Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das técnicas de levantamento gráfico en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntes á restitución científica. |
A8 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos principios da termodinámica, acústica e óptica. |
A10 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das bases de topografía, hipsometría e cartografía e as técnicas de modificación do terreo. |
A12 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T) |
A13 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de división interior, carpintería, escaleiras e demais obra rematada. (T) |
A16 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de subministración, tratamento e evacuación de augas, de calefacción e de climatización. (T) |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A35 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T) |
A36 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T) |
A37 |
Capacidade para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos. (T) |
A38 |
Capacidade para intervir en e conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
A41 |
Aptitude para resolver o acondicionamento ambiental pasivo, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural. (T) |
A43 |
Capacidade para realizar proxectos de seguridade, evacuación e protección en inmobles. (T) |
A44 |
Capacidade para redactar proxectos de obra civil. (T) |
A45 |
Capacidade para deseñar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización, xardinería e paisaxe. (T) |
A46 |
Capacidade para aplicar normas e ordenanzas urbanísticas. |
A47 |
Capacidade para elaborar estudos medioambientais, paisaxísticos e de corrección de impactos ambientais. (T) |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A58 |
Coñecemento axeitado dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano e a ordenación territorial e metropolitana. |
A60 |
Coñecemento da regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria relativa ao desempeño profesional. |
A61 |
Coñecemento do análisis de viabilidade e a supervisión e coordinación de proxectos integrais. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de abordar o deseño do espazo público ea súa relación coa peza arquitectónica dentro da escala do barrio e do sector urbano, elaborando os programas de necesidades adaptadas a cada situación. |
A6 A8 A10 A12 A13 A16 A17 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A43 A44 A46 A47 A52 A53 A58 A60 A61 A63
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para dar resposta arquitectónica obxectiva e contextual ao espazo público e ao limiar dos edificios, incorporándose como fundamentos da sustentabilidade, perspectiva de xénero, accesibilidade e aspectos do Código Técnico en relación coas condicións de aproximación ao edificio. |
A6 A8 A10 A12 A13 A16 A17 A34 A35 A37 A38 A41 A45 A52 A53 A58 A60
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para estudar e analizar críticamente a transición entre o espazo público eo obxecto que o rodea como medio de coñecemento e formación continua, en relación cos aspectos do programa de necesidades, resolución funcional, técnica e simbólica cara aos seus usuarios. Deberá considerarse o contexto físico e temporal dos estudos de casos e estarán relacionados cos parámetros contemporáneos de sostibilidade, perspectiva de xénero e biofilia. |
A6 A8 A10 A12 A13 A16 A17 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A43 A45 A46 A47 A52 A53 A58 A60
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O deseño do espazo público |
-O impacto ambiental e social das intervencións arquitectónicas e urbanas
-Materiais avanzados fronte a materiais tradicionais
-Redución, reutilización e reciclaxe: aplicacións na formulación de programas de necesidades e deseño arquitectónico e urbano
- As novas ferramentas conceptuais de análise e transformación da realidade: perspectiva de xénero, sostibilidade, biofilia |
Estudo e análise crítica de proxectos arquitectónicos: a vida na cidade. |
-Estudio dos casos 1. O proxecto de espazo público na cidade consolidada.
-Estudio dos casos 2. Espazo intersticial na cidade difusa. |
Novos programas e escalas complexas |
- Infraestrutura de equipamento vs soporte
-O concepto de espazo público na vida cotiá
-Os usos alternativos. O espazo público como resposta a unha sociedade cambiante. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A35 |
10 |
0 |
10 |
Portafolios do alumno |
A6 A10 A12 A17 A34 A35 A37 A38 A45 A46 A47 A52 A53 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B11 B12 C1 C3 C4 C8 |
18 |
1 |
19 |
Obradoiro |
A8 A13 A16 A34 A35 A36 A41 A43 A44 A61 B9 B10 C5 C6 C7 |
195 |
0 |
195 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral para introducir as referencias e as contribucións teóricas en relación coa metodoloxía do taller. |
Portafolios do alumno |
Traballo de curso final en relación coas regras de presentación acordadas para a materia. |
Obradoiro |
Modo formativo inherente ao proxecto arquitectónico obxectual, contextual e urbano, que consiste en horas presenciales e non presenciales. Inclúe traballo práctico, individual ou colectivo, sesións críticas individuais e colectivas, comparticións, debates e comentarios, e preparación de estudos que desenvolven estudos. dos casos.
Nas horas de clase o alumno desenvolverá o traballo do proxecto co apoio e supervisión do profesorado. Nas horas non presenciais completarase o progreso na resolución dos exercicios derivados do traballo persoal e profundar os comentarios e observacións feitos na aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Obradoiro |
|
Descrición |
Atención individualizada o alumno para o desenvolvemento dos traballos de clase e de taller |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A6 A10 A12 A17 A34 A35 A37 A38 A45 A46 A47 A52 A53 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B11 B12 C1 C3 C4 C8 |
Entrega dun expediente con contidos mínimos en relación coas normas de presentación da materia, en cada un dos fitos establecidos segundo o calendario da materia (Previo / Entrega / Exame). |
80 |
Obradoiro |
A8 A13 A16 A34 A35 A36 A41 A43 A44 A61 B9 B10 C5 C6 C7 |
Desenvolvemento dos traballos do taller que varían de nivel de anteproxecto a básico, como se indica en cada caso.
