Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A40 |
Capacidade para exercer a crítica arquitectónica. |
A48 |
Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos. |
A49 |
Coñecemento axeitado da historia xeral da arquitectura. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A54 |
Coñecemento axeitado da estética e a teoría e historia das belas artes e as artes aplicadas. |
A55 |
Coñecemento axeitado da relación entre os patróns culturais e as responsabilidades sociais do arquitecto. |
A68 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Composición no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A40 A48 A49 A54 A55 A68
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A40 A48 A49 A55 A68
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
A53 A55 A68
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Idade Antiga |
1. Historia da arte grega
2. Historia da arte romana
3. Historia da arte cristiá temperá
4. Historia da arte bizantina |
2.- Idade Media |
5. Historia da arte prerrománica
6. Historia da arte románica
7. Historia da arte gótica
8. Historia da arte renacentista |
3.- Idade Moderna e Contemporánea
|
9. Historia da arte barroca
10. Historia da arte neoclásica
11. Historia da arte romántica e realista
12. Historia da arte ecléctica e historicista
13. Historia da arquitectura en ferro
14. Historia da Escola de Chicago
15. Historia do Modernismo
16. Historia da arte no século XX |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B5 B6 B7 C6 C7 |
42 |
0 |
42 |
Traballos tutelados |
A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 |
7 |
45 |
52 |
Presentación oral |
A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 |
7 |
45 |
52 |
Proba obxectiva |
A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Traballos tutelados |
O alumnado realizará un traballo grupal relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesorado. Os pasos a seguir son: asignación do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula. |
Presentación oral |
O alumnado realizará un traballo individual relacionado co temario da asignatura que será acordado co profesorado. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, preparación da presentación e exposición na aula, cunha duración máxima de 15 minutos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. A Proba obxectiva combinará distintos tipos de preguntas: unha análise e comentario de varias obras de arte (práctica) e o desenvolvemento de varios temas da asignatura (teórica 1 + teórica 2).
Para superar o exame o alumnado deberá alcanzar un mínimo de 3 puntos en cada unha das preguntas: práctica (mín. 3) + teórica 1 (mín. 3) + teórica 2 (mín. 3), nas que se divida o exame. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada desta asignatura realizarase a través do seguimento en clase do alumnado, da súa asistencia e da presentación dos dous traballos, grupal e individual.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 |
O alumnado realizará un traballo individual relacionado co temario da asignatura que será acordado co profesorado. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, preparación da presentación e exposición na aula, cunha duración máxima de 15 minutos. |
20 |
Proba obxectiva |
A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. A Proba obxectiva combinará distintos tipos de preguntas: unha análise e comentario de varias obras de arte (práctica) e o desenvolvemento de varios temas da asignatura (teórica 1 + teórica 2).
Para superar o exame o alumnado deberá alcanzar un mínimo de 3 puntos en cada unha das preguntas: práctica (mín. 3) + teórica 1 (mín. 3) + teórica 2 (mín. 3), nas que se divida o exame. |
60 |
Traballos tutelados |
A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 |
O alumnado realizará un traballo grupal relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesorado. Os pasos a seguir son: asignación do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula. |
20 |
|
Observacións avaliación |
IMPORTANTE: O alumnado debe realizar todas as actividades da avaliación continua (traballos tutelados e presentación oral) para aprobar o curso. A segunda oportunidade constará dunha proba obxectiva (exame) e as calificacións obtidas nas probas da avaliación continua realizadas en periodo lectivo e que non poderán volver a repetirse.
History of Art: Continuous Assessment (40%): Work completed in class during
lectures and independently. Continuous assessment exercises require demonstration of understanding of
the relevant course contents and materials: 1 – An individual presentation (2) 2 – Group presentation (2) 3 - OPTIONAL: A personal sketchbook (portfolio of individual
learning) (1) Final Exam (60%): A two hour written exam will assess
knowledge and comprehension of theoretical content and its applications. In
order to pass the course, the student must get at least the grade 3 in the
exam.
Attendance and students' active participation in class discussions will
be valued positively in the final grade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
HONOUR, Hugh y FLEMING, John (1986). Historia del Arte. Barcelona: Reverté
DUROZOI, Gérard (1997). Diccionario de arte del siglo XX. Madrid: Akal
(2009). Diccionario de conceptos de arte contemporáneo. Madrid : Abada
REVILLA, Federico (2012). Diccionario de iconografía y simbología. Madrid: Cátedra
LUCIE-SMITH, Edward (1997). Diccionario de términos artísticos . Barcelona: Destino
GOMBRICH, Ernst Hans (1988). Historia del Arte. Madrid: Akal
RAMÍREZ, Juan Antonio (1996-1997). Historia del Arte. Madrid : Alianza
JANSON, Horst Waldemar y JANSON Anthony F. (1988). Historia del arte para jóvenes. Madrid: Akal |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Arquitectura /630G02005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|