Study programme competencies |
Code
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Study programme competences / results
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A3 |
Coñecer e comprender os métodos, procedementos e actuacións fisioterapéuticas, encamiñados tanto á terapéutica propiamente dita a aplicar na clínica para a reeducación ou recuperación funcional, como á realización de actividades dirixidas á promoción e mantemento da saúde. |
A5 |
Valorar o estado funcional do paciente, considerando os aspectos físicos, psicolóxicos e sociais. |
A6 |
Valoración diagnóstica de coidados de fisioterapia segundo as normas e cos instrumentos de validación recoñecidos internacionalmente. |
A7 |
Deseñar o plan de intervención de fisioterapia atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia. |
A19 |
Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais. |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages. |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C9 |
Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e comprender os métodos, procedimentos e actuaciones fisioterapéuticas específicas referidas ao sistema respiratorio, encamiñadas tanto á terapéutica propiamente dita a aplicar en clínica para a reeducación ou recuperación funcional do doente respiratorio, como á realización de actividades dirixidas á promoción e mantenimento da saúde. |
A3
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B1 B2 B3
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Valorar o estado funcional do doente respiratorio , considerando os aspectos físicos, psicolóxicos e sociales. |
A5
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B5
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Valoración diagnóstica de Fisioterapia Respiratoria segundo as normas e cos instrumentos de valoración recoñecidos internacionalmente. |
A6
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B5
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C6
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Diseñar o plan de intervención de Fisioterapia Respiratoria atendendo aos criterios de adecuación, validez e eficiencia. |
A7
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B5
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C6 C9
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Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais |
A19
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B4
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C1
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Definir os conceptos das técnicas de permeabilización bronquial, describindo o seu mecanismo de acción e procedimento de aplicación |
A7
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Definir os conceptos das técnicas de cinesiterapia respiratoria, describindo o seu mecanismo de acción e procedimento de aplicación |
A7
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Definir os conceptos básicos da aerosolterapia, describir os principáis mecanismos de inhalación existentes e identificar o papel do fisioterapeuta na educación ventilatoria no uso da aerosolterapia |
A7
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Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMARIO TEÓRICO |
Tema 1: Anatomía de superficie dos pulmónsLocalización topográfica de bordes, cisuras, lóbulos e segmentos pulmonares
Tema 2: Mecanismos de defensa del sistema respiratorio y depuración bronquial
Tema 3: Ecuación fundamental da Fisioterapia Respiratoria.
Tema 4: Valoración fisioterápica do doente respiratorio.
- Estudo semiolóxico
- Análise da estática e dinámica torácica
- Estudo dos ruidos respiratorios (auscultación, ruidos en boca, palpación)
- Volumes e fluxos pulmonares (espirometría)
- Forza e resistencia musculares (manual e instrumental)
- Intercambio de gases (pulsioximetría e gasometría)
- Tolerancia ao esforzo (test simples de esforzo)
Tema 5: Métodos de intervención en Fisioterapia Respiratoria
- Claficación, obxetivos e principios xeráis de actuación
- Métodos de permeabilización bronquial (concepto, procedimiento, indicacións e contraindicacións)
- Métodos de cinesiterapia respiratoria (concepto, procedimiento, indicacións e contraindicacións)
Tema 6: Empleo dos aerosóis en Fisioterapia
- Concepto e obxetivos da Aerosolterapia
- Penetración e depósito das partículas activas a nivel da árbore bronquial. Factores condicionantes
- Sistemas de administración dos aerosóis |
TEMARIO PRACTICO |
- Práctica 1: Localización topográfica dos pulmons: bordes, cisuras e segmentos.
- Práctica 2: Realización da auscultación.
- Práctica 3: Inspección do tórax, observando a súa morfoloxía e patrón ventilatorio. Medición da amplitude torácica, manual e instrumentalmente.
-Práctica 4. Valoración manual da musculatura respiratoria
- Práctica 5 y 6. Execución das maniobras de espirometría simple e forzada. Determinación da máxima ventilación voluntaria.
- Práctica 7. Determinación instrumental das presións respiratorias máximas
- Práctica 8. Execución das técnicas de permeabilización da vía aérea por ondas de choque e posicionamento. Vibración endóxena con presión espiratoria positiva oscilatoria. Presión espiratoria positiva continua.
