Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas Enxeñaría Civil
Coordinación
Muñoz Vidal, Manuel
Correo electrónico
manuel.munoz@udc.es
Profesorado
Muñoz Vidal, Manuel
Suárez Riestra, Félix Leandro
Tabernero Duque, Fernando Maria
Correo electrónico
manuel.munoz@udc.es
felix.suarez@udc.es
fernando.tabernero@udc.es
Web
Descrición xeral
Bases de cálculo.
Accions na edificación.
Métodos enerxéticos.
Análise estrutural mediante o método matricial.
Análise estrutural mediante o método dos elementos finitos.
Aplicacions Informáticas de cálculo.
Plan de continxencia
1. Modificacións nos contidos
Os contidos mantéñense.
2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
* Metodoloxías docentes que se modifican
Dependendo das posibilidades ou necesidades do ensino, pode estar en modalidade presencial, híbrida ou non presencial. En todo caso, a exposición, clases interactivas e / ou obras supervisadas adaptaranse aos medios en liña necesarios, mantendo en todo caso as horas asignadas polo centro.o..
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
correo electrónico: permanente para consultas
Moodle: Foros e entrega de tarefas
Equipos: semanalmente en xeral para aclaración de dúbidas e permanente para a titoría en liña, previa cita.
4. Modificacións na avaliación
A avaliación xa está planificada para que se poidan manter os mesmos criterios de avaliación, xa sexa presencial, híbrido ou non presencial.
*Observacións de avaliación:
No caso da modalidade en liña, se durante a proba obxectiva xorde algún problema técnico, comunicarase inmediatamente ao profesorado para que solucione unha solución. Por iso recoméndase ter o teléfono móbil dispoñible coa aplicación de correo e equipos operativos para estas notificacións de emerxencia
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Mantense a bibliografía e a webgrafía inicialmente indicadas. Toda a documentación das clases impartidas inclúese en Moodle, así como exemplos resoltos sobre os temas desenvolvidos
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Conocimientos de las bases de cálculo estructural.
B21
Evaluación de acciones en edificación.
B21
C7
Métodos numéricos e informáticos de análisis estructural.
A6
B11 B15 B21 B22 B23 B24
C3
El alumno adquirirá aptitudes para el predimensionamiento, diseño, cálculo y comprobación de estructuras y para dirigir su ejecución material
A2 A6
B1 B2 B4 B5 B7 B11 B15 B18
C3 C7
Contidos
Temas
Subtemas
01 ACCIONS NA EDIFICACIÓN
1 Accións permanentes. CTE-DB SE-AE
2 Accións permanentes: acción de campo. CTE-DB SE-C
3 Utilizar accións variables e climáticas. CTE-DB SE-AE
4 Consideración de accións nunha situación accidental: CTE-DB SE e NCSE-02
5 Combinación de accións
02 MÉTODOS ENERXÉTICOS
1 Lei de Clapeyron.
2 Traballo de deformación axil, flexión e corte.
3 teoremas de Castigliano.
4 Método de carga unitaria de Mohr-Maxwell.
5 Teorema do traballo mínimo de Menabrea.
03 O MÉTODO MATRICIAL
1 Idealizacións para o cálculo
2 Métodos de análise matricial. Flexibilidade e rixidez
3 O método de rixidez
4 Estruturas planas
5 Compatibilidade e equilibrio
6 Condicións e ligazóns de contorno
7 Reaccións e esforzos
04 O MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS
1 Principios xerais.
2 ecuación constitutiva.
3 Funcións de interpolación.
4 Formulación isoparamétrica
5 Tensión e deformación plana.
6 Equilibrio de elementos
05 CÁLCULO DE ESTRUTURAS POR ORDENADOR
1 Definición topológica de estruturas en software
2 Entrada precisa de datos: secuenciación
3 Cálculo con software de cálculo numérico xeral.
4 Matrix e software de cálculo de elementos finitos.
5 Problemas e limitacións do software.
06 BÁSES DE CÁLCULO
1 Análise estrutural. Limitar estados.
2 O concepto probabilístico de falla.
3 Método de coeficientes parciais.
4 Combinación de accións. Hipótese
Planificación
Metodoloxías / probas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciais e virtuais)
Horas traballo autónomo
Horas totais
Sesión maxistral
A2 A6 B2 B11 B21
14
14
28
Solución de problemas
B2 B11 B18 B21
35
42
77
Proba obxectiva
B2 B11 B18 B21
4
16
20
Traballos tutelados
B1 B4 B5 B7 B15 B18 B22 B23
2
14
16
Seminario
B24 C3
2
3
5
Discusión dirixida
B21 C7
1
1
2
Atención personalizada
2
0
2
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Se imparten para todo el grupo. En ellos, se desarrollan los aspectos que se consideran necesarios para el desarrollo de la asignatura.
