Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións. |
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A34 |
Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B9 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B13 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B24 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C9 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Clases magistrales teóricas, orientadas a la adquisición de conocimientos y sus aplicaciones en ingeniería. |
A3 A10 A34
|
B1 B2 B3 B4 B9 B13 B14 B15 B16
|
|
Clases interactivas con grupos reducidos y tutorías personalizadas. Trabajo individual y colaborativo |
A3 A10 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B13 B14 B15 B16 B24
|
C6 C9 C10
|
Prácticas en Laboratorio, Taller, Aulas especiales. Sesiones de asistencia y/o elaboración de la memoria/trabajo son obligatorias |
A3 A10 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B13 B14 B15 B16
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Generalidades |
Introducción. El buque. |
Construcción naval |
Ciencias de los materiales. Propiedades. Clasificación. Ensayos. |
Termodinámica y Termotecnia |
Principios de la termodinámica
Irreversibilidad. Entropía.
Ciclos de vapor
Ciclos de gas
Análisis psicrométrico de procesos
Tecnología frigorífica y aire acondicionado |
Equipos propulsores principales |
Conceptos físicos fundamentales sobre máquinas térmicas.
Motores de combustión interna.
Turbinas de Vapor.
Turbinas de Gas.
Elementos de máquinas.
Mantenimiento de instalaciones térmicas. |
Sistemas auxiliares del buque |
Generadores térmicos.
Principios de electricidad.
Sistemas de gobierno.
Maquinaria de cubierta |
Servicios del buque |
Propulsión
Generación eléctrica
Servicio de vapor
Servicio de agua de mar
Servicio de agua dulce
ventilación y extracción
Servicio de aire comprimido
Servicio de combustible
Engrase y lubricación
Servicio de habilitación
Servicio de carga
Control |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT. |
Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 3000 GT. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A34 B3 B16 B24 C6 C9 C10 |
30 |
30 |
60 |
Proba obxectiva |
B5 B13 B14 B15 |
9 |
9 |
18 |
Aprendizaxe colaborativa |
B1 B4 B6 B9 |
11 |
11 |
22 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A10 B2 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
30 |
0 |
30 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases magistrales teóricas, orientadas a la adquisición de conocimientos y sus aplicaciones en ingeniería. |
Proba obxectiva |
Prueba objetiva. Evaluación de conocimientos y comprensión de los contenidos básicos de la materia, considerando las habilidades y destrezas del alumno, sus estrategias y planteamientos en la resolución de problemas. Se valorará expresamente el grado de evolución del alumno y su capacidad para analizar, enjuiciar y resolver problemas puntuales, requiriéndose una formación teórico-práctica equilibrada. |
Aprendizaxe colaborativa |
Los cálculos más complejos se resolverán en grupos, durante las clases de grupos reducidos. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas en Laboratorio, Taller, Aulas especiales. Sesiones de asistencia y/o elaboración de la memoria/trabajo son obligatorias |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Análisis y reconocimiento individual de cada uno de los sistemas energéticos principales y auxiliares de un buque. Interpretación de planos.
Descripción teórica de los componentes y del principio de funcionamiento de los sistemas energéticos y auxiliares de un buque. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A3 A10 B2 |
Evaluación continua, atendiendo a la actitud y participación del alumno y al grado de cumplimiento reflejado en la memoria/informe del trabajo realizado.
Participa en un 10% de la calificación final de la materia. |
10 |
Proba obxectiva |
B5 B13 B14 B15 |
Realización de proba individual.
A proba obxetiva consistirá nun exame dividido en dúas partes.
1- Parte teórica: 50% da nota final.
2- Parte práctica: 40% da nota final.
Para superar a materia, haberá que superar as dúas partes. |
90 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Tera dereito a presentarse a unha proba obxetiva con posibilidade de obtención do 100% nota.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ángel M. Costa Rial y José A. Orosa García (2019). Apuntes de Sistemas Energétcios y Auxiliares del Buque. UDC
José A. Orosa García, Ángel M. Costa Rial, Rebeca Bouzón Otero, Stefan Kluj (2019). Servicios del BUque. Simulador de Máquinas. Cartamar
José A. Orosa García y José A. Pérez Rodríguez (2008). Termodinámica Aplicada con EES. Tórculo |
|
Bibliografía complementaria
|
Knack C. ((1990)). Diesel motor ships engines and machiney. Institute of Marine Engineers
McGeorge ((1995)). Marine auxiliary machinery. Oxford |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Física/631211101 | Debuxo/631211102 | Matemáticas/631211104 | Química/631211110 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|