- Práctica 9. Execución das técnicas de permeabilización da vía aérea por variación do fluxo aéreo.
- Práctica 10.A aerosolterapia integrada nos programas de educación para a saúde dos enfermos respiratorios.
- Práctica 11. Respiración diafragmática. Respiración a labios fruncidos. Respiración sumada. Expansións costo-pulmonares. Flexibilización da caixa torácica. Espirometría incentivada.
- Práctica 12. Execución do protocolo de ventilación dirixida e execución do protocolo de entrenamiento específico da musculatura respiratoria |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B5 |
24 |
30 |
54 |
Laboratory practice |
A5 A6 A7 B5 |
29 |
17 |
46 |
Supervised projects |
A3 A19 B3 B4 C1 C6 C9 |
4 |
26 |
30 |
Workbook |
C1 C6 C9 |
0 |
14 |
14 |
Practical test: |
A5 A6 A7 |
1 |
0 |
1 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A5 A6 A7 C1 |
2 |
0 |
2 |
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Personalized attention |
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3 |
0 |
3 |
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(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Oral presentation complemented by the use of audiovisual media and the introduction of some questions for students, in order to transmit knowledge and facilitate learning
The master class is also known as "lecture", "expository method" or "master class". This last modality is usually reserved for a special type of lesson given by a teacher on special occasions, with content that involves original elaboration and based on the exclusive use of the word as a way of transmitting information to the audience.
During its development, methodologies for directed discussion and collaborative learning will be integrated.
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Laboratory practice |
Practical demonstration, by the teacher, of a specific therapeutic activity or aspect, while the students observe, and then reproduce it among themselves until they have mastered it.
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Supervised projects |
Preparation of a group work by the students. Nine groups will be constituted, the number of students per group will depend on the enrollment of the subject, with different works and public exposition of the same at the end of the term.
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Workbook |
During the course, the student will read four selected articles, complementary to the contents developed in the classroom, and which will reinforce the work during the course.
The student must complete a questionnaire through the moodle platform, to verify the reading of the text and the correct understanding of the most relevant aspects. |
Practical test: |
Test in which it is sought that the student develops totally or partially some practice that he previously developed during the practical classes.
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Mixed objective/subjective test |
Test that integrates essay or development questions (two or three) and objective test questions. |
Personalized attention |
Methodologies
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Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
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Description |
Personalized attention will be carried out electronically through the teams platform.
It will be carried out at the request of the students, but in general, in two moments of the course:
1. In the mid-term of the semester: its objective is to guide the student in the development of supervised work, and correct any deviations that may occur in the teaching-learning process. It will be done with the working group.
2. Before the evaluation: Its objective is to resolve any conceptual doubts that the student may pose in relation to the master sessions. It will be done individually.
The tutorials will be held in a virtual way
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Assessment |
Methodologies
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Competencies / Results |
Description
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Qualification
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Mixed objective/subjective test |
A3 A5 A6 A7 C1 |
Theoretical exam with essay and test questions |
30 |
Supervised projects |
A3 A19 B3 B4 C1 C6 C9 |
Qualification of the supervised proyect and teacher feedback
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30 |
Practical test: |
A5 A6 A7 |
The student will demonstrate that he / she has sufficient motor competence to carry out the different evaluation and treatment procedures and techniques in Respiratory Physiotherapy, in addition to being able to adequately relate the practical contents to the theoretical ones.
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30 |
Workbook |
C1 C6 C9 |
Qualification of the questionnaires presented by the student throughout the course. |
10 |
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Assessment comments |
The final grade will be the result of the sum of all the parts evaluated with their corresponding weight (practical test 30%, mixed test 30%, supervised projects30%, workbook 10%)
The mixed test will be evaluated giving a value of 50% to the test type part and 50% to the essay questions.
To pass the subject, the student must pass the mixed test and the practical test. If one of the indicated tests is not passed, to be able to make an average, a grade equal to or greater than 5 points out of 10 (1.5 points out of 3) must be achieved.