Todas as obras desenvolvidas no taller deben ser expostas en público mediante un tempo limitado nas distintas etapas de preparación.
Pódense desenvolver en grupos (dúas persoas) ou individualmente, segundo indicacións específicas de cada traballo específico. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para poder superar a
materia, será necesario cumprir os seguintes requisitos: 1º Entregar
todas as obras propostas nos termos e formas indicados na materia.2º. Asistir e correxir nas clases regularmente e tamén no Taller. Será necesaria unha asistencia 80% e correcións mínimas (as necesariaas para a correcta realización do esercicio/s plantexados). Terá a condición de NON PRESENTADO o alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias: 1º Non cumpra coa asistencia/correción mínima necesaria para as
clases e o Taller. 2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, ou osentregue incompletos.Consideraranse incompletos aquels traballos que non teñan a documentación requerida en todas as asignaturas que compoñen o Taller. NOTA: UNA CALIFICACIÓN MÍNIMA SERÁ EXIXIDA EN CADA UNHA DAS PROBAS COMPUTADAS NA AVALIACIÓN PARA SUPERAR A ASIGNATURA. As
probas das diferentes oportunidades (incluida 2ª oportunidade) permitirán aos alumnos completar e
modificar parcial ou totalmente os traballos presentados no Taller
para superar a materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
_Alexander, Christopher et alt. Un lenguaje de patrones. Barcelona: Gustavo Gili, 1980.
_Apodaka Ostaikoetxea, Marije (coord.). Urbanismo inclusivo. Las calles tienen género. Vitoria: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco, 2012.
_Ashihara, Yoshinobu. El diseño de espacios exteriores. Barcelona: Gustavo Gili, 1982.
_Berrizbeitia, Anita; Pollak, Linda. Inside outside, between architecture and landscape.
_Bofill Levi, Anna. Guia per al planejament urbanístic i l´ordenació urbanística amb la incorporació de criterios de génere. Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2008.Gloucester, (Massachussets): Rockport, 2003.
_Cano, G. y Maestre, J.M. Tecnología y sociedad: ¿Por qué no llega el hogar digital? Informes de la Construcción, vol. 67, 538 (2015).
_Carreiro Otero´, María y Cándido López González. Parametrizar y sistematizar o cómo incorporar la perspectiva de género en el urbanismo.
;
Cervero Sánchez, N. y Hernández, Agustín. Remodelación, Transformación y Rehabilitación. Tres formas de intervenir en la vivienda social del siglo XX. Informes de la Construcción, vol. 67 (EXTRA-1): mo26 (2015).
_COAC, Collegi d´Arquitectes de Catalunya (1990): Vivienda y ciudad. Concurso Internacional de Proyectos. Barcelona: COAC.
_Eleb-Vidal, Monique et al. (1988): Penser l´habité, le logement en question. Lieja: Pierre Mordaga.
Fernández, Roberto. “Modos de hacer ciudad: proyecto y plan”, en Ciudades 3 (1996): 111-127.
GALLARDO, Laura. “Del no-lugar al lugar en el proyecto arquitectónico”. AUS (Valdivia) 14 (2013): pp. 5-10.
_Gehl, Jan. La humanización del espacio urbano. Barcelona: Reverté, 2006.
_Lion, Yves y François Leclerq (1985): “Domus Demain, la Bande Active”. L´architecture d´Aujour d´Hui 252: 16-20.
_López Candeira, José A. Tratamiento del espacio exterior. Madrid: Munilla-Leria, 2002.
_López González,Cándido y María Carreiro Otero /eds. La casa. Piezas, ensambles y estrategias. Málaga: Recolectores Urbanos, 2016.
_Lyndon, Donlyn. The Sea Ranch. New York: Princeton Architectural Press, 2004.
_Marín Acosta, Flor Inés. “La arquitectura escolar del estructuralismo holandés en la obra de Herman Hertzberger y Aldo van Eyck”, en Revista de Educación y Pedagogía (21) 54 (2009): 67-80.
_Moore, Charles et al. La casa: forma y diseño. Barcelona: Gustavo Gili, 1976.
_Paricio, Ignacio y Xavier Sust (1998): La vivienda contemporánea. Programa y tecnología. Barcelona: Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, IteC.
_Sánchez de Madariaga, Inés. Urbanismo con perspectiva de género. Sevilla: Instituto Andaluz de la Mujer. Junta de Andalucía.
_Sánchez de Madariaga, Inés. “Infraestructuras para la vida cotidiana y la calidad de vida”. Valladolid: Ciudades: Revista del Instituto Universitario de Urbanística de la Universidad de Valladolid, 8 (2004): pp. 101-133.
_Tejedor, J. 2015. Nuevo paradigma normativo sobre la ciudad: Retronando a la ciudad tradicional. Informes de la Construccion, 67 (EXTRA-1): mo22
_Zoppi, Mariella. Progettare con il verde. 2. Vuoti Urbani. 3ª reimp. Firenze: Alinea, 1997. |
Bibliografía complementaria
|
|
_Molino, Sergio del. La España vacía. Turner, 2016.
_Sennett, Richard. “El confesor, el limosnero y el jardinero” en Sennett, Richard. Carne y piedra. El cuerpo y la ciudad en la civilización occidental. Madrid: Alianza Editorial, 1994, pp. 194-197. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Urbanística 4/630G02032 | Proxectos 7/630G02031 | Proxectos 6/630G02026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|