Solución de problemas
Resolución práctica de problemas relacionados con la asignatura. Esta resolución puede ser efectuada por el profesor, por los alumnos o de forma mixta
Proba obxectiva
Prácticas individuales a lo largo del curso
Traballos tutelados
Desarrollo de trabajos a lo largo del curso con asistencia del profesor
Seminario
Clase especial desarrollo para enfocar alguna de las prácitcas propuestas
Discusión dirixida
Discusión cuestiones teóricas
Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Atención directa ó alumno para o enfoque do traballo tutelado e para a discusión e solución de dudas teóricas e resolución de problemas
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Traballos tutelados
B1 B4 B5 B7 B15 B18 B22 B23
PRACTICA CONTINUA
- Planteamiento e consultas en titorías
- Achegas orixinais
- Estructuración e presentación de contidos
- Calidade da documentación
30
Proba obxectiva
B2 B11 B18 B21
PROBAS PARCIAIS / FINAIS
- Resolución de problemas
- Dominio dos coñecementos teóricos
- Estructuración de contidos
- Formulación, claridade e precisión
- Dominio da operativa da materia
50
Solución de problemas
B2 B11 B18 B21
BOLETÍN PRÁCTICAS
- Realización de prácticas
- Asistencia e participación activa na clase
- Aplicación dos coñecementos adquiridos nos boletíns.
20
Observacións avaliación
A avaliación será o máis continua posible. Para a avaliación e cualificación da materia, valoraranse os seguintes aspectos, que terán un peso diferente na nota final do curso, tal e como se desglosa na táboa anterior que aparece no apartado de avaliación:
* A asistencia á clase enténdese obrigatoria, verificada por medio dunha lista ou outro sistema.
* Desenvolveranse prácticas interactivas, onde o alumno poderá consultar as dúbidas que xurdan.
* Ao longo do curso desenvolverase unha práctica continua, dirixida e proposta polos profesores e que os alumnos deben desenvolver e completar de forma independente.
* Ao longo do curso levaranse a cabo unha serie de probas parciais, que consistirán en preguntas tipo problema, e poden incluír tamén temas conceptuais. Serán individuais e non se disporá de bibliografía. Durante o seu desenvolvemento, só se permitirá un formulario de resumo. Contarán durante o curso como o equivalente á proba obxectiva.
* Será necesaria unha nota mínima en cada unha das tres seccións avaliables (prácticas interactivas, probas obxectivas / parciais, práctica continua) do 40% da nota de sección, para poder optar ao pase. Superado este mínimo, os tres tramos medirán segundo os pes indicados no apartado anterior.
* Ao superar satisfactoriamente os aspectos anteriores, será posible superar o curso sen ter que acudir a ningunha das probas finais. O alumnado de 2ª matrícula ou posterior, deberá seguir o curso nas mesmas condicións que o da primeira matrícula para poder optar ao curso aprobado.
* Se a materia non é superada por curso, realizarase a proba escrita da primeira oportunidade final do curso. O resultado desta proba computarase como as probas parciais durante o curso, mantendo a avaliación de prácticas interactivas e continuas. (Seguirase esixindo un mínimo do 40% en cada sección para poder optar ao aprobado).
* Na chamada segunda oportunidade ao final do curso, avaliarase mediante a proba obxectiva e un novo traballo supervisado similar ao desenvolvido durante o curso. O único requisito para poder facer esta proba final será figurar na acta deste curso. Neste caso, a puntuación da materia será do 60% a proba obxectiva e do 40% do novo traballo supervisado. (Aínda se require a nota mínima do 40% en cada sección para poder optar ao pase).
* No caso de estudantes que teñan dispensa da asistencia e que polo tanto poidan presentarse na primeira e segunda oportunidade sen necesidade de avaliación continua, a avaliación será similar á segunda oportunidade xeral en ambas as ocasións: 60% a proba obxectiva e o 40% o traballo supervisado. (Aínda se require a nota mínima do 40% en cada sección para poder optar ao pase). Enténdese que o traballo supervisado da primeira e segunda oportunidade será o mesmo que para o resto dos alumnos.
Para a realización de prácticas e exame, os materiais permitidos só serán:
- DNI ou outra identificación
- Material de escritura e debuxo
- Calculadora
- Unha folla de resumo de fórmulas
- Están expresamente prohibidos os teléfonos móbiles
O ensino aos estudantes dos programas de mobilidade adaptarase ás condicións pedagóxicas e ao traballo especial supervisado, así como ás probas e exames de avaliación. Se as datas de mobilidade non permiten un seguimento razoable do curso, poderán optar en todo caso aos exames de primeira e segunda oportunidade en igualdade de condicións que os estudantes con dispensa de asistencia.
Madrid. Secretaría GeneralTécnica. Centro de Publicaciones
3 Ministerio de vivienda
CTE. Código Técnico de la Edificación
Ministerio de Vivienda.Madrid, 2006.