The percentages assigned to each test may be slightly modified from one course to another depending on the needs of the subject. However, the value of the exam (mixed test and practical test) will never be less than 60% of the final grade, and the value assigned to the continuous assessment (supervised projects and workbook) will never exceed 40%
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Sources of information |
Basic
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Jones M, Moffatt F (2002). Cardiopulmonary Physiotherapy. Cardiopulmonary Physiotherapy
Pryor J.A (1993). Cuidados respiratorios. Barcelona: Masson - Salvat medicina
Hislop HJ, Montgomery J. (2003). Daniels y Worthingham. Técnicas de balance muscular. Madrid: Elsevier
J Sanchís Aldás, P. Casan Clará, J. Castillo Gómez, N. Gómez Mangado, L. Palenciano Ballesteros, J. (). Espirometría. http://www.separ.es/biblioteca-1/Biblioteca-para-Profesionales/normativas
Coordinador: Luis Puente Maestu (2002). Evaluación de la función pulmonar . http://www.separ.es/biblioteca-1/Biblioteca-para-Profesonales/manuales
Coordinadores: Felip Burgos Rincón, Pere Casan Clará (2004). Evaluación de la función pulmonar II. http://www.separ.es/biblioteca-1/Biblioteca-para-Profesionales/manuales
Antonello, M y Delplanque D (2002). Fisioterapia respiratoria del diagnóstico al proyecto terapéutico . Barcelona: Masson
Postiaux G (1999). Fisioterapia respiratoria en el niño. Madrid: Mc Graw – Hill. Interamericana
Cristancho Gómez W (2003). Fundamentos de fisioterapia respiratoria y ventilación mecánica. Bogotá: El manual moderno
Souto Camba, S., González Doniz, L, López García, A., Lista Paz, A. (2017). Guía Práctica de Fisioterapia Respiratoria. Servicio de publicaciones: Universidade da Coruña
Valenza G, González L, Yuste MªJ. (2005). Manual de Fisioterapia respiratoria y cardiaca. Madrid: Editorial Síntesis
Marti Romeu JD, Venderll Relat (2013). Manual SEPAR de procedimientos: técnicas manuales e instrumentales para el drenaje de secreciones bronquiales en el paciente adulto. http://www.separ.es/biblioteca-1/Biblioteca-para-Profesionales/manuales.
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Jiménez M., Servera E., Vergara P (2001). Prevención y rehabilitación en patología respiratoria crónica. Fisioterapia, entrenamiento y cuidados respiratorios. Madrid: Ed. Médica Panamericana
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J. Giner, LV Basualdo, P Casan, C Hernández, V Macián, I Martínez y A Mengíbar. (2000). Utilización de los fármacos inhalados. Arch Bronconeumol 2000; 36: 34-43
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Área de asma de SEPAR, Área de enfermería de SEPAR, Departamento de
asma ALAT. Consenso SEPAR-ALAT sobre terapia inhalada. Arch
Bronconeumol. 2013;49(Supl 1):2-14. GEMA: Guía española para el
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el 26/04/2016]. Disponible en: https://issuu.com/separ/docs/gema_para_
pacientes?backgroundColor Rodríguez Machado MG. Patrón
respiratorio. En: Rodríguez Machado MG. Bases de la Fisioterapia
Respiratoria. Terapia intensiva y rehabilitación. Río de Janeiro:
Editorial Guanabara Koogan SA; 2009:p.11-19.
|
Complementary
|
|
Agostini P, Knowles N. Autogenic drainage: the technique, physiological basis and evidence. Physiotherapy. 2007;93:157-163. Fernandes
Brito M, Moreira GA, Pradella-Hallinan M, Tufik S. Air stacking and
chest compression increase cough flow in patients with Duchenne muscular
dystrophy. J Bras Pneumol. 2009;35(10):973-979 |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANATOMY I AND HISTOLOGY/651G01001 | ANATOMY II/651G01002 | PHISIOLOGY/651G01003 | BIOPHYSICS AND BIOCHEMISTRY/651G01004 | GENERAL KINESIOTHERAPY/651G01005 | FUNCTIONAL AND PSYCHOSOCIAL ASSESSMENT/651G01007 | CLINICAL SEMIOLOGY/651G01010 | KINESIOTHERAPY: BASES OF THERAPEUTIC EXERCISE BASES/651G01013 |
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Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
MEDICAL AND SURGICAL PATHOLOGY I/651G01011 |
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Subjects that continue the syllabus |
CARDIAC, RESPIRATORY AND VASCULAR REHABILITATION/651G01020 |
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Other comments |
Para
axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos
obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de
Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia
poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte
informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
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