Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Afondar na comprensión da lóxica financeira. |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprende-la fundamentación do financiamento. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C8
|
Saber explicala estrutura do pasivo e a existencia duna EFO. |
A1 A2 A5 A6 A8 A10 A11 A13 A14 A15 A19 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C6 C8
|
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas. |
A1 A2 A3 A5 A6 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C6 C8
|
Saber formular e defender un proxecto financeiro. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1 Valoración de empresas.
|
Valoración de empresas. Obxectivo e especificación do concepto de valor
Valor económico e financeiro
Valoración patrimonial
Valoración baseada en rendas: Gordon-Shapiro
Valoración mixta e indirecta
O problema dos intangibles
|
2 A estructura de pasivo e o seu coste |
Estrutura de capital: presentación do problema
O apalancamiento
Tese RN e RE
As teses de M&M
Existe unha EFO óptima?
|
3 Valoración de activos de capital. |
Análise de activos de capital: o binomio rendibilidade ? risco
Previsión do rendemento e risco para activos individuais
Teoría de carteira. O modelo de Markowitz
O modelo de Sharpe
A introdución dun título sen risco: CAPM
CML e SML. Análise da eficiencia
Unha visión multidimensional do risco
|
4 Instrumentos financeiros. |
Derivados. Especificación. Obxectivos.
Opcións.
Warrants.
Permutas financeiras: swaps de interese.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
51 |
68 |
Solución de problemas |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
22 |
22 |
44 |
Seminario |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
4 |
14 |
18 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos |
Solución de problemas |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Seminario |
Formaranse dous subgrupos por cada un dos grupos. Fixaranse, fóra do horario de clases, unha titoría cunha duración de 4 horas repartidas ao longo do período lectivo para atender dúbidas sobre a solución de problemas ou sobre a preparación da materia, etc. Avisarase en clase con antelación sobre o lugar e data en que se van celebrar. |
Proba mixta |
Controles de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico. |
Prácticas a través de TIC |
Tareas, análise de casos e/ou resolución de problemas diante do ordenador. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Seminario |
|
Descrición |
Atendendo ás instrucións recibidas da Facultade, as titorías desenvolveranse de xeito exclusivamente virtual e previa petición de cita por correo electrónico; son de aplicación os límites que sinala a normativa de dedicación docente do profesorado da UDC.
Na medida en que a capacidade do equipo docente e os medios dispoñibles o permitan, tratarase de prestar atención persoalizada ós alumnos con dificultades xustificadas por cuarentena ou enfermidade, sen perxuízo dos dereitos e obrigas previstos na normativa académica canto ás datas e forma en que se han de desenvolve-las probas de avaliación.
Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poden solicitar ou propoñer un horario de atención compatible coa súa dedicación, cando existan razóns obxectivas que lles impidan asistir no horario ordinario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
Na primeira oportunidades, a avaliación obtense a partir dun conxunto de tarefas de avaliación continua de carácter mixto e contido teórico-práctico, a realizar como parte da actividade ordinaria do grupo. Descartarase a actividade con peor cualificación e o resto promediarase aplicando as ponderacións correspondentes.
Os alumnos con dispensa de asistencia proporán durante a pimeira semana lectiva do cuadrimestre un programa persoalizado para as súas tarefas, que debe respecta-lo ritmo de traballo do grupo e garanti-la igualdade; de non o facer, acomodaranse ó programa xeral do grupo.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e
oscriterios de coordinación acordados para a área de Economía
Financeira, - Primeira e segunda oportunidade: avalíanse
calculando a media dos resultados da avaliación continua e da proba
final, coas ponderacións indicadas nesta guía. En ningún caso a proba
final comprenderá o 100% da nota final, isto é, non existe a
posibilidade de "renunciar" á avaliación continua. - Oportunidade
adiantada: avalíase en función do resultado dunha proba mixta
comprensiva de tódolos contidos e competencias propios da materia, de
acordo coa guía do curso inmediatamente anterior
Tódalas
probas deberán realizarse nas datas e horas sinaladas atal efecto; en
caso contrario computaranse como cero no cálculo da cualificación
global. Non se aplican excepcións diferentes das previstas expresamente
nanormativa académica. As datas das probas parciais serán fixadas polo
equipo docente da materia, atendendo o cuatrimestre no que se imparte a
materia encada titulación, e comunicadas con antelación suficiente. De
ser considerar necesario por razóns de organización e/ou equidade, as
probas parciais poderían programarse nunha franxa horaria común para
tódolos grupos. A opción por un idioma concreto para a realización
das probas de avaliación deberá realizarse de maneira fehaciente e
sempre dentro da primeira semana lectiva do cuadrimestre. Os
alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia serán avaliados calculando a
mediados resultados das probas de avaliación continua e a proba final,
coas ponderacións sinaladas nesta guía. Cando poidan acreditar razóns
obxectivas quelles impidan realizalas co seu grupo, estes alumnos
poderán solicitar oupropoñer, na primeira semana lectiva do
cuatrimestre, unha programación diferente para as probas parciais. Esta
proposta deberá respeta-lo ritmo de traballo do grupo e a equidade cos
restantes alumnos. De conformidade coa normativa da Facultade,
cualificarase como "non presentado" exclusivamente ós alumnos que
desenvolvan tarefas que ponderen menos dun 20% na avaliación global do
curso, con independencia da cualificación acadada. De se
considerar necesario, poderá publicarse un documento de “normas de
exame” con aclaracións adicionais de cara á realización das probas. En
calquera caso, non se permitirá o emprego de material de apoio en
ningunha proba, tanto de avaliación continua como final e/ou conxunto. Durante
as aulas, salvo autorización expresa por parte dos profesores, os
móbiles, ordenadores, smartwatches, e calquera outro aparello
electrónico agás as calculadoras permanecerán en todo momento fóra
davista; durante os exames deberán ademais estar apagados. O
incumprimento destas normas ou o uso indebido destes aparellos serán
causas de expulsión da aula oudos exames, e neste último caso terán a
interpretación de fraude. A gravacióndas aulas e/ou as titiorías non
está permitida, e pode ser constitutiva de infracción prevista no Código
Penal. A comisión de fraude poderá implicar que o alumno deba
examinarse de forma oral ante un Tribunal composto polo equipo docente
damateria, sen perxuizo doutras consecuencias académicas que se poidan
derivar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Doldan F.R. (2003). Dirección financiera de la emrpesa. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C, de Llano, P (2009). Direción financiera un enfoque centrado en valor y riesgo. Delta, Madrid
de Llano, P., Piñeiro, C. (2010). Elementos fundamentales de dirección financiera. Andavira, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Piñeiro, C, de Llano, P (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Andavira, Santiago
Piñeiro, C (2003). Técnicas y modelos para la gestión financiera de la empresa. Tórculo, Santiago |
|
Bibliografía complementaria
|
de Llano, P., Piñeiro, C. (2003). Casos prácticos de gestiçon financiera. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P., Álvarez, B. (2006). Dirección financiera modelos de decisión con Excel. Delta, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Dóldan F.R. (2001). Fundamentos de las decisiones financieras empresariales. Tórculo, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de gestión financiera . McGrawHill, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dirección Financeira I/650G01019 | Aplicacións Informáticas para a Empresa/650G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|