Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A35 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T) |
A36 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T) |
A37 |
Capacidade para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos. (T) |
A39 |
Aptitude para suprimir barreiras arquitectónicas. (T) |
A41 |
Aptitude para resolver o acondicionamento ambiental pasivo, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural. (T) |
A42 |
Aptitude para catalogar o patrimonio edificado e urbano e planificar a súa protección. (T) |
A44 |
Capacidade para redactar proxectos de obra civil. (T) |
A45 |
Capacidade para deseñar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización, xardinería e paisaxe. (T) |
A46 |
Capacidade para aplicar normas e ordenanzas urbanísticas. |
A47 |
Capacidade para elaborar estudos medioambientais, paisaxísticos e de corrección de impactos ambientais. (T) |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A55 |
Coñecemento axeitado da relación entre os patróns culturais e as responsabilidades sociais do arquitecto. |
A58 |
Coñecemento axeitado dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano e a ordenación territorial e metropolitana. |
A59 |
Coñecemento dos mecanismos de redacción e xestión dos planos urbanísticos a calquera escala. |
A60 |
Coñecemento da regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria relativa ao desempeño profesional. |
A61 |
Coñecemento do análisis de viabilidade e a supervisión e coordinación de proxectos integrais. |
A62 |
Coñecemento da tasación de bens inmobles. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B8 |
Coñecer o urbanismo e as técnicas aplicadas no proceso de planificación |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Establecer criterios para proxectar o espazo exterior |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53
|
B4 B5 B8
|
C1 C3 C4 C5 C7
|
Adquirir coñecementos para liderar e coordinar a execución material das obras de desenvolvemento urbán |
A55 A58 A59 A60 A61 A62 A63
|
B11 B12
|
C6 C8
|
Aprender a organizar o proceso de construción dá urbanidade e afondar na definición do desenvolvemento urbano, con prioridade para o tratamento da forma e espazo a partir dun deseño, mellorar a capacidade do alumno para actuar profesionalmente sobre os distintos asentamentos urbanos e / ou rurais, designando crecemento, mellora ou transformación, colocándoo en conexión con regulatórios, construción e programación temporal e aspectos económicos que unha intervención deste tipo acarrexa |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53 A55 A58 A59 A60 A61 A62 A63
|
B4 B5 B8 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Comprender e analizar a realidade existente e expoñelo das técnicas de representación que priorizan a capacidade de síntese e comunicación. |
- Representación sintética e analítica do territorio a través de esbozos, diagramas, diagramas, perspectivas, plantas e seccións, etc.
- Representación e análise do territorio a través de modelos reais e virtuais.
- Representación de información complexa e sectorial do territorio a través de blogs, plataformas, fotografías, videos, collages, etc.
|
2. Propoñer un programa estruturado e preparar propostas transformativas. |
- Programa de usos, desenvolvemento urbano e condicións básicas da operación transformadora. |
3. Preparación de propostas, estratexias ou proxectos. |
- Plans estratéxicos.
- Plans especiais (reforma interna, protección, medioambiental, etc.)
- Planificación urbana.
|
4. Formalidade da proposta grupal e da proposta individual. |
- Proxectos urbanos.
- Proxectos de urbanización.
- Proxectos para o condicionamento do espazo exterior.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
C5 C6 C7 C8 |
5 |
5 |
10 |
Obradoiro |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53 A55 A58 A60 A61 A62 A63 B4 B5 B8 B11 C1 C3 C4 |
27 |
54 |
81 |
Discusión dirixida |
B8 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C7 C8 |
8 |
16 |
24 |
Sesión maxistral |
A52 A53 A55 A58 A59 A61 B8 B11 |
11 |
11 |
22 |
Análise de fontes documentais |
C3 C4 C5 C8 |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
A35 A52 A53 A55 A58 A59 A60 B8 C1 |
1 |
2 |
3 |
Proba práctica |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A45 A46 A47 A52 A53 A59 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Os conceptos teóricos presentados nas clases teóricas aplicaranse nun breve ensaio orixinal a través do estudo e análise de casos |
Obradoiro |
Serán formalizados grupos de traballo de 3-4 alumnos que desenvolverán as prácticas longas de curso para dar lugar a propostas individuais nas últimas catro semanas. Os talleres e clases serán o lugar onde se desenvolverá a evolución das propostas. Parte deste traballo farase coas materias do obradoiro (P8, C7, CIM) |
Discusión dirixida |
As lecturas da materia e as clases maxistrais servirán de punto de partida para discusións sobre os temas relevantes da materia |
Sesión maxistral |
As clases teóricas axudarán a presentar temas instrumentais e referencias ao proxecto |
Análise de fontes documentais |
O traballo proposto implicará a recollida e procesamento de fontes documentais para desenvolver unha cartografía analítica e proactiva, completando e actualizando a información existente a través do traballo de campo. |
Proba obxectiva |
Exame teórico dos contidos explicados na clase e/ou na bibliografía da materia |
Proba práctica |
Proba individual que se realizará na aula designada. Consistirá na resolución, no esbozo-anteproxecto, dun programa de intervención sobre o alcance do traballo do curso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os grupos de alumnos deberán facer presentacións públicas dos traballos elaborados, derivados deles correccións colectivas, tanto no taller compartido con proxectos como no propio taller da materia. Ao final do 2º mes do curso, presentarase o traballo en grupo e comezarase o traballo individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A45 A46 A47 A52 A53 A59 |
Será valorada a capacidade de interpretación e resolución efectiva do problema proposto, tendo en conta as restricións do lugar, tanto programáticas, ambientais, topográficas ou normativas |
15 |
Estudo de casos |
C5 C6 C7 C8 |
Realizarase un breve traballo de investigación sobre temas relevantes para a materia. Obxectividade, capacidade crítica de análise, orixinalidade, uso de convencións na redacción de artigos científicos e uso da bibliografía serán avaliados.
O plaxio será motivo de suspenso da materia segundo a normativa da UDC
|
10 |
Obradoiro |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53 A55 A58 A60 A61 A62 A63 B4 B5 B8 B11 C1 C3 C4 |
A participación activa na clase, a asistencia, o progreso adecuado no traballo e o cumprimento dos obxectivos concretos propostos na declaración do taller serán avaliados. As obras incluirán unha parte do grupo e un desenvolvemento individual. Cada unha destas partes será avaliada de forma independente e será necesario aprobar as dúas partes. |
50 |
Discusión dirixida |
B8 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C7 C8 |
Evalúarase o participar activamente, actitude crítica, cultura arquitectónica e urbana e a capacidade de articular e expoñer opinións motivadas en público. |
5 |
Sesión maxistral |
A52 A53 A55 A58 A59 A61 B8 B11 |
A asistencia e asimilación e aplicación dos contidos serán avaliados nas prácticas de clase e casos prácticos. A asistencia é obligatoria.
Nas clases maxistráis non estará permitido o uso de dispositivos móbiles ou ordenadores a menos que o indique o profesor
|
5 |
Proba obxectiva |
A35 A52 A53 A55 A58 A59 A60 B8 C1 |
Avaliarase a adquisición dos coñecementos teóricos introducidos no curso |
15 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación xeral do curso estarán presentes os seguintes
aspectos: asistencia a clase e obradoiros, avaliación do traballo en grupo,
avaliación do traballo individual, proba obxectiva. A asistencia á clase (mínimo do 80%) e a superación da proba
práctica, taballo de curso e proba obxectiva son fundamentais para aprobar a
materia. No caso de suspenso dunha das partes, ésta deberá repetirse na
segunda oportunidade
A proba obxectiva e a proba práctica forman
parte do exame final, polo que de suspender unha parte deberá repetirse o
examen ao completo a segunda oportunidade (proba práctica máis proba obxectiva)
No caso de adaptación por causa do COVID atenderase ao plan de continxencia
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Os profesores da materia indicarán as
lecturas obligatorias para o seguemento das clases teóricas e discusións
dirixidas. A
seguinte lista conforma a bibliografía básica da materia Alexander, C. (1980). El
lenguaje de patrones. Barcelona:Gustavo Gili Álvarez Blanco, A. Carro
Patiño, I. & Vázquez Suarez, E. eds. (2018) DRU 8: O Salnés-Cambados
Universidade da Coruña Ashihara, Y. (1982). El diseño
de espacios exteriores. Barcelona:Gustavo Gili Bentley, Alcock,Murrain McGlynn, Smith (1999). Entornos vitales. Hacia un
entorno urbano y arquitectónico más humano. Manual Práctico. Barcelona:Gustavo
Gili Busquets, J & Correa, F. (2006). Ciudades X Formas. Una nueva
mirada hacia el proyecto urbanístico. Harvard University Corominas, M. Sabaté, J.
Sotoca, A. (2007). Planes muy especiales. COAC Escola Sert DALDA ESCUDERO, Juan Luís.
DRU-2. Teoría y método del planeamiento general y urbano. A Coruña:
Departamento de Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo, Universidade da Coruña,
2009 Falcón, A. (2007). Espacios
verdes para una ciudad sostenible. Planificación, proyecto y gestión.
Barcelona:Gustavo Gili Fernández Prado, M. Rodríguez
Álvarez, J. ed. (2013)DRU 7: Miscelánea Urbanística:Experiencias, retos e
instrumentos. Departamento de Proyectos Arquitectónicos y Urbanismo.
Universidade da Coruña Gehl, J. (2006). La
humanización del espacio urbano. La vida social entre los edificios.
Barcelona:Editorial Reverté GONZÁLEZ-CEBRIÁN TELLO, José
Juan. DRU-3. Intervención sobre el Medio Rural en Galicia. Una aproximación a
su realidad territorial. A Coruña: Departamento de Proxectos Arquitectónicos e
Urbanismo, Universidade da Coruña, 2009. GONZÁLEZ-CEBRIÁN TELLO, José
Juan; GONZÁLEZ HARGUINDEY, Javier; PEÑA PEREDA, Felipe (coords.). DRU-6. Juan
Luís Dalda Escudero. Urbanista. A Coruña: Departamento de Proxectos
Arquitectónicos e Urbanismo, Universidade da Coruña, 2011 Herce, M. (2009). Sobre la
movilidad en la ciudad. Barcelona:Editorial Reverté INSS (1994). Manual de
accesibilidad. Madrid:Ministerio de Asuntos Sociales Lynch, K. (1980). La
planificación del sitio. Barcelona:Gustavo Gili McCluskey, J. (1985). El
diseño de vías urbanas. Barcelona:Gustavo Gili McCluskey, J. (1987). Parking.
Manual de diseño ambiental. Barcelona:Gustavo Gili Rodríguez Álvarez, J. ed.
(2017) DRU 9: La ciudad y su territorio: Líneas de investigación del grupo
GCeT. Universidade da Coruña RODRÍGUEZ ÁLVAREZ, Jorge
(coord.). DRU-5. Vilagarcía. Muestra de los Trabajos de Taller. Curso 2009-10.
A Coruña: Departamento de Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo, Universidade
da Coruña, 2011 Solá-Morales,M. (1987). El
proyecto urbano I. UR N5
Solá-Morales,M. (1988). El proyecto urbano II. UR N6 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Paisaxe e Hábitat sostible/630G02056 | Actuacións Urbanísticas Contemporáneas/630G02060 |
|
|