Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Electrónica Dixital Código 631G02364
Titulación
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Enxeñaría Industrial
Coordinación
Vidal Paz, Jose
Correo electrónico
jose.vidal.paz@udc.es
Profesorado
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
Vidal Paz, Jose
Correo electrónico
benigno.rodriguez@udc.es
jose.vidal.paz@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

- Non se farán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

- Traballos tutelados (computa na avaliación)

*Metodoloxías docentes que se modifican

- Sesión maxistral (a través de Teams e vídeos en Stream)
- Prácticas de laboratorio (a través de Teams) (computa na avaliación)
- Resolución de problemas (a través de Moodle e Teams) (computa na avaliación)
- Proba obxectiva (a través de Moodle e Teams) (computa na avaliación)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Correo electrónico: Diariamente. Uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer seguimento das prácticas, a resolución de problemas e o traballo tutelado.
- Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen dos contidos teóricos de todos os temas. Tamén dispoñen dos enunciados de prácticas e problemas, así como vídeos de elaboración propia en Stream para complementar os contidos teóricos. Tamén se lles proporcionan enlaces directos á bibliografía dispoñible na UDC.
- Teams: 1 sesión semanal de 2 horas en grupo único para avanzar nos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da escola. Outra sesión semanal de 2 horas en grupo único, tamén na franxa horaria que ten asignada a materia, para o seguimento e apoio das prácticas, a resolución de problemas e do traballo tutelado. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades de aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación

- Tanto a proba obxectiva, como a presentación de prácticas, entrega de problemas e defensa do traballo tutelado, pasarán de ser presenciais a ser on-line a través de Teams.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

- Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo de maneira dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A13 CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas.
A15 CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
A62 CE52 - Exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, logo de superados os requerimentos esixidos pola Administración Marítima
A63 CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control
A64 CE54 - Supervisar o funcionamento dos sistemas de control automático da máquina propulsora principal e sistemas auxiliares
A65 CE55 - Facer funcionar os sistemas xeneradores e os sistemas de distribución
A66 CE56 - Facer funcionar, manter e xestionar os sistemas de enerxía eléctrica de máis de 1000 Voltios
A67 CE57 - Facer funcionar os ordenadores e redes informáticas a bordo dos buques
A68 CE58 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico
A69 CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares
A70 CE60 - Manter e reparar os equipos de navegación da ponte e dos sistemas de comunicación do buque
A71 CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga
A72 CE62 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda
A73 CE63 - Coñecer o balance termo-eléctrico do buque, o sistema de mantemento da carga, así como a xestión eficiente da enerxía respectando o medio ambiente
B1 CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C6 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Saber interpretar os planos e esquemas dos circuitos electrónicos do buque A18
A62
B1
B4
B10
B11
C10
C11
C12
C13
Coñecer o funcionamento dos sistemas electrónicos dixitais A15
A18
A62
A63
A64
C9
Analizar e sintetizar circuitos electrónicos dixitais A13
B1
B2
B4
B11
C6
C10
C11
C13
Manexar a instrumentación electrónica básica A15
A62
A63
A64
Manexar software específico para a análise de circuitos electrónicos dixitais A63
A64
A73
B11
Montar circuitos electrónicos dixitais e detectar e localizar avarías neles A13
A62
A65
A66
A67
A68
A69
A70
A71
A72
C10

Contidos
Temas Subtemas
1. REPRESENTACIÓN DA INFORMACIÓN 1.1. SISTEMAS DE NUMERACIÓN
1.2. CÓDIGOS BINARIOS
1.3. ARITMÉTICA BINARIA
2. INTRODUCCIÓN AOS SISTEMAS DIXITAIS 2.1. SISTEMAS DIXITAIS
2.2. SISTEMAS COMBINACIONAIS E SECUENCIAIS
2.3. FUNCIÓNS LÓXICAS BÁSICAS
2.4. CIRCUITOS INTEGRADOS
2.5. ÁLXEBRA DE BOOLE
2.6. SIMPLIFICACIÓN
3. SISTEMAS COMBINACIONAIS 3.1. INTRODUCCIÓN
3.2. SUMADORES E RESTADORES
3.3. COMPARADORES
3.4. FUNCIÓNS DE RUTA DE DATOS
3.5. MANIPULADORES DE CÓDIGO
3.6. UNIDADE ARITMÉTICO-LÓXICA (ALU)
4. SISTEMAS SECUENCIAIS 4.1. CONCEPTOS BÁSICOS
4.2. BIESTABLES
4.3. SÍNTESIS DE CIRCUITOS SECUENCIAIS SÍNCRONOS
4.4. CONTADORES
4.5. REXISTROS
5. MEMORIAS 5.1. ESTRUCTURA XERAL DUNHA MEMORIA
5.2. TIPOS DE MEMORIAS
5.3. IMPLEMENTACIÓN DE FUNCIÓNS LÓXICAS UTILIZANDO MEMORIAS
5.4. IMPLEMENTACIÓN DE AUTÓMATAS UTILIZANDO MEMORIAS
6. DISPOSITIVOS LÓXICOS PROGRAMABLES 6.1. INTRODUCCIÓN
6.2. PLD
6.3. PLA
6.4. PAL
6.5. FPGA
7. PROCESADORES 7.1. INTRODUCCIÓN
7.2. REPERTORIO DE INSTRUCCIÓNS
7.3. MODELO DE EXECUCIÓN
7.4. DIRECCIONAMENTO
7.5. OPERACIÓNS
8. MICROCONTROLADORES 8.1. INTRODUCCIÓN
8.2. TIPOS E APLICACIÓNS
8.3. ARQUITECTURA
8.4. INTERFACES

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A73 A72 A71 A70 A69 A68 A67 A66 A65 A64 A63 A62 A18 A15 A13 B1 B4 B10 B11 C10 C11 C12 C13 8 16 24
Solución de problemas A13 B1 B2 B4 B11 C6 C10 C11 C12 C13 10 20 30
Proba obxectiva A13 A18 A63 A64 B1 B2 B4 B10 B11 C6 C9 C10 C11 C12 C13 1 2 3
Traballos tutelados A13 A15 A18 A63 A68 B2 B4 B10 B11 C6 C10 C12 C13 3 6 9
Presentación oral A18 B10 C12 1 2 3
Sesión maxistral A15 A18 A62 A63 A64 C9 21 42 63
 
Atención personalizada 18 0 18
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Proporanse unha serie de prácticas de análise e síntese de circuitos dixitais. Se lle proporcionará ao alumnado o material que precise para que monte os circuitos pola sua conta antes de acudir ao laboratorio, e no laboratorio comprobarase o bo funcionamiento deses circuitos. O alumnado deberá detectar e reparar os fallos e avarías que poidesen ter os circuitos, e deberán dar as explicacións que se plantexe o profesor.
Ademáis tamén se proporán outras prácticas con PLCs para traballar con sinais dixitais, programando lóxicamente os PLCs.
Solución de problemas As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumnado. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso. Proporcionaranselle ao alumnado exercicios resoltos, outros exercicios sen resolver para que os intente resolver individualmente fora do aula, e o profesor resolverá no aula aqueles exercicios que o alumnado non foi capaz de resolver pola sua conta.
Proba obxectiva No caso de que o alumnado non opte pola avaliación contínua, examinarase do temario completo por medio dunha proba escrita que constará básicamente da resolución de problemas sobre os diferentes contidos da materia, e o 100% da nota final virá desta proba obxectiva.
Traballos tutelados Ao final do curso se lle proporá ao alumnado o desenvolvemento dun proxecto de electrónica dixital no que terá que por en práctica os coñecementos teóricos adquiridos ao longo do curso.
Presentación oral Exposición e defensa do proxecto de electrónica dixital ante os compañeiros en clase, respondendo ao final da mesma tanto ás preguntas dos seus compeñeiros como do profesorado.
Sesión maxistral Realizarase unha explicación introdutoria dos contidos de cada tema. Proporcionaránselle ao alumnado ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Os conceptos básicos serán traballados individualmente polo alumnado no aula contando coa asistencia do profesor e utilizando exercicios propostos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada realizarase tanto no aula como no laboratorio, resolvendo as dúbidas que lles poidan aparecer ao alumnado durante a resolución aunónoma dos problemas, así como á hora de preparar as montaxes dos circuitos dixitais nas prácticas, e durante a preparación do proxecto final.

Realizaránse no despacho do profesorado nos horarios de titorias establecido ao inicio do curso e posto en coñecemento do alumnado polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.

