenvolverse dentro do horario de titorías; e realizaranse sobre unha copia en papel do traballo na fase de desenvolvemento na que se atope. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A3 A8 B1 C1 C3 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
O traballo elaborado polos alumnos, poderá ser presentado en clase #ante o resto de alumnos e profesor. As datas de entrega e exposición en clase serán indicadas polo profesor. |
20 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
Para a avaliación do traballo da materia será requisito imprescindible o seguimento continuado ao longo do curso da docencia expositiva, así como o cumprimento das pre-entregas e revisións que se establezan.
A avaliación positiva da práctica xeral realizada polo alumno, unha vez superado o requisito de asistencia mínima ao 80% das clases maxistrais, supoñerá a cualificación de apto na materia. |
80 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CIS MADERA (2007). Curso de construcción en Madera. www.cismadeira.es.
Arguelles Alvarez, R; (et al.) (2000). Estructuras de madera diseño y cálculo. Madrid, 2000
Arriaza, F; (et al.) (2002). Intervención en estructuras de madera. Madrid, AITIM
Gómez Sánchez, M. Isabel (2006). Las estructuras de madera en los tratados de arquitectura (1500-1810). Madrid, AITIM
Arguelles Alvarez, R; (et al.) (2003). Madera aserrada estructural. Madrid, AITIM
Peraza Sánchez, Fernando (2001). Protección preventiva de la madera. Madrid, AITITM |
|
Bibliografía complementaria
|
Charles, F.W.B: (Reprinted 1998). Conservation of timber buildings. Donhead Publishing Ltd.
Nuere, Enrique (2000). La carpintería de armar española. MAdrid, Munilla-Lería
Broto, Carles (2005). Patologías de la Construcción. Tomo 2. Arian Mostaedi
Vignote Peña, Santiago (3ª ed. 2006). Tecnología de la madera. Madrid, Ediciones Mundi-Prensa
Ridout, Brian (Reprinted 2001). Timber decay in buildings. English Heritage |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Modelos Avanzados para a Análise Estrutural de Edificios Históricos/630467104 | Metodos Avanzados de Reparación de Estruturas/630467108 | Inspección das Estruturas/630467112 | Inspección de Sistemas Construtivos/630467113 | Metodos Avanzados de Cálculo para Rehabilitación de Estruturas/630467120 | Patoloxía dos Materiais/630467121 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Novos Sistemas Construtivos/630426107 | Traballo Fin de Máster/630426124 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Máster/630467124 |
|
|