Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T) |
A13 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de división interior, carpintería, escaleiras e demais obra rematada. (T) |
A14 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de cerramento, cuberta e demais obra grosa. (T) |
A16 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de subministración, tratamento e evacuación de augas, de calefacción e de climatización. (T) |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A18 |
Aptitude para conservar as estruturas de edificación, a cimentación e obra civil |
A19 |
Aptitude para conservar a obra rematada |
A20 |
Aptitude para valorar as obras. |
A21 |
Capacidade para conservar a obra grosa. |
A22 |
Capacidade para proxectar instalacións edificatorias e urbanas de transformación e subministración eléctricas, de comunicación audiovisual, de acondicionamento acústico e de iluminación artificial. |
A23 |
Capacidade para conservar instalacións. |
A24 |
Coñecemento axeitado da mecánica de sólidos, de medios continuos e do solo, así como das calidades plásticas, elásticas e de resistencia dos materiais de obra pesada. |
A27 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados. |
A28 |
Coñecemento da deontoloxía, a organización colexial, a estrutura profesional e a responsabilidade civil. |
A29 |
Coñecemento dos procedementos administrativos e de xestión e tramitación profesional. |
A33 |
Coñecemento da dirección e xestión inmobiliarias. |
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A35 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T) |
A36 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T) |
A37 |
Capacidade para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos. (T) |
A40 |
Capacidade para exercer a crítica arquitectónica. |
A44 |
Capacidade para redactar proxectos de obra civil. (T) |
A51 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo das necesidades sociais, a calidade de vida, a habitabilidade e os programas básicos de vivenda. |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A55 |
Coñecemento axeitado da relación entre os patróns culturais e as responsabilidades sociais do arquitecto. |
A56 |
Coñecemento axeitado das bases da arquitectura vernácula. |
A57 |
Coñecemento axeitado da socioloxía, teoría, economía e historia urbanas. |
A61 |
Coñecemento do análisis de viabilidade e a supervisión e coordinación de proxectos integrais. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
A64 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
A65 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Matemáticas no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
A67 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Proxectos no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
A69 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Urbanismo no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
A70 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Construción no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
A71 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Instalacións no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
A72 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Estruturas no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Coñecer os dereitos políticos e sociais relacionados co habitar: dereito ao hábitat, dereito á vivenda e dereito á cidade. |
A28 A33 A34 A37 A51 A53 A55 A56
|
B6 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
2. Recoñecer os procesos formais e non formais de construción do hábitat dende unha perspectiva complexa, que inclúe a análise do conflito de clases e de xénero, a consideración do impacto medioambiental, o entendemento das tensións existentes entre as diversas nacións e os seus sistemas políticos e entre os actores que interveñen no proceso de construción do hábitat. |
A28 A29 A33 A55 A56 A57 A64 A65 A67 A69
|
B1 B2 B3 B4 B5 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C8
|
3. Identificar os procesos de participación para a construción social do hábitat e as tácticas arquitectónicas e urbanísticas asociadas a eles. |
A28 A33 A34 A35 A51 A52 A53 A55 A56 A57
|
B1 B2 B3 B4 B5 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
4. Desenvolver capacidades técnicas para a implementación de tecnoloxías apropiadas e apropiables nos proxectos de hábitat básico. |
A12 A13 A14 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A27 A44 A70 A71 A72
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
5. Visibilizar os vínculos entre as diferentes ramas do saber que actúan sobre o hábitat básico: arquitectura, enxeñerías, economía, dereito, política, antropoloxía, ciencias sociais, educación, saúde, etc. |
A36 A40 A51 A53 A55 A57 A61 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Presentación da materia |
Organización, obxectivos e avaliación.
O lugar da materia no Plan de Estudios e o dos seus contidos no exercicio das profesións do campo da arquitectura.
|
2. Presentación do curso |
Exposición do argumento do curso: dinámicas de traballo, obxectivos.
Proposta do primeiro “Caso de estudio” como ensaio metodolóxico. |
3. Conceptualización |
Conceptos de habitabilidade básica e hábitat básico.
A Habitabilidade Básica e o Hábitat Básico no mundo e na historia. Recoñecemento de casos exemplares. |
4. A Habitabilidade Básica como proceso |
Enfoques transversais na Habitabilidade Básica: xénero, dereitos humanos e medio ambiente.
