Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a elaborar e interpretar a información financeira pública das empresas españolas |
A1 A2 A3 A7 A9 A10 A12 A14 A23
|
|
|
Aprehensión das competencias nucleares da titulación |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Competencias do título: Básicas / Xerais |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: PGC. CONTAS ANUAIS: BALANCE E CONTA DE PÉRDAS E GANANCIAS |
1. Os Estados Financeiros nol Plan Xeneral de Contabilidade Español (PGC).
2. Os Estados Financeiros nol Marco do IASB (NIC 1)
3. Modelos oficiales de balance e conta de pérddas e ganancias no PGC.
4. Modelos oficiales de balance e conta de pérdas e ganancias no el PGC de PYMES. |
TEMA 2: PGC. CONTAS ANUAIS. NORMAS DE ELABORACIÓN |
1. Normativa recollida no Código de Comercio
2. Normativa recollida na Ley de Sociedades de Capital e no Reglamento del Registro Mercantil
3. PGC. Parte III. |
TEMA 3: PGC. CONTAS ANUAIS: ESTADO DE CAMBIOS NO PATRIMONIO NETO |
1. Estado de ingresos e gastos recoñecidos.
2. Estado total de cambios no patrimonio neto.
3. O estado de cambios no patrimonio neto do PGC de PYMES. |
TEMA 4. PGC. NOTAS DA MEMORIA
|
1. Relación de notas da memoria normal.
2. Relación de notas da memoria abreviada.
3. Relación de notas da memoria do PGC de PYMES.
4. Nota de situación fiscal.
5. Nota sobre morosidad. |
TEMA 5: O ESTADO DE FLUXOS DE EFECTIVO |
1. Concepto de fluxo e fondo. Fondo financeiro
2. Os estados de fluxos financieros: Concepto, evolución histórica e utilidade
3. Concepto de EFECTIVO e medios líquidos equivalentes
4. O estado de fluxos de efectivo: Definición, características e estructura.
5. Elaboración do estado de fluxos de efectivo.
|
TEMA 6: INTRODUCCIÓN Á ANÁLISE DE BALANCES. ANÁLISIS PATRIMONIAL
|
1. Finalidade e enfoques
2. Importancia e limitacións da información contable
3. Clasificación e ordenación do balance para a análise
4. Conta de resultados analítica
5. Técnicas e instrumentos para a análise
6. Ciclo de explotación e ciclo de capital.
7. Período medio de maduración.
8. O capital corriente.
8. Financiamento permanente.
|
TEMA 7: ANÁLISE ECONÓMICA |
1. Análise da composición e evolución da conta de resultados
2. Rendibilidade económica.
3. Rendibilidade económica da explotación
4. Análise do marxe
5. Análise da rotación
|
TEMA 8: ANÁLISE FINANCEIRA |
1. Análise dá solvencia
2. O apalancamento financeiro
3. A rendibilidade dous capitais propios |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 A9 A10 A12 A14 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A1 A2 A10 A14 A23 C1 C3 C6 |
25 |
50 |
75 |
Proba mixta |
A2 A10 A14 A23 C1 |
3 |
9 |
12 |
Presentación oral |
A2 A10 A14 C1 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición resumida dos temas do programa con axuda de supostos prácticos. O profesor decidirá si se imparte en modo presencial ou en liña dependendo das condicións existentes na data de impartición. |
Solución de problemas |
Resolución de casos prácticos, tanto na aula como fora dela, tanto individual como en grupo. |
Proba mixta |
Examen teórico-práctico. Poderá ser presencial ou en liña. |
Presentación oral |
Presentación oral de solucións de casos prácticos. Pode ser tanto individual como en grupo. Poderá ser en liña a través de Teams ou aplicación similar. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Titorización para a resolución de problemas en tutorías de pequeno grupo.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A2 A10 A14 A23 C1 |
Exame teórico-practico. |
40 |
Solución de problemas |
A1 A2 A10 A14 A23 C1 C3 C6 |
Solución de casos prácticos, que poderán ser presentados oralmente. |
40 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 A9 A10 A12 A14 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
Se puntuará a realización de tarefas e probas aleatorias de avaliación. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os cuestionarios de exame se redactarán inicialmente en castelán. Os alumnos que desexen un enunciado en galego deberán solicitalo con unha antelación mínima de 15 días.
Condicións de realización das probas mixtas:
Está prohibido acceder a aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior, ou almacenamento de información. As faltas de disciplina implicarán que o alumno deberá realizar oralmente as probas de avaliación.
Os casos prácticos deberán ser entregados ao longo do curso, dentro dos prazos marcados polo profesor.
Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando solo participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación non superior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación obtida.
Sesión maxistral: ata 2 puntos por tarefas e probas aleatorias de avaliación individual.
Resolución de problemas Pódense engadir ata 4 puntos para a realización e presentación oral ou por escrito de prácticas individuais ou de grupo. Con este fin, os cuestionarios propostos polo profesor deben cumprimentarse e entregar no prazo establecido. Os cuestionarios correspondentes ao primeiro parcial e ao segundo parcial respectivamente valoraranse cun máximo de dous puntos cada un.
Probas mixtas
A primeira proba (exame) avaliará os temas 1 a 5, e se realizará inmediatamente despois de completar eses temas (outubro ou novembro). A puntuación máxima será de 2 puntos. A segunda proba se corresponde co exame final, no que se avaliará toda a materia. A puntuación máxima será de 4 puntos. Os alumnos que aprobaran a primeira das probas obxectivas (un mínimo de 1 punto sobre o máximo de 2 puntos) non estarán obrigados a examinarse dos temas xa superados. Así, se un alumno aprobou a primeira proba obxectiva, solo terá que examinarse obrigatoriamente dos temas 6 a 8 no exame final.
Na segunda oportunidade gardaranse as cualificacións
correspondentes ás sesións maxistrais e a resolución de problemas, pero non as
cualificacións obtidas nas probas mixtas. O exame de segunda oportunidade
obterá un máximo de 4 puntos. O alumno pode solicitar a realización dun exame oral (máximo de 6 puntos) para tratar de incrementar a puntuación obtida no curso nos apartados de sesión maxistral e solución de problemas. A cualificación do exame oral so substituirá á suma das puntuación en sesións maxistrais e solución de problemas se é mais alta do que fora a suma das dúas cualificacións de éstas.
Avaliación adiantada
No caso de que ao alumno se lle conceda unha oportunidade de "avaliación adiantada", e soamente neste caso, realizarase unha proba oral e/ou escrita encamiñada a avaliar todas as competencias e contidos propios da materia.
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Muñoz Merchante, Ángel (2009). Análisis de estados financieros : ejercicios y test . Madrid : Ediciones Académicas
Muñoz Merchante, Ángel (2009). Análisis de estados financieros : teoría y práctica . Madrid : Ediciones Académicas
ESTEO SÁNCHEZ, F. (2003). Análisis de estados financieros. Planificación y control. Madrid. CEF
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera : aplicaciones prácticas. . Madrid: Pirámide
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Fundamentos teóricos y aplicaciones. . Madrid. Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
|
www.ifrs.org/ |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/650G01013 | Análise das Operacións Financeiras/650G01014 | Contabilidade de Custos/650G01023 | Dirección Financeira II/650G01025 | Contabilidade de Sociedades/650G01030 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Contabilidade de grupos de Empresas/650G01032 | Aplicacións Informáticas para a Empresa/650G01035 |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade de grupos de Empresas/650G01032 | Introdución á Auditoría/650G01033 | Sistemas de Información para a Xestión Financeira da Empresa/650G01034 |
|
|