Ademáis o profesorado tamén poderá resolver as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico, foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade, ou videoconferencias a través de Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral A18 B10 C12 20
Solución de problemas A13 B1 B2 B4 B11 C6 C10 C11 C12 C13 Ao final das clases de problemas o profesor proporá un problema que o alumnado debe resolver no aula e entregar ao final da clase. 20
Prácticas de laboratorio A73 A72 A71 A70 A69 A68 A67 A66 A65 A64 A63 A62 A18 A15 A13 B1 B4 B10 B11 C10 C11 C12 C13 Valorarase a asistencia, a actitude no transcurso das prácticas, e os resultados acadados nas mesmas.

O alumnado terá que defender a práctica ante as preguntas do profesor, e demostrar que funciona correctamente, realizando as medidas que precise cos aparatos de medida cos que conta o laboratorio.
20
Traballos tutelados A13 A15 A18 A63 A68 B2 B4 B10 B11 C6 C10 C12 C13 40
 
Observacións avaliación

Primeira oportunidade

Para poder aprobar a materia será necesario:

  • Modalidade de Avaliación Contínua.
  • Alcanzar unha Nota total (prácticas + problemas + traballo + presentación) como mínimo do 50% da nota máxima.
  • Entregar as prácticas e problemas nas datas que se indiquen.
  • Entregar e expoñer o traballo tutelado final na data que se indique.
  • Exame final: aqueles alumnos que non acaden a nota suficiente para aprobar, examinaranse do temario completo, e o 100% da nota virá desta proba obxectiva.

Segunda oportunidade

Para poder aprobar nesta oportunidade

  • Aplicaranse os mesmos criterios para aprobar que na primeira oportunidade.
  • Gardaranse as notas das partes que se tiveran aprobado na primeira oportunidade.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):

 - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: pode ser compensada coa resolución dos problemas e o desenvolvemento do traballo tutelado a distancia (embarcado), realizando as titorías a través do correo electrónico, da plataforma virtual Moodle e por videoconferencia con Teams.

 - Se lle proporcionará un kit de circuitos dixitais para que poda realizar as prácticas de laboratorio propostas, as cales poderá entregar por videoconferencia con Teams.

 - Presentación oral: poderá realizarse a distancia (embarcado) por videoconferencia a través de Teams.

 - Calificación: aplicaranse os mesmos criterios.

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/6 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, teranse en conta á hora de diseñar e realizar a avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Tokheim, Roger L. (2008). Electrónica digital: principios y aplicaciones. McGraw-Hill
Floyd, Thomas L. (2006). Fundamentos de sistemas digitales. Prentice Hall

Bibliografía complementaria Maini, Anil K. (2007). Digital electronics. Principles, devices and applications. John Wiley & Sons
Dormido S., Canto M.A., Mira J., Delgado A.E. (2002). Estructura y tecnología de computadores. Sanz y Torres
Ercegovac M., Lang T., Moreno J. (1999). Introduction to digital systems. John Wiley & Sons
Baena C., Bellido M.J., Molina A.J., Parra M.P., Valencia M. (2001). Problemas de circuitos y sistemas digitales. McGraw-Hill
Martin J.L., Arias J., Bidarte U., Ibáñez P., Lázaro J., Zuloaga A. (2007). Problemas resueltos de electrónica digital. Publicaciones Delta
Alexandres S., Rodríguez-Morcillo C., Muñoz J.D. (2005). Sistemas digitales básicos: una introducción al análisis y al diseño basado en prácticas de laboratorio. Universidad Pontificia de Comillas
Angulo Usategui J.M., García Zubía J. (2002). Sistemas digitales y tecnología de computadores. Paraninfo
Axelson, Jan (1997). The microcontroller idea book: circuits, programs & applications. Lakeview Research


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Informática/631G02154
Electrotecnia. Máquinas Eléctricas e Sistemas Eléctricos do Buque/631G02253

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Electrónica Analóxica e de Potencia/631G02363
Máquinas Eléctricas do Buque/631G02365

Materias que continúan o temario
Automatización de Instalacións Marítimas/631G02357
Sistemas Electrónicos de Comunicacións e Axuda á Navegación/631G02457
Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02562
Redes e Comunicacións/631G02366

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías