Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e comprender a morfoloxía, a fisioloxía, a patoloxía e a conduta das persoas, tanto sas como enfermas, no medio natural e social. |
A2 |
Coñecer e comprender as ciencias, os modelos, as técnicas e os instrumentos sobre os que se fundamenta, articula e desenvolve a fisioterapia. |
A3 |
Coñecer e comprender os métodos, procedementos e actuacións fisioterapéuticas, encamiñados tanto á terapéutica propiamente dita a aplicar na clínica para a reeducación ou recuperación funcional, como á realización de actividades dirixidas á promoción e mantemento da saúde. |
A6 |
Valoración diagnóstica de coidados de fisioterapia segundo as normas e cos instrumentos de validación recoñecidos internacionalmente. |
A7 |
Deseñar o plan de intervención de fisioterapia atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia. |
A8 |
Executar, dirixir e coordinar o plan de intervención de fisioterapia, utilizando as ferramentas terapéuticas propias e atendendo á individualidade do usuario. |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages. |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C9 |
Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e comprender as bases científicas, os modelos, as técnicas e os instrumentos sobre os que se fundamenta, articula e desenvolve o Exercicio terapéutico |
A2 A3
|
B3 B5
|
C1
|
Elaborar un Plan de Exercicio Terapéutico atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia |
A2 A3 A6 A7
|
B3 B4 B5
|
C1 C6 C9
|
Definir as bases anatómicas, biomecánicas e fisiolóxicas do Exercicio Terapéutico |
A2 A3
|
B1 B5
|
C1
|
Coñecer e relacionar os efectos fisiolóxicos e terapéuticos do exercicio sobre os diferentes sistemas e tecidos orgánicos |
A1 A2 A3
|
B5
|
C1 C6
|
Coñecer o concepto de Exercicio Terapéutico así como os seus obxectivos, indicacións e modalidades de avaliación e aplicación/execución |
A2 A3 A6
|
B5
|
C1 C6
|
Saber executar as distintas modalidades e técnicas de exercicio terapéutico e avaliar os resultados. |
A2 A3 A7 A8
|
B2 B4 B5
|
C1 C6 C9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución ao exercicio terapéutico en Fisioterapia |
Concepto de Exercicio terapéutico
Efectos e beneficios xerais do exercicio
Consideracións xerais sobre a estrutura do movemento. |
2. Adaptación e exercicio físico. |
Adaptación. Tipos de adaptación
Fatiga
Carga: concepto e tipos
Principios xerais do adestramento e aplicación no eido terapéutico
|
3. Respostas e adaptacións dos sistemas e tecidos orgánicos ao exercicio terapéutico |
Adaptacións do aparello locomotor ao exercicio terapéutico
Adaptacións cardiovasculares ao exercicio
Adaptacións respiratorias e exercicio terapéutico
Outras adaptación e exercicio terapéutico
|
4. Capacidades físicas e metodoloxía de desenvolvemento no ámbito terapéutico.
|
Capacidades Físicas. Xeneralidades
Forza
Velocidade
Resistencia
Flexibilidade
Coordinación
Equilibrio
|
5. Deseño de un programa de exercicio terapéutico |
Modelo de intervención con exercicio terapéutico
Partes da sesión
Sinais de alarma
Principios de tratamento e ensinanza de exercicios |
6. Métodos de intervención con exercicio terapéutico en fisioterapia. |
Introducción aos métodos de intervención con exercicio terapéutico
Adestramento funcional
Fisioterapia acuática
Métodos de relaxación
Outros métodos |
7. Sistemas de avaliación e rexistro en exercicio terapéutico |
Probas antropométricas
Probas cardiorrespiratorias
Probas neuromusculares
Probas biomecánicas
Outras probas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
20 |
50 |
70 |
Laboratory practice |
A6 A7 A8 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
29 |
20 |
49 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
8.5 |
18 |
26.5 |
Practical test: |
A6 A7 A8 B4 C1 C9 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A6 A7 B1 B4 B5 C1 C9 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Efectuarase a exposición oral do temario da materia, complementándose a mesma co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes.
