Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo. |
A17 |
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. |
A18 |
Responder a sinais de socorro no mar. |
A25 |
Operar os sistemas de Prevención, control e loita contraincendios a bordo. |
A26 |
Operar os dispositivos de salvamento. |
A29 |
Responder correctamente ás diferentes situacións de emerxencia. |
A34 |
Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
A35 |
Organizar e dirixir a tripulación. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B10 |
Versatilidade. |
B11 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo. |
A1 A17 A18 A25 A26 A29 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B14 B15 B16 B22
|
C4 C6 C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
SEGURIDAD A BORDO
|
IMO
ISM
STCW
ISPS
Planes de emergencia
|
LUCHA CONTRAINCENDIOS
|
Normativa
Seguridad CI
Código SSCI
Prevención, detección y control de incendios y explosiones
Evacuación
Prescripciones operacionales
Proyectos y disposiciones alternativas
Prescripciones especiales
Investigación de accidentes. Casos prácticos. |
SUPERVIVENCIA EN LA MAR
|
Normativa
Salvamento marítimo
Búsqueda y rescate (IAMSAR)
Dispositivos y medios de salvamento (SOLAS Cap. III, Código IDS)
|
El desarrollo y superación de estos contenidos, junto con los correspondientes a otras materias que incluyan la adquisición de competencias específicas de la titulación, garantizan el conocimiento, comprensión y suficiencia de las competencias recogidas en el cuadro AII/2, del Convenio STCW, relacionadas con el nivel de gestión de Primer Oficial de Puente de la Marina Mercante, sin limitación de arqueo bruto y Capitán de la Marina Mercante hasta un máximo de 3000 GT. |
Cuadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Capitanes y primeros oficiales de puente de buques de arqueo bruto igual o superior a 500 GT. |
Los siguientes subtemas de la Asignatura del Máster “Manobra Avanzada” (631510204) correspondientes a la competencia A10 Maniobrar y gobernar el buque en todas las condiciones, se incluyen dentro de las competencias que se adquieren en esta Asignatura “Seguridade Marítima” (631G01211) (2do. de Grado en Náutica y Transporte Marítimo); razón por la cual se incluyen en esta Guía Docente: |
.13 precauciones en la maniobra de arriado de botes de rescate o embarcaciones de supervivencia con mal tiempo.
.14 métodos para embarcar a supervivientes que se encuentren en botes de rescate y embarcaciones de supervivencia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B3 B4 B14 B15 B22 C6 |
54 |
58 |
112 |
Saídas de campo |
A1 A17 A18 A25 A26 A29 A34 A35 B2 B5 B6 B10 B11 C4 |
30 |
0 |
30 |
Proba obxectiva |
B16 C10 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases magistrales teóricas. |
Saídas de campo |
Trabajos tutorizados, practicas
|
Proba obxectiva |
Examen final global. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Saídas de campo |
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Practicas de supervivencia en la mar. Tutorías en el horario establecido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
A1 A17 A18 A25 A26 A29 A34 A35 B2 B5 B6 B10 B11 C4 |
obligatorio superarlos para hacer media |
40 |
Sesión maxistral |
B1 B3 B4 B14 B15 B22 C6 |
asistencia |
20 |
Proba obxectiva |
B16 C10 |
examen final (es necesario aprobarlo para hacer media con las otras metodologías) |
40 |
|
Observacións avaliación |
Los
criterios de evaluación contemplados en el cuadro A-II/1 del Código
STCW, y recogido en el Sistema de Garantía de Calidad, se tendrán en
cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
LORNE & MACLEAN, "SHIPS FIRE FIGHTING MANUAL", LORNE AND MACLEAN PUBLISHERS
FSS CODE, IMO
LSA CODE, IMO
C.H. WRIGHT , "SURVIVAL AT SEA". THE LIFEBOAT AND LIFERAFT. GLASGOW, BROWN, SON & FERGUSON, LTD.
"Marine Survival", 3ed. David J. House
"MARPOL 73/78". IMO.
"Tanker Safety Guides", International Chamber of Shipping
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|