Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A45 |
Capacidad para la gestión, dirección y control de empresas y actividades relacionadas con el ámbito marítimo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B21 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento
Coñecementos na organización de empresas. Capacidade de organización e planificación.
Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas |
A45
|
B3 B14 B16 B21 B22
|
C4 C5 C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introducción a empresa marítima |
1.- Concepto de empresa marítima
2.- Concepto de empresa do sector naval
3.- Concepto de empresa portuaria
|
Tema 2. Formas organizativas e de xestión da empresa marítima |
1. Sociedades de persoas
2. Sociedades de capital
3.- Condominio naval
4.- Órganos sociais
5.-Procedementos de tomas de decisión
6.-Sistemas de representación externas
|
Tema 3.A cooperativa como forma de Xestión de empresa maritima |
1. Concepto de cooperativa
2.- Clases
3.- Cooperativas no sector marítimo
|
Tema 4.- Colaboradores do empresario maritimo |
1. Colaboradores terrestres
2.-Colaboradores maritimos |
Tema 5. Instrumentos xurídicos do comercio marítimo internacional |
1.- Ventas marítimas
2.-Créditos documentarios
|
Tema 6. Modos de adquisición da propiedade do bque. |
1. Compraventa de buques
2.-Cosntrucción naval.
3.-Leasing de buques
4.- O préstamos hipotecario naval |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B3 B14 B16 C4 C5 |
34 |
22 |
56 |
Proba obxectiva |
A45 B3 B14 B16 B21 B22 C4 C5 C10 |
2 |
30 |
32 |
Aprendizaxe colaborativa |
A45 B3 B14 B16 B21 B22 C10 |
36 |
21 |
57 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A45 B3 B14 B16 B21 B22 C10 |
Resolución de prácticas planteadas en el aula. |
10 |
Traballos tutelados |
B3 B14 B16 C4 C5 |
Trabajo tutelado sobre un tema elegido por el alumno entre los contenidos recogidos en la GADU. |
70 |
Proba obxectiva |
A45 B3 B14 B16 B21 B22 C4 C5 C10 |
Prueba escrita |
20 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia non
se lle exixirá unha asistencia mínima para poder presentarse os exames
parciais, nembargantes, deberán acordarse co docente unha serie de
titorías (presenciais
ou non presenciais) o longo do curso para acreditar o seguimento da
materia.
Os
criterios de evaluación contemplados nos cuadros A-III/1 y A-III/2
del Código STCW e nas suas emendas relacionadas con esta materia teranse
en conta á hora de deseñar e realizar a súa avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
James Mc Conville (1999). Economics of Maritime Transport – Theory and Practice. Whiterby & Co. Ltd. London U.K.
Alan E. Branch (2001). Elements of shipping. Nelson Thornes Ltd. Cheltenham U.K.
Martin Stopford (2004). Maritime Economics. Routledge (Taylor & Francis Group) London & New York
Alan E. Branch (1998). Maritime Economics – Management and Marketing. Stanley Thornes (Publishers) Ltd. Cheltenham U.K. |
|
Bibliografía complementaria
|
Ignazy Chrzanowski (). An introduction to shipping economics. S.J. Wiater – City of London Politechnic – Fairplay Publications.
José Mª Ruiz Soroa (1990). El buque, el naviero, personal auxiliar. Instituto Vasco de Administración Pública.
John M. Downard (1984). Managing Ships. Faiplay Publications, London.
Ruiz Soroa, Zabaleta, González (1986). Manual de Derecho del Transporte Marítimo. Escuela de Administración Marítima. Bilbao
Paul Todd (1986). Modern Bills of Lading. Collins, London.
J.E. Sloggett (1984). Shipping Finance – Financing ships and mobile offshore installations. Fairplay Publications, London
C.A. Laurence (1984). Vessel Operating Economies. Fairplay Publications, London. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Empresa e Dereito/631G01109 | Economía Marítima/631G01201 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|