Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Expresión Gráfica Código 631G02152
Titulación
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Santos Couceiro, Rafael
Correo electrónico
rafael.santos.couceiro@udc.es
Profesorado
Santos Couceiro, Rafael
Correo electrónico
rafael.santos.couceiro@udc.es
Web
Descrición xeral Reconocer, interpretar y resolver problemas de geometría e interpretación de planos, encaminados fundamentalmente a Geometría y Planos del Buque y de distintas instalaciones en el ámbito del conocimiento de los sistemas de representación y dibujo técnico. Capacidad para aplicar conocimientos, organizar, planificar y resolver problemas.
Conocer y manejar un sistema de CAD.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se producen
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Únicamente as precisas de ter que se modificar a docencia vía Teams
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams. As mesmas
4. Modificacións na avaliación
Non se producen
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se producen

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A12 CE12 - Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B3 CT3 - Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C1 C1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 C2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Ser capaz de interpretar y elaborar documentación gráfica correspondiente a las distintas instalaciones en buques o en procesos. A1
A12
A18
B2
B4
B5
C3
C10
C13
Deberán conocer e interpretar los distintos sistemas de representación, así como las NORMAS TÉCNICAS de aplícación tanto en la redacción como en la gestión. A12
B1
B2
B4
B5
C3
C6
C12
Conocimiento de los sistemas de representación y operaciones habitualies en la representación gráfica. A18
B1
B2
B11
C7
Común a la formción técnica, los alumnos deberán ser capaces de trabajar de forma colaborativa, concociendo las herramientas más habituales. Ser capaz de adaptarse a las sucesivas actualizaciones informáticas. A12
B2
B5
B11
C1
C3
Fomentar la exposición pública de trabajos, con hábito para la capacidad de defensa y exposición. A12
B3
C1
C2
C3
Desde la asignatura se trasladará al alumno la responsabilidad como técnico, la necesidad de actualizar los conocimientos y su reciclaje, con normativa e informática cambiante, A12
A18
B11
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
HOMOLOGÍAS PLANAS DEFINICIONES
DETERMINACIÓN DE PUNTOS Y RECTAS
RECTAS LÍMITE
DETERMINACIÓN DE LA HOMOLOGÍA
HOMOLOGÍAS PARTICULARES
APLICACIÓN DE LA HOMOLOGÍA AL TRAZADO DE CÓNICAS POLO Y POLAR RESPECTO DE UNA CÓNICA
POLO Y POLAR DE LOS ELEMENTOS IMPROPIOS
LAS CÓNICAS COMO FIGURAS HOMOLÓGICAS DE LA CIRCUNFERENCIA
TRANSFORMACIÓN HOMOLÓGICA DE LA CIRCUNFERENCIA:
- EN ELIPSE
- EN HIPÉRBOLA
- EN PARÁBOLA
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN NECESIDAD Y OBJETIVOS DE LA GEOMETRÍA DESCRIPTIVA
DEFINICIÓN
ELEMENTOS FUNDAMENTALES DE LOS ELEMENTOS GEOMÉTRICOS
PROYECCIÓN Y SECCIÓN
TIPOS DE PROYECCIONES
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN:
- DIÉDRICO
- ACOTADO
- AXONOMÉTRICO
- CÓNICO
SISTEMA DIÉDRICO PUNTO Y RECTA
PLANO
INTERSECCIONES
PARALELISMO, PERPENDICULARIDAD Y DISTANCIA
ABATIMIENTOS
GIROS
CAMBIOS DE PLANO
ANGULOS
POLIEDROS
PRISMA
PIRAMIDE
CONO
CILINDRO
ESFERA
INTERSECCION DE SUPERFICIES
SISTEMA DE PLANOS ACOTADOS REPRESENTACIÓN DE PUNTO, RECTA Y PLANO
INTERPRETACIÓN DE CURVAS DE NIVEL Y APLICACIONES
SISTEMA AXONOMÉTRICO INTRODUCCIÓN
REPRESENTACIÓN DE LOS ELEMENTOS FUNDAMENTALES
REPRESENTACIÓN DE CIRCUNFERENCIAS
TRASLADO DE VISTAS
APLICACIONES
DIBUJO INDUSTRIAL INTRODUCCIÓN
NORMAS
SISTEMAS DE VISTAS
SECCIONES, CORTES Y ROTURAS
ACOTACIÓN
REPRESENTACIÓN AXONOMÉTRICA: ISOMETRÍA
PLANOS DEL BUQUE PLANOS DE FORMAS
MÉTODOS DE ALISADO
DESARROLLO DE PLANCHAS
SECCIONES VERTICALES Y LONGITUDINALES
SECCIONES MAESTRAS
DIBUJO ASISTIDO POR ORDENADOR INTRODUCCIÓN A SISTEMAS DAO
DIBUJO 2D CON AUTOCAD VERSIÓN EDUCACIÓN
PRÁCTICAS DE DIBUJO INDUSTRIAL