Durante estas sesións tamén se poderá realizar unha docencia máis interactiva na que o alumnado resolverá tarefas e/ou realizará traballos propostos polo profesor, ben de xeito individual ou en pequenos grupos, asistidos polo profesor e co fin de acadar unha mellor comprensión da materia. |
Laboratory practice |
Estas sesións servirán para por en práctica os contidos teóricos impartidos mostrando ao alumno a execución, os procedementos e as técnicas de prescrición do exercicio terapéutico en fisioterapia así como distintos sistemas de avaliación/rexistro. Así mesmo se afondará na execución práctica e o control das distintas modalidades de exercicio terapéutico.
Durante estas sesions tamén se poderán propoñer tarefas nas que os alumnos teñan que deseñar e executar distintas técnicas de exercicio terapéutico. |
Supervised projects |
Realización de un ou varios traballos de temática relacionada coa materia. O profesorado tutorizará os mesmos segundo as necesidades do alumnado e promoverá que o seu desarrollo, entrega e exposición sea consensuada co alumnado. |
Practical test: |
Proba de carácter manipulativo e oral na que se valorará fundamentalmente a a execución das distintas técnicas de tratamento e valoración así como o deseño de exercicios/programas no eido do exercicio terapéutico. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode conter distintos tipos de preguntas: preguntas test, de resposta breve e de desenvolvemento. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
Tanto nas sesións maxistrais, como nas prácticas de laboratorio, fomentarase a participación activa do alumno, estimulando a formulación de dúbidas e a intervención do alumnado. En todas e cada unha das metodoloxías, o alumno terá acceso a unha atención personalizada a través das tutorías presenciais e/ou virtuais (a través da plataformas institucionais).
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia potenciarase o emprego da atención personalizada a través das tutorías virtuais.
Fóra das clases presenciais, o alumnado será atendido preferentemente de xeito virtual. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Practical test: |
A6 A7 A8 B4 C1 C9 |
Exame práctico de todos os contidos da materia.
Superar esta proba será requisito indispensable para aprobar a materia.
Se o profesor e a maioría simple do alumnado así o acorda ao comezo curso, poderán realizarse unha o varias probas prácticas da materia durante o curso, de forma que no caso de superalas, o alumnado poida liberar parte ou toda a materia da proba práctica nas convocatorias oficiais. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A6 A7 B1 B4 B5 C1 C9 |
Exame de todos os contidos da materia. O tipo de exame poderá incluír preguntas tipo test e/ou preguntas de resposta breve e/ou para desenvolver.
Superar esta proba será requisito indispensable para aprobar a materia.
Se o profesor e a maioría simple do alumnado así o acorda ao comezo curso, poderán realizarse unha o varias probas teóricas da materia durante o curso, de forma que no caso de superalas, o alumnado poida liberar parte ou toda a materia da proba mixta nas convocatorias oficiais. |
40 |
Laboratory practice |
A6 A7 A8 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
Os contidos tratados nestas prácticas serán obxecto de avaliación mediante a proba práctica e/ou proba mixta.
Valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude e participación razoada, de forma continuada durante todo o curso. A avaliación continuada das prácticas suporá un 10 % da nota final en caso de superar a proba práctica e a proba mixta. |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
Os contenidos tratados nestas sesions serán obxecto de avaliación mediante a proba práctica e/ou a proba mixta.
Se valorará tamén a asistencia e a realización de traballos propostos, de forma continuada durante o curso. Esta avaliación suporá un 10% da nota final, no caso de superar a proba práctica e a proba mixta.
|
10 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
Valorarase a realización e exposición dos traballos propostos |
30 |
|
Assessment comments |
A calificación de Non Presentado otorgarase a todos aqueles
alumnos que non se presenten á proba práctica e á
proba mixta en cada unha das convocatorias oficiais. No caso de
presentarse a unha de ditas probas, o alumno non poderá obter esta
calificación. No caso de non superar a proba mixta e/o a proba práctica, a
calificación que aparecerá nas actas será a da proba non
superada coa la calificación máis elevada. O profesor da materia poderá decidir libremente o número de
Matrículas de Honra a otorgar entre as máximas estabrecidas
anualmente. Estas se podrán conceder entre aqueles alumnos que
teñan a calificación de sobresaínte, adxudicándose por orden de
calificación según a media entre a nota da avaliación
continuada da sesión maxistral e a das prácticas de
laboratorio. Os alumnos que xa cursasen a materia en anos anteriores, os
alumnos con matrícula a tempo parcial, dispensa académica de exención de asistencia e os alumnos que se estén
presentando á oportunidade de xullo; poderán ser evaluados mediante a proba mixta; a proba práctica; os traballos tutelados; e un traballo có mesmo valor da avaliación continuada das sesións maxistrais e das prácticas. Os prazos de entrega, a temática e normas deste traballo serán publicados no moodle da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
García Manso JM, Navarro M, Ruiz JA (1998). Bases teóricas del entrenamiento deportivo. Madrid: Gymnos
Sharman, S (2006). Diagnóstico y tratamiento de las alteraciones del movimiento. Barcelona: Paidotribo
Kisner C, Colby LA (2010). Ejercicio terapéutico fundamentos y técnicas. Barcelona: Paidotribo
Hall CM, Brody LT. (2006). Ejercicio Terapéutico. Recuperación funcional.. Barcelona: Paidotribo
Lesmes, D (2007). Evaluación clínico-funcional del movimiento corporal humano. Bogota: Panamericana
López Chicharro, J, Fernández Vaquero, A (2007). Fisiología del Ejercicio. Madrid: Panamericana |
|
Complementary
|
Cook, G. (2010). Movement : functional movement systems : screening, assessment, and corrective strategies. Aptos : On Target Publications
Cook, G. (2003). Athletic body in balance. Champaign : Human Kinetics
Boyle, M. (). Functional Training for Sports. United States: Human Kinetics |
Boyle, M. Functional Training for Sports. United States: Human Kinetics; 2004 Reiman, M.P., Manske, R.C. Functional Testing in Human Performance. United States: Human Kinetics; 2009 Heyward, V.H. Evaluación de la aptitud física y Prescripción del ejercicio. Madrid: Panamericana. 2008 Hall, C.M., Brody, L.T. Therapeutic Exercise: Moving Toward Function. Baltimore: Lippincott Williams & Williams. 2005 Ellenbecker,
T.S., Davies, G.J. Closed Kinetic Chain Exercise: A Comprehensive Guide
to Multiple-Joint Exercises. United States: Human Kinetics. 2001 Huber, F.E., Wells, C.L. Therapeutic Exercise: Treatment Planning for Progression. United States: Elsevier. 2006 Bandy,
W.D., Sanders, B. Therapeutic Exercise for Physical Therapist
Assistants: Techniques for Intervention. United States: Lippincott
Williams & Williams. 2008 Lesmes, D. Evaluación clínico-funcional del movimiento corporal humano. Bogota: Panamericana. 2007 |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANATOMY I AND HISTOLOGY/651G01001 | ANATOMY II/651G01002 | PHISIOLOGY/651G01003 | GENERAL KINESIOTHERAPY/651G01005 | FUNCTIONAL AND PSYCHOSOCIAL ASSESSMENT/651G01007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
BIOMECHANICS/651G01009 | NEUROLOGICAL AND PSYCHOMOTOR PHYSIOTHERAPY/651G01016 |
|
Subjects that continue the syllabus |
PHYSIOTHERAPY FOR STATIC AND DYNAMIC CONDITIONS IN THE VERTEBRAL COLUMN/651G01015 | CARDIAC, RESPIRATORY AND VASCULAR REHABILITATION/651G01020 | PHYSIOTHERAPY FOR MUSCULOSKELETAL DISORDERS/651G01024 | PHYSIOTHERAPY IN PHYSICAL ACTIVITY AND SPORT/651G01025 | CLINICAL TRAINING I/651G01035 | CLINICAL TRAINING II/651G01036 |
|
Other comments |
Para
axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir o
obxectivo estratéxico 11 do Plan Green Campus da Facultade de
Fisioterapia, os traballos documentais
que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato
papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel,
seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|