Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións. |
A8 |
Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A9 |
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente. |
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A17 |
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. |
A22 |
Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque. |
A24 |
Manter a navegabilidade do buque. |
A27 |
Controlar o cumprimento das prescricións lexislativas. |
A32 |
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B10 |
Versatilidade. |
B11 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender e representar as formas do buque e as súas instalicións. |
A3 A27
|
B1 B2 B11
|
|
Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A3 A8 A9 A22
|
B4 B5
|
C6 C7
|
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente. |
A8 A9 A10 A27
|
B10 B15
|
C3
|
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A10
|
B6
|
C3
|
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. |
A17
|
B7
|
C3
|
Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque. |
A22
|
B1 B7
|
C3
|
Manter a navegabilidade do buque. |
A24
|
B5
|
C6
|
Controlar o cumprimento das prescricións lexislativas. |
A27
|
B10 B11
|
C3
|
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos. |
A32
|
B10
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Modelos , Métodos e Problemas de Teoría del Buque.
Estática do Buque.
Dinámica do Buque.
Hidrodinámica, resistencia e propulsión. |
Sistemas de coordenadas |
Tipos dos Sistemas de Coordenadas de Referencia.
Sistemas de referencia fixos e inerciales, e sistemas lixados o buque.
Transformación das coordenadas.
Posición e orientación no espacio, do buque.
Modos do movemento e graos da libertade no buque.
Ecuación do plan da flotación: calado, escora y trimado.
Ángulo de Euler: balance, cabeceo y guiñada.
|
Xeometría do flotador / Estática do buque |
Forza e momento resultante dun sistema de forzas: peso, empuxe.
Condicións de equilibrio do flotador.
Estabilidade do equilibrio: traballo, enerxía potencial.
Momentos e parámetros característicos das
carenas rectas e das carenas inclinadas. |
Esforzos da vixa-casco |
- Esforzos que afectan o buque.
- Esforzos lonxitudinales nol buque, caso de augas tranquilas.
- Teoría da flexión.
- Momento flector máximo admisible.
- Curvas de: pesos, empuxes e de Bonjean.
- Curva de empuxes, caso de aguas tranquilas e, entre ondas.
- Curvas de esforzos cortantes e de momentos flectores
|
Cálculo do desprazamento, calados, asento, escora |
Cálculo do desprazamiento para unha flotación arbitraria.
Correcciones o calado.
Efectos da variación na densidade.
Estudio do efecto da variación elemental dos parámetros dunha flotación inclinada.
|
Estabilidade estática transversal |
Cálculo e trazado da curva de momentos e brazos de adrizamento.
Estudio das súas características.
Aproximación Metacéntrica.
Efectos da carga/descarga e traslación de pesos na estabilidade estática transversal.
Cálculo do brazo do par de adrizamiento para un buque de costados verticaíes.
Escora permanente e inestabilidad del equilibrio.
Efecto das superficies libres na estabilidade.
Efecto dos pesos móviles, suspendidos e do desprazamento da carga na estabilidade. |
Estabilidade dinámica transversal |
Concepto da estabilidade dinámica.
Cálculo do valor mediante a Fórmula de Moseley.
Cálculo práctico da curva de brazos adrizantes dinámicos.
Efecto dinámico dun par escorante.
Concepto e cálculo do ángulo de equilibrio dinámico.
Importancia da estabilidade dinámica.
Ángulos críticos, estático e dinámico.
Cálculo do ángulo crítico para a estabilidade dinámica.
Determinación do brazo escorante para anular a estabilidade. |
Momento da restauración tridimensional |
Cálculo do momento e do brazo do adrizamento para inclinacións tridimensionales.
Altura Metacéntrica Xeneralizada. |
Cargamento de grans. |
Carga a granel. Precauciones xenerales recomendadas por a OMI.
Condicións que han de cumplir os buques para o transporte de gran. Tablas de capacidade e pesos para diversos factores de estiba. Cálculos relativos a estabilidade e calados neste tipo de buques. Valor máximo admisible da escora, no corrimento do gran. Determinación da altura metacéntrica correxida.
Modelo dos documentos empleados neste tipo de transporte. |
Varada |
Concepto e tipos da varada.
Efectos da varada na estabilidade estática transversal, escora e calados.
Cálculo da reacción sobre o fondo según a posición do punto da varada.
Descenso na marea para anular a estabilidade.