4 MUÑOZ, M.; MARTÍN, E.; GONZÁLEZ, M.; FREIRE, M. J.
El sólido elástico en laArquitectura.
Nino Centro de ImpresiónDigital. Santiago de Compostela, 1998.
5 GERE, J. M.
Timoshenko. Resistencia demateriales.
Thomson. Madrid, 2002.5ªedición.
_____________
6 CELIGÜETA, J. T.
Curso de análisisestructural.
EUNSA. 1998.
7 PARIS CARBALLO, F.
Cálculo Matricial deEstructuras.
Universidad de Oviedo. 2006.
8 VÁZQUEZ FERNÁNDEZ, M.
Cálculo Matricial deEstructuras.
Noela. Madrid.2ª ed. 1999.
9 1 9 SUAREZ RIESTRA, F. L.
Equilibrio, Resistencia y
Estabilidad.
Universidade da Coruña. Servizo
de Publicacións.
_____________
10 ARGÜELLES ÁLVAREZ, R.
Fundamentos de Elasticidad ysu Programación por Elementos Finitos.
Bellisco. 1992.
11 BHAVIKATTI, S. S.
Finite Element Analysis.
New Age InternationalPublishers. 2005.
12 RADES, M.
Finite Element Analysis.
Printech. 2006.
13 CHANDRUPATLA, T.R. ; BELEGUNDU, A.D..
Introducción al estudio delElemento Finito en Ingeniería.
Prentice Hall. 2ª ed. 1999..
14 PEREA, RICARDO.
Introducción al Método delos Elementos Finitos.
Ed. Sección Publicaciones dela E.T.S. de Ingenieros Industriales de la Universidad Politécnica de Madrid.
15 VÁZQUEZ, MANUEL - LÓPEZ, ELOISA.
El Método de los ElementosFinitos aplicado al análisis estructural.
Ed. Noela. Madrid 2001.
16 ZIENKIEWICZ, O.C.; TAYLOR, R.L..
El Método de los ElementosFinitos. Vols 1 y 2.
CIMNE-Mc Graw Hill. 1994.
Bibliografía complementaria
1 RODRÍGUEZ MARTÍN, L. F.
Curso de estructuras metálicas de acero laminado.
Colegio Oficial deArquitectos . Madrid, 1984.
_____________
2 AGUIAR FALCONI, R.
Análisis Matricial deEstructuas.
CEINCI, 3ª edición. 2004.
3 ALARCÓN ÁLVAREZ, E. - ÁLVAREZ CABAL, GÓMEZ LERA,Ma. S. Gómez Lera.
Cálculo Matricial deEstructuras
Ed. Reverté. 1990.
4 BRAY, K.H.M; CROXTON, P.C.L, MARTIN, L.H.
Análisis Matricial deEstructuas.
Paraninfo. 1978.
_____________
5 BELTRÁN, FRANCISCO. Teoría General del Método delos Elementos Finitos.
Notas de clase / Curso deDoctorado 1998-1999.
Departamento de MecánicaEstructural y Construcciones Industriales. ETS Ingenieros industriales Madrid.
6 COOK, R. D.
Finite Element Modeling forStress Analysis.
John Wiley & Sons Inc.1995.
7 DE LA ROSA OLIVER, EMILIO.
Modelos diferenciales ynuméricos en la Ingeniería. Métodos de Fourier; de diferencias y elementosfinitos.
Ed. Bellisco. Madrid 1999.
8 FORNONS GARCÍA, JOSÉ MARÍA.
El Método de los ElementosFinitos en la ingeniería de estructuras.
Ed. Marcombo - UniversidadPolitécnica Barcelona.
9 HSIEH, Y.
Teoría Elemental deEstructuras.
Prentice Hall. 1979.
10 MARTÍ MONTRULL, P.
Análisis de Estructuras.
Horacio Escarbajal. 2ª ed.2007.
11 OÑATE, E.
Cálculo de Estructuras porel Método de los Elementos Finitos.
CIMNE. Barcelona. 1995
12 PRZEMIENIECKI, J. S.
Theory of Matrix StructuralAnalysis.
Mc Graw Hill. 1968.
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas 1/630G01004
Física 2/630G01013
Estruturas 1/630G01019
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Construción 3/630G01022
Materias que continúan o temario
Estruturas 3/630G01028
Observacións
Previamente recomendase un repaso da materia do curso anterior sobre a que setraballará reiteradamente, como é:
- resolución de estructuras articuladas
- diagramas de esforzos de vigas e pórticos
- estado tensional do sólido
- estado de deformacions
- ley de Hooke xeralizada
Polo tratamento continuado da materia recomendase un repaso cada día deo tratado na clase, planteando as dudas que poidan surxir na próxima clase o nas horas de tutoría.
Aparte do seguimento das clases, o alumno debe consultala bibliografía e material recomendado para cada parte da materia.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías