Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos e relacións básicas da microeconomía. |
A1 A3 A9 A11 A12 A17 A21 A23
|
B4 B10 B12 B13
|
|
Aprender a pensar en términos económicos. |
A1 A3 A9 A11 A12 A17 A21 A23
|
|
C5 C6 C7 C8
|
Comunicar con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
|
B1 B2 B3 B5 B14
|
C1 C2 C3 C4
|
Xestionar unha empresa entendendo a súa ubicación competitiva e identificando as súas fortalezas e debilidades no mercado |
|
B6 B7 B8 B9 B11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1: Introducción |
Tema 1: Natureza, obxecto e método da Microeconomía
Tema 2: Teoría elemental da Oferta e a Demanda |
Bloque 2: Consumo |
Tema 3: Teorías da Conduta do Consumidor |
Bloque 3: Teoría da Empresa |
Tema 4: Teoría da Produción
Tema 5: Teoría dos Custos |
Bloque 4: Mercados |
Tema 6: A Competencia Perfecta
Tema 7: O poder de mercado |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
C6 |
5 |
15 |
20 |
Proba obxectiva |
C1 |
2 |
18 |
20 |
Estudo de casos |
A9 A17 A21 A23 B1 B9 B10 B12 B13 C4 C5 C6 C7 |
10 |
10 |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A11 A12 C2 C3 |
17 |
34 |
51 |
Seminario |
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 |
4 |
0 |
4 |
Discusión dirixida |
B11 B14 C1 C8 |
10 |
14 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Cuestións prácticas para resolver en sesións interactivas |
Proba obxectiva |
Proba escrita que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve e/ou de discriminación |
Estudo de casos |
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional e debe ser capaz de analizalo e resolvelo |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Seminario |
Formulación e solución de problemas concretos con utilización de ferramentas TIC en grupos reducidos. Estes seminarios realizaranse en grupo reducido de 15 alumnos e levaranse a cabo fóra do horario lectivo habitual. |
Discusión dirixida |
Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimento das diferentes cuestións formuladas. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
B11 B14 C1 C8 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas. |
1 |
Estudo de casos |
A9 A17 A21 A23 B1 B9 B10 B12 B13 C4 C5 C6 C7 |
Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos formulados. |
1 |
Proba obxectiva |
C1 |
Durante o período lectivo realizaranse probas escritas que computarán para o cálculo da cualificación. Sobre unha cualificación máxima de 7 puntos o alumno debe alcanzar, na proba obxectiva, unha nota media mínima de 3,5 puntos para superar a materia. |
97 |
Solución de problemas |
C6 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas formuladas nas sesións interactivas. |
1 |
|
Observacións avaliación |
Non presentado: Con respecto á
cualificación de non presentado e seguindo a normativa aprobada pola Xunta de
Facultade, só serán cualificados con Non Presentados as persoas que unicamente
se presentaron a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota
final. O criterio de avaliación da segunda oportunidade: Exame de toda a
temática da asignatura (no que poderá incluirse preguntas conceptuais,
cuestións de razoamento, resolución de problemas e/ou casos, etc.) con
posibilidade de acadar o 100% da cualificación. Convocatoria adiantada-. Se
houbese un alumno que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro,
para superar esta materia aplicaránselle os mesmos criterios que na segunda
oportunidade. Estudantes con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
ainda que estean exentos de asistencia, serán evaluados cos mesmos criterios
que os alumnos a tempo completo. Condicións de avaliación:
seguindo a normativa aprobada pola Xunta do Centro, está prohibido acceder á
aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de
información.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Couñago Garrido, Celia (2015). Apuntes sobre Principios de Microeconomía. A Coruña. Universidade da Coruña
Blanco Sánchez, Juan Manuel (2010). Economía: Teoría y práctica. Madrid. McGRAW-HILL
Sloman, John (1997). introducción a la Microeconomía. Madrid. Prentince Hall
Barreiro, J., Couñago, C. y García, A. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. A Coruña. Universidade da Coruña
Garcia Lorenzo, A. y Barreiro Viñán, J. M. (2010). Principios de Microeconomía: Manual para las clases prácticas. A Coruña. Universidade da Coruña |
Bilbiografía Complementaria:
Pindyck, R. y Rubinfed D. (2009) Microeconomía. 7ª Edición. Prentice Hall
Case, K.E. y Fair, R.C. (2008) Principios de Microeconomía. 8ª Edición. Pearson.
Frank, R.H. (2005) Microeconomía y Conducta. 5ª Edición. McGraw-Hill.
Krugman, P. y Wells, R. (2006) Introducción a la Economía. Microeconomía. Edición Original. Editorial Reverté.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Non e necesario acudir as clases ainda que é recomendable. Utilización da bibliografía recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario. 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|