Estratexias económicas da Habitabilidade Básica. |
5. Axentes |
a) As/os profesionais da arquitectura: utópicas, insurxentes e cómplices. O traballo pro bono.
b) Operadoras especializadas: as ONGD e as axencias globais.
c) As persoas: A participación cidadán; de persoas beneficiarias a auto xestoras.
|
6. Tácticas arquitectónicas |
a) Desde o deseño: crecemento, perfectibilidade, compartibilidade, versatilidade.
b) Desde a produción: DIY, auto construción asistida, squatter, réxime de cesión de uso, vivenda social...
|
7. Tecnoloxías |
a) Confort e estabilidade da edificación.
b) Saúde humana e sustentabilidade.
|
8. Hábitat Básico |
a) A cidade non formal: morfoloxía, estratexias de xestión, construción e uso.
b) Compromisos globais ante o Hábitat Básico: a Carta de Quito e os Cumios do Hábitat. A axenda 2030, os ODS.
c) O dereito á cidade: de Lefevbre a Harvey.
|
9. Habitabilidades singulares |
Emerxencia, cesión de uso, senfogarismo e okupación
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A27 A37 A40 A51 A57 A64 A65 A67 A69 B2 B3 B6 B11 C4 C6 C7 C8 |
15 |
5 |
20 |
Obradoiro |
A72 A71 A70 A63 A61 A57 A56 A55 A53 A52 A51 A34 A29 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A14 A13 A12 B3 B4 B5 B12 C1 C3 C4 |
41 |
82 |
123 |
Proba mixta |
A72 A71 A70 A63 A57 A56 A55 A53 A52 A51 A44 A40 A36 A35 A33 A29 A28 A18 A17 B1 B2 B3 B4 B6 B10 B12 C1 C3 C4 C5 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Introdución dos conceptos teóricos fundamentais e das metodoloxías de análise e presentación dos casos de estudio teórico-prácticos. |
Obradoiro |
O alumnado aplicará os conceptos e metodoloxías aos casos de estudo propostos, co apoio e supervisión do profesorado.
Isto inclúe para cada estudante a presentación oral do traballo práctico desenvolto, a resposta ante probas de control do proceso de capacitación e a produción dun documento final explicativo da análise realizada de cadanseu caso de estudio ou proposta de intervención.
|
Proba mixta |
Trátase dunha probra teórico-práctica na que o estudantado deberá obter unha calificación superior a cinco (5) sobre dez (10) puntos para superar a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Obradoiro |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo no que a actividade que o estudantado desenvolve en cada unha das sesións do curso é observada é rexistrada.
Periódicamente -e, en todo caso, sempre que o estudantado así o requira- informaráselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
En todo momento do curso, o profesorado brindará ao estudantado apoio complementario, de xeito individualizado, en horario coñecido.
A avaliación final será realizada polo profesorado sobre o traballo final elaborado polo alumnado, verificando a adquisición das capacidades persoais de análise, as destrezas para comunicar as súas ideas e a adquisición dos contidos teóricos e prácticos da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A72 A71 A70 A63 A57 A56 A55 A53 A52 A51 A44 A40 A36 A35 A33 A29 A28 A18 A17 B1 B2 B3 B4 B6 B10 B12 C1 C3 C4 C5 |
É unha sesión na que o estudantado convocado demostrará a adquisición das capacidades e coñecementos propios da materia mediante unha proba teórico-práctica. |
34 |
Obradoiro |
A72 A71 A70 A63 A61 A57 A56 A55 A53 A52 A51 A34 A29 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A14 A13 A12 B3 B4 B5 B12 C1 C3 C4 |
O obxectivo da materia é capacitar ao estudantado na análise e traballo práctico en casos relacionados coa Habitabilidade Básica.
Todo isto é formalizado nun traballo teórico-práctico, orixinal e inédito, que haberá de realizarse ao longo do período docente, acompasándose aos coñecementos teóricos impartidos polo profesorado.
Resultará nun documento final, realizado con metodoloxía científica, que se manifestará coas estratexias comunicativas propias das profesionais da arquitectura.
A realización do traballo teórico-práctico inclúe a xestión da información necesaria para a súa execución e a súa exposición e defensa nas sesións de traballo do curso. |
66 |
|
Observacións avaliación |
Asistencia mínima. A
asistencia é obrigatoria cando menos a un 80% das sesións que compoñen o
curso. Sen este requisito, o alumnado non poderá aprobar por curso a materia. Queda excluído deste requisito o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC" (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212).
Matrícula tardía. As
persoas matriculadas con posterioridade ao inicio do curso académico deberán
asistir ás clases teóricas e prácticas dende a data da súa matrícula, tendo a
posibilidade de recuperar as prácticas realizadas até a data.
Avaliación. Para
superar a materia, o alumnado disporá de dúas oportunidades: maio/xuño e xuño/xullo. Na primeira
oportunidade. o alumnado será avaliado polos resultados do seu traballo no obradoiro.
Non entregar o
traballo teórico-práctico no momento da primeira oportunidade de avaliación implica
unha cualificación de "Non Presentado".
Quen non superase
esta primeira oportunidade poderá presentarse a unha segunda, que consistirá
nunha proba mixta de tipo teórico-práctica no mes de zuño/xullo, segundo o
calendario oficial. Para poder presentarse a esta segunda oportunidade o alumnado
deberá entregar o traballo teórico-práctico, axeitadamente titorizado polo profesorado,
no momento de realización da proba.
|
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Paisaxe e Hábitat sostible/630G02056 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/630G02059 |
|
|
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías |
|