Operaciones a facer para quedar libres na varada.
Aplicación da teoría da varada na entrada dun buque a dique seco.
Entrada a dique seco, con ou sin avería.
|
Estabilidade do buque nunha situación de avería por inundación |
Estabilidade nos buques no caso de avería por inundación.
Efectos da inundación nun compartimento limitado na altura e en comunicación co mar.
Cálculo do peso de auga de inundación.
Cálculo da estabilidade, escora e calados despois a inundación.
Método do peso engadido no cambio do desprazamento.-
Método do cambio na carena no desprazamento constante.
Cálculo da estabilidade, escora, calados; facendo uso dos métodos anteriores. |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión do Primeiro Oficial da Mariña Mercante, sen limitación do arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante hasta un máximo de 3000 GT
|
Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas da competencia aplicables a Capitanes e Primeiros Oficiaís de Puente dos buques de arqueo bruto igual ou maior a 500 GT
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A17 B1 B2 B4 |
29 |
0 |
29 |
Solución de problemas |
A8 A9 A22 B5 B6 B7 C7 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Estudo de casos |
A10 A24 B11 C3 |
6 |
10.5 |
16.5 |
Proba obxectiva |
A3 A17 A22 A24 A27 A32 B2 B6 B7 B11 B15 C3 C7 |
3 |
40 |
43 |
Traballos tutelados |
A27 A32 B10 B15 C6 |
6 |
10.5 |
16.5 |
|
Atención personalizada |
|
7.5 |
0 |
7.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición na clase dos contidos teóricos da materia. |
Solución de problemas |
Planteamento e resolución das cuestións xunto os problemas relacionados cos contidos rersoltos nas clases teóricas |
Estudo de casos |
Planteamento e análisis dos accidentes por fallo na estabilidade, a partir da información correspondente os casos reales facilitados por o profesor, e que o alumno deberá analizar, elaborar unha memoria que deberá entregar o profesor e preparar unha defensa que deberá facer na aula. |
Proba obxectiva |
Proba da evaluación tanto teórica como práctica para evaluar os coñecementos adquiridos durante o curso. |
Traballos tutelados |
Se farán traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa partindo da información básica facilitada por o profesor e que o alumno deberá ampliar y/o elaborar de acordo os requisitos especificados na clase, preparando para elo un resumen comentando a información de partida suministrada por o profesor, o traballo personal feito e incluíndo a referencia das fontes consultadas personalmente por o alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a súa realización e importante consultar co profesor os avances que se vaían facendo progresivamente para dotar as orientacións necesarias en cada caso e para asegurar a calidade dos traballos de acordo os criterios que se indicarán. O seguimento se fará preferentemente de xeito individualizado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A3 A17 A22 A24 A27 A32 B2 B6 B7 B11 B15 C3 C7 |
Avaliación ordinaria dos coñecementos adquiridos o longo do cuadrimestre sobre o estudio da teoría aplicada o buque.
Na avaliación ordinaria na primeira ou na segunda opción, necesita-se acadar cinco puntos sobre un total de dez, no sumatorio das dúas probas escritas: unha tipo test con dez ou vinte cuestións con catro respostas sendo só unha a boa. E a segunda parte de catro problemas. A primeira con un peso do 20 % e a segunda do 80 % da nota. Para a primeira con un tempo máximo de 10 minutos e para a segunda de dúas horas, para a realización das mesmas. |
100 |
|
Observacións avaliación |
NOTA Os criterios de avaliación recollidos no cadro A-II/1 do Código STCW e os recollidos no Sistema da Garantía da Calidade, teranse en conta no momento a deseñar e facer a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Olivella Puig,Joan (1996). Teoría del Buque:estabilidad,varada e inundación.. UPC
Bertram, Volker (2000). Practical Ship Hydrodynamics. Butterworth-Heinemann
Clark, I.C (2005). Ship Dynamics for Mariners. The Nautical Institute
Derrett,D. R., Barrass, C. B. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Butterworth-Heinemann.
Bonilla de la Corte, Antonio (1994). Teoría del Buque. .
Olivella Puig,Joan (1998). Teoria Del Buque: Ola Trocoidal,Movimientos y Esfuerzos. UPC
Clark, I.C. (2002). The management of merchant ship stability, trim& strength. The Nautical Institute |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría do Buque I/631G01208 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|