Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A3 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial. |
A4 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual. |
A40 |
Capacidade para exercer a crítica arquitectónica. |
A48 |
Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
A64 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos técnicos para a análise da arquitectura por medio de ferramentas gráficas e maquetas. |
A1 A2 A3 A4 A40 A48 A63 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A. ANÁLISE ARQUITECTÓNICA |
Análise Gráfica da Arquitectura |
A.1. PRESENTACIÓN DA MATERIA |
Explicación detallada da Guía Docente.
Temario, organización, obxectivos e metodoloxía.
Material de traballo e bibliografía.
Espazos da materia: as aulas.
Os tempos da materia: calendario.
O sistema de avaliación.
A importancia da materia no Plan de Estudos e na arquitectura. |
A.2. INTRODUCIÓN AO CURSO |
Explicación do argumento do curso: dinámicas de traballo, obxectivos. Presentación dos casos de estudo. |
A.3. ANALISIS GRÁFICO DA ARQUITECTURA: A MATERIALIDAD |
Procedementos de análise arquitectónica.
Métodos gráficos para a análise arquitectónica. |
A.4. ANÁLISE TOPOLÓXICA |
Relación entre arquitectura e a súa contorna.
Relación entre espazos interiores e exteriores
Métodos gráficos para a análise topolóxica. |
A.5. ANÁLISE FUNCIONAL |
O contido funcional do feito arquitectónico. A estrutura funcional como base da arquitectura. Tipoloxía. Tipo e Modelo.
Métodos gráficos para a análise funcional. |
A.6. ANÁLISE CONSTRUTIVA |
Os sistemas construtivos na materialización e a construción do significado da arquitectura.
Métodos gráficos para a análise construtiva.
|
A.7. ANÁLISE ESTRUTURAL |
Os sistemas estruturais na materialización e a construción do significado da arquitectura. A pel na conformación tectónica da arquitectura.
Métodos gráficos para a análise tecnolóxica. |
A.8. ANÁLISE FORMAL |
O proceso generativo da forma como relación entre a masa, o espazo e a superficie.
Métodos gráficos para a análise formal. |
A.9. ANÁLISE XEOMÉTRICA |
A análise xeométrica. O concepto de módulo.
Métodos gráficos para a análise formal. |
A.10. O "PARTI" |
Procedementos de síntese analítica.
Métodos gráficos para a realización do "parti" e a comunicación da análise arquitectónica. |
B. CAPACITACIÓN EN FERRAMENTAS GRÁFICAS DIXITAIS |
As ferramentas gráficas dixitais na representación e análise da arquitectura. |
B.1 Ferramentas dixitais para a representación da arquitectura |
A implementación da sociedade da información.
O dixital fronte ao analóxico e o seu efecto no traballo profesional da arquitectura.
O ambiente de traballo dixital: a xestión da información e o traballo en concorrencia. |
B.2. Ferramentas dixitais I |
Ferramentas para a ideación arquitectónica.
Os programas de debuxo sensible.
|
B.3. Ferramentas dixitais II |
Ferramentas para a análise arquitectónica.
Os programas de ilustración, edición e maquetación.
Os programas de modelado espacial. |
B.4. Ferramentas dixitais III |
Ferramentas para a comunicación arquitectónica.
Os programas de delineación, renderizado e realidade aumentada. |
B.5. Ferramentas dixitais IV |
Ferramentas para a execución da arquitectura.
Os programas de modelado da edificación.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A40 A48 A64 B6 B7 C5 C8 |
14 |
7 |
21 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A40 A64 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C7 |
15 |
13 |
28 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A40 A63 B1 B5 B12 |
30 |
66 |
96 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 B4 B5 C3 C6 |
30 |
45 |
75 |
Proba obxectiva |
A63 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Introducción de conceptos teóricos fundamentales, metodologías gráficas y presentación de los casos de estudio. |
Obradoiro |
Espazo de confluencia coas materias Proxectos 3 e Urbanística 1. |
Traballos tutelados |
O alumnado aplicará os conceptos e metodoloxías aos casos de estudo propostos, tutelado polo profesorado. Isto inclúe a presentación oral do traballo desenvolvido, a resposta ante probas de control do proceso de capacitación e a produción dun documento cos materiais resultantes.
|
Prácticas a través de TIC |
O alumnado desenvolverá prácticas específicas nas que aplicará os coñecementos adquiridos sobre ferramentas gráficas dixitais. |
Proba obxectiva |
O alumnado deberá superar, cunha nota mínima de 5, a proba ou probas específicas que se propoñan para xustificar o coñecemento da materia. Sen a superación das mesmas non se poderá aprobar o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo no que a actividade que desenvolve o estudante é controlada e rexistrada. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante así o requira- infórmaselle da adecuación do nivel alcanzado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un período, ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de talleres, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de maneira individual, de maneira que cada estudante é orientado de face a alcanzar os obxectivos finais da materia ou, no seu caso, a excelencia.