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Seminario A1 A12 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C6 C7 C8 C10 C12 36 0 36
Prácticas a través de TIC C3 4 46 50
Traballos tutelados A12 A18 C3 C13 1 5 6
Proba obxectiva A12 A18 4 0 4
Sesión maxistral A12 A18 C13 50 0 50
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Talleres o Seminarios. Permite al profesor conocer el grado y los errores de aprendizaje, las carencias y limitaciones en el uso de las herramientas de trabajo. Resolución de trabajos y de problemas, con la elaboración y presentación del trabajo como grupo.
En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final.
Prácticas a través de TIC La parte de Dibujo Industrial se desarrollará conjuntamente con la CAD, de tal forma que los trabajos se entregarán en soporte digital.
Traballos tutelados Estos trabajos se organizarán y tutorizarán en los grupos reducidos.
Proba obxectiva Aunque el método de evaluación es el de continua, para aquellos alumnos que por causa mayor no puedan asistir a la totalidad de la docencia de una de las partes, se prevé que puedan superarla mediante examen parcial. En cualquier caso está previsto un examen final para aquellos que no sigan el curso mediante la evaluación continua. En conjunto aportará un peso porcentual del 80% de la calificación final.
Sesión maxistral Conocimiento: De los sistemas de representación, Desarrollo de la capacidad de representación del espacio tridimensional.
De la geometría plana.
De los sistemas de representación utilizados en la geometría descriptiva y a la descripción Geométrica del casco y Planos de formas del Buque.
Del manejo de un programa de CAD.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Seminario
Prácticas a través de TIC
Descrición
En grupos de trabajo se llevará seguimiento de cada una de las prácticas encargadas al grupo.
El alumno dispondrá de tutorías individualizadas en aquellas partes de la materia de trabajo personal.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A12 A18 C3 C13 Se realizarán en grupos y tendrán carácter eliminatorio para la evaluación continua en caso de no ser entregados 30
Proba obxectiva A12 A18 Será necesario obtener un mínimo de un 3,5 para ser compensable con los demás criterios de valoración. 35
Sesión maxistral A12 A18 C13 Se pasará lista en clase de forma habitual, siendo necesario para aprobar por evaluación continua un mínimo de asistencia del 80% 10
Seminario A1 A12 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C6 C7 C8 C10 C12 En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final. 10
Prácticas a través de TIC C3 En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final.
Tendrá carácter eliminatorio, junto con la asistencia a clase de cubrir un mínimo, en ambas, del 80%.
15
 
Observacións avaliación

Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2    del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar su evaluación.

En los seminarios, los alumnos habrán adquirido las competencias: B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C2 (no que se refire á bibliografía), C6, C7 e C8. Considérase que as competencias C, de xeito xenérico, teñen aquí o lugar idóneo para su adquisición

Prácticas: competencias adquiridas, fundamentalmente as técnicas, tic e traballo en grupo: A1, A12, A18, C3

Traballos tutelasdos: competencias adquiridas fundamentalmente as técnicas e a capacidade de expresión, expresión e elaboración de documentación técnica: A1, A12, A18, C3, e en menor medida, o conxunto das B.

Proba obxectiva: competencias adquiridas as propias da materia, A1, A12, A18, e todo o resto para os alumnos que non teñan tido estado suxeitos a avaliación continua, que deberán entregar/realizar proba práctica dos traballos realizados ao longo do curso.

Sesión maxistral: únicamente se computará a asistencia a crase para os alumnos que opten pola avaliación contínua.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):

- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 20 % - Cualificación:

a) Elaboración traballos: --%

c) Solución de problemas: --%

b) Exame escrito sobre os contidos da materia:-- %

d) Outras metodoloxías que se consideren: --%



Gracias pola vosa colaboración é saúdos,

Cualificación: a) Prácticas de laboratorio (traballo individual ou en grupo de boletíns): 55% b) Exame escrito sobre os contidos da materia:35 % c) Asistencia a crase: 10%. Estas porcentaxes son de aplicación para o alumnado en avaliación contínua.

Para superar a materia hase de entender que haberán de superar cada unha das tres partes de xeito individual (descriptiva, planos do buque e cartografía), non podendo ser compensada. 


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
PALENCIA, J (). DIBUJO TÉCNICO, INTRODUCCIÓN A LOS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN. ETSICCP - MADRID
IZQUIERDO ASENSI, F. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA. DOSSAT
TAIBO FERNÁNDEZ, A. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA Y SUS APLICACIONES. TEBAR FLORES
IRANOR (AENOR (). MANUAL DE NORMAS UNE SOBRE DIBUJO.
PARDO, ENRIQUE (). TRAZADO DE LÍNEAS Y DESARROLLOS DEL BUQUE. GUSTAVO GILI

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
/

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías