Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeno tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
|
A1 A2 A3 A7
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C2 C3
|
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeno tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A7 A9 A11 A12 A14
|
B6 B7 B8 B9
|
C4 C7
|
Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas de empresas e mercados. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
A7 A11
|
B10 B14
|
C5
|
Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas de empresas e mercados. |
A7 A10 A11 A23
|
B11 B12
|
C8
|
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
|
B13
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O patrimonio neto no balance do Plan Xeral de Contabilidade
|
1.1. Clases de accións
1.2. Os valores da acción
1.3. Accións privilexiadas, sen voto e rescatables
1.4. O patrimonio neto e o capital social. Limitacións e obrigas
1.5. Réxime transitorio do cálculo do patrimonio neto
1.6. Préstamos participativos |
2. As sociedades mercantís: conceptos básicos. |
2.1. A sociedade anónima
2.2. A sociedade de responsabilidade limitada
2.3. Outros tipos de sociedades
2.4. Normativa contable e fiscal |
3. A constitución da sociedade |
3.1. Sociedade anónima
3.1.1. Subscrición e desembolso mínimo
3.1.2. Procedementos de fundación simultanea e sucesiva
3.2. Sociedade de responsabilidade limitada
3.3. Contabilización da fundación de sociedades (I). Accións e participacións emitidas como instrumentos de patrimonio propio
3.3.1. Fundación simultánea ou por convenio
3.3.2. Fundación sucesiva
3.4. Contabilización da fundación de sociedades (II). Accións e participacións emitidas como pasivos financeiros
3.4.1. Accións rescatables
3.4.2. Accións sen dereito de voto |
4. Aportacións non dinerarias |
4.1. Aportacións monetarias e non monetarias
4.2. Informe do experto
4.3. Regulamento do Rexistro Mercantil
4.4. Contabilización das aportacións non monetarias nas sociedades (I). Accións e participacións emitidas como instrumentos de patrimonio propio
4.5. Contabilización das aportacións non monetarias nas sociedades (II). Accións e participacións emitidas como pasivos financeiros
4.6. Aportacións non monetarias con prima de emisión ou asunción
4.7. A amora do accionista e os seus efectos |
5. Ampliacións de capital |
5.1. Requisitos da ampliación de capital
5.2. Formas de ampliación do capital social
5.2.1. Ampliación de capital con aportacións monetarias
5.2.2. Ampliación de capital con aportacións non monetarias
5.2.3. Ampliación de capital por compensación de créditos contra a sociedade
5.2.4. Ampliación de capital por conversión de obrigas en accións
5.2.5. Ampliación de capital por capitalización de reservas ou beneficios
5.2.6. Ampliación de capital por absorción doutra empresa
5.2.7. Ampliación de capital por conversión de plusvalías en capital
5.3. Ampliación de capital na Sociedade de responsabilidade limitada |
6. Reduccións de capital |
6.1. Requisitos da redución de capital
6.2. O dereito de oposición dos acredores
6.3. Modalidades da redución
6.4. Finalidade da redución do capital social
6.4.1. Redución de capital por devolución das aportacións
6.4.2. Redución de capital por condonación de dividendos pasivos
6.4.3. Redución de capital por constitución ou incremento da reserva legal ou das reservas voluntarias
6.4.4. Redución de capital por restablecemento do equilibrio entre o capital e o patrimonio neto da sociedade diminuído por consecuencia de perdas
6.4.5. Redución de capital con cargo a beneficios ou a reservas libres
6.5. Outras formas de redución de capital
6.5.1. Redución de capital por non pagamento de dividendos pasivos
6.5.2. Redución de capital tras a adquisición de accións propias
6.5.3. Redución de capital por exercicio do dereito de separación dos socios
6.6. Redución e aumento de capital simultáneos (operación acordeón) |
7. Adquisicións de accións propias |
7.1. Adquisición orixinaria e derivativa
7.2. Supostos de libre adquisición
7.3. Réxime das accións propias
7.4. Alienación e amortización de accións propias |
8. Aplicación do resultado |
8.1. Base de repartición
8.2. Distribución de beneficios
8.3. Orde de prelación na distribución de resultados |
9. Disolución e liquidación de sociedades
|
9.1. Causas de disolución
9.2. Período de liquidación
9.3. División do patrimonio social
9.4. Problemática contable |
10. O Imposto sobre beneficios en sociedades
|
10.1. Cálculo e contabilización do gasto producido polo Imposto.
10.2. Diferenzas entre o resultado contable e a base impoñible
10.2.1. Diferenzas Permanentes
10.2.2. Diferenzas Temporarias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A7 A9 A10 A11 A12 A14 A23 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
B6 B7 B8 |
25 |
50 |
75 |
Traballos tutelados |
B4 |
4 |
4 |
8 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 B5 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición resumida dos temas do programa co apoio sistemático de exercicios prácticos |
Discusión dirixida |
Discusión en clase de casos prácticos e contabilización de supostos. |
Traballos tutelados |
Consistirán na presentación ao profesor da solución de prácticas previamente propostas.
Se desarrollarán en el horario de tutorías a subgrupos de 15 alumnos.
|
Proba obxectiva |
Examen teórico práctico sobre os contidos do curso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Dase resposta personalizada en clase á solución dos supostos e acláranse as dúbidas.
Tutorización para a solución de casos prácticos de contabilización de distintas operacións societarias.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
B6 B7 B8 |
Avaliación do nivel de implicación do alumno mediante a súa axeitada participación na resolución das cuestión que se formulen. |
20 |
Traballos tutelados |
B4 |
Resolución de casos prácticos sen resolver |
10 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 B5 |
Examen escrito con preguntas teóricas e/ou resolución de casos prácticos |
70 |
|
Observacións avaliación |
1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos, manténdose a ponderación entre a avaliación continua e o exame final. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada (art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións dúas Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta oral e/ou escrita que valore a totalidade dos contidos e competencias da materia e que supoñerá o 100 % da cualificación final. 3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba mixta final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal, devandito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor no primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparta, co fin de fixar o citado calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo. 4. Sobre condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 5. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. 6. Outras observacións de avaliación continua: representará un 50% da nota total. O 50% restante corresponderá á cualificación da proba para realizar sobre todo o contido da materia no período de exames oficiais que siga ao fin das clases do cuadrimestre. A solución de problemas poderase realizar durante o desenvolvemento das clases e sen necesidade de aviso previo. Todo iso require unha participación en clase activa por parte do alumno e un estudo actualizado do material facilitado, de forma que o profesor poderá valorar aspectos como: a asistencia a clase e as intervencións orais dos alumnos. A efectos de avaliación, a ponderación de cada parte da materia, tanto na avaliación continua como na proba final, corresponderase coa porcentaxe de horas de docencia de cada parte. Sen prexuízo doutras probas de avaliación que se poidan realizar de maneira continuada, para a avaliación continua de cada parte, o profesor poderá realizar unha proba final, que terá lugar inmediatamente despois de terminar de impartir o temario da devandita parte. Alternativamente, poderase programar un exame parcial liberatorio ao termo da impartición das dúas primeiras partes da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández González, Fernando Javier; Álvarez Carriazo, José Luis; Romano Aparicio, Javier (2020). Contabilidad de Sociedades. Madrid: Centro de Estudios Financieros
ICAC (2019). Resolucion de 5 de marzo de 2019, del Instituto de Contabilidad y Auditoria de Cuentas, por la que se desarrollan los criterios de presentacion de los instrumentos financieros y otros aspectos cont. https://www.boe.es/boe/dias/2019/03/11/pdfs/BOE-A-2019-3422.pdf |
|
Bibliografía complementaria
|
Mora Lavandeira, Agustín (2019). Contabilidad de Sociedades. Análisis y supuestos prácticos. Navarra: Aranzadi S.A.; Thomson Reuters (Lex Nova)
José Manuel Pérez Iglesias; Ginés Sánchez Iniesta; José Ramón Sánchez Serrano (2019). Memento Experto Casos Prácticos Contabilidad de Sociedades. Madrid; Francis Lefebvre |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/611G02013 | Contabilidade Financeira II/611G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|