En todo momento do curso, os profesores brindan aos estudantes apoio complementario ao docente de maneira individual, en horario coñecido.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A40 A48 A64 B6 B7 C5 C8 |
Os contidos das sesións teóricas son fundamentais para coñecer as técnicas e obxectivos de análise que logo serán empregados no desenvolvemento do traballo. |
5 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A40 A64 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C7 |
O obradoiro é o ámbito de síntese da materia. Aqui se evidencian simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recurso comunicativos propios do arquitecto. |
15 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A40 A63 B1 B5 B12 |
O obxectivo da materia é adestrar ao estudante na análise da arquitectura e na xestión de fontes de información aplicadas a supostos reais.
Todo iso é estruturado nun Traballo Tutelado, que haberá de realizarse ao longo do período docente de acordo cunha metodoloxía científica, compasándose aos coñecementos teóricos impartidos polo profesorado. Producirase un documento final onde todos os seus contidos exprésense con estratexias comunicativas avanzadas, propias dos profesionais da arquitectura.
|
45 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 B4 B5 C3 C6 |
Desenvolveranse prácticas que demostren destrezas no manexo das ferramentas dixitais expostas durante as clases. |
15 |
Proba obxectiva |
A63 |
Exporanse probas de control específicas para xustificar os coñecementos adquiridos durante o curso.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
1. Asistencia. O alumnado debe asistir ás sesións maxistrais e presentar os traballos gráficos, maquetas, etc. propostos, co nivel de calidade esixido para superar a materia. A asistencia é obligatoria polo menos nun 80% ás clases teóricas e prácticas, así como aos talleres compartidos. Sen ese requisito, ningún estudante poderá aprobar por curso a asignatura. A entrega de menos do 100% das prácticas, no seu prazo, significará que o curso non foi seguido e unha nota de "Non presentado" na primeira oportunidade. Para poder presentarse á segunda oportunidade o alumnado deberá ter entregado o 100% das prácticas do curso debidamente tuteladas, tamén poderá ter que que realizar outro traballo adicional. 2. Matrícula tardía. O alumnado matriculado con posterioridade ao comezo do curso académico, deberá asistir ás clases teóricas e prácticas desde a data da súa matrícula, coa posibilidade de recuperación das prácticas realizadas ata esa data. 3. Oportunidades. Para superar a materia, o alumno disporá de dúas oportunidades: xuño e xullo. Quen non supere a primeira oportunidade poderá presentarse á segunda. En ambos os casos trátase de probas gráficas prácticas. 4. Mobilidade. A docencia ao alumnado procedente de programas de mobilidade, remitirase a condicións pedagóxicas, lingüísticas e de calendario específicas e á realización de traballos tutelados especiais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Varios autores (2014). Cadernos PFC. ETSAC, A Coruña.
Amado Lorenzo, Antonio y Franco Taboada, Juan Manuel (2017). Alvar Aalto: Debuxo II, Análisis Arquitectónico 2º, memoria docente 2004/2005. http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/18341
Clark & Pause (1984). Arquitectura. Temas de composición. Aalto, Kahn, Moore, Stirling, Le Corbusier, Paladio, Venturi.
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden..
Franco Taboada, Juan Manuel (2014). Arquitecturas para la Moda. URI: http://hdl.handle.net/2183/14685
Franco Taboada, Juan Manuel y Castro García, Óscar (2018). Casas 16 y 17 de Walter Gropius para la Weissenhof Siedlung de Stuttgart, 1927. http://hdl.handle.net/2183/21620
De Llano Cabado, Pedro; Vizcaíno Monti, Javier; Rosales Noves, José Manuel; Lizancos Mora, Plácido; (2000). Dibujo II (grupos A y C): Análise Gráfica da Arquitectura.. https://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/5321
Ching, Frank (1989). Dibujo y proyecto.
Fraser & Henmi (1994). Envisioning architecture. An analysis of drawing..
Amado Lorenzo, Antonio y Franco Taboada, Juan Manuel (2013). Frank Lloyd Wright: Debuxo II, Análisis Gráfico Arquitectónico 2º, memoria docente 2003/2004. http://hdl.handle.net/2183/10020
Norberg- Schulz, Christian (1967). Intenciones en arquitectura..
Moore /Allen & Lyindon (1974). La casa:forma y diseño..
Curtis, Wilian (1987). Le Corbusier, Ideas y formas..
Baker, Geoffrey H. (1989). Le Corbusier. Análisis de la forma.
Michel, Lou (1996). Light. The shape of space..
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo..
Amado Lorenzo, Antonio y Franco Taboada, Juan Manuel (2017). Tadao Ando + Toyo Ito: Debuxo II, Análisis Arquitectónico 2º, memoria docente 2005/2006. http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/18342
Moo Zell (2008). The architectural Drawing Course.. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Arquitectónico 1/630G02012 | Debuxo de Arquitectura/630G02002 | Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 | Proxectos 2/630G02006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Non se permite o uso de teléfonos móbiles nas clases teóricas para fins non académicos. O incumprimento desta norma poderá supor a expulsión inmediata da aula. |
|