Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
A4 |
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
A7 |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
A8 |
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
A14 |
Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. |
A16 |
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación. |
A18 |
Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Traballo en equipo. |
B5 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
B10 |
Motivación pola calidade. |
B18 |
Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los conceptos y perspectivas básicas de psicología de la memoria y sus estrategias de investigación (Identificar las diferentes estructuras y procesos, diferenciar las limitaciones normales y los trastornos de la memoria, y conocer las estrategias y programas de ayuda a la memoria). |
AI3 AI4 AI7 AI8 AI13 AI14 AI16 AI18
|
BI1 BI2 BI3 BI5 BI8 BI10 BI18
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Estructuras y procesos de memoria. |
|
2. Problemas de memoria. |
|
3. Estrategias de memoria. |
|
4. Programas para incrementar la memoria. |
|
5. Investigación en psicología de la memoria. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A14 |
3 |
3 |
6 |
Obradoiro |
A4 B3 C6 |
4 |
4 |
8 |
Presentación oral |
A16 B2 B5 C1 |
10 |
23 |
33 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A13 B1 B8 B18 |
1 |
10 |
11 |
Traballos tutelados |
A7 A18 B10 C3 C4 C8 |
1 |
12 |
13 |
Actividades iniciais |
A3 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Proyección de vídeos y análisis de investigaciones sobre contenidos específicos de la asignatura. |
Obradoiro |
Manejo de programas y otros materiales de estimulación de la memoria. |
Presentación oral |
Exposición de diversos apartados del programa, tanto por parte de la profesora, a modo de clase magistral, como por aquéllos alumnos que seleccionen esta opción como trabajo complementario. |
Proba de resposta múltiple |
Realización de una prueba objetiva tipo test, con cuatro alternativas de respuesta por pregunta, sobre los contenidos trabajados en el aula a lo largo del curso. |
Traballos tutelados |
Realización de un trabajo que puede consistir en la dirección de un seminario, la preparación de una exposición teórica, revisiones de la literatura, resúmenes de lecturas complementarias... Se valorará además en otro apartado si el trabajo implica su desarrollo en el aula (como seminario o presentación oral). |
Actividades iniciais |
Aproximación a los conocimientos previos e intereses de los estudiantes en este ámbito e introducción a la asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Proba de resposta múltiple |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Atención en grupo para aclarar dudas en las clases presenciales, e individual para aquéllos que expongan contenidos o quieran más información en las tutorías.
La orientación al alumnado para la prueba objetiva será individualizada, y se llevará a cabo a través de las tutorías.
Será atención personalizada desde el primer momento, orientando y supervisando el trabajo de cada estudiante, tanto para el alumnado que asista normalmente, como para el alumnado con "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia".
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A4 B3 C6 |
Se registrará y valorará la asistencia a los talleres sobre manejo de programas de estimulación de la memoria. |
5 |
Presentación oral |
A16 B2 B5 C1 |
Se registrará y valorará con otro 5% la asistencia a las clases de presentación de contenidos, y con hasta un 10% de la puntuación total, la exposición oral del trabajo tutelado. En dicha exposición se valorarán los siguientes aspectos: orden, claridad en la exposición, selección de los contenidos fundamentales, y precisión en las respuestas a las cuestiones que se formulen en la misma. |
15 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A13 B1 B8 B18 |
La puntuación obtenida en la prueba objetiva constituirá el 60% de la calificación en la asignatura. |
60 |
Traballos tutelados |
A7 A18 B10 C3 C4 C8 |
Elaboración de un trabajo que se propondrá en las primeras sesiones y será supervisado a lo largo del curso. Su exposición oral se valorará en otro apartado. |
20 |
|
Observacións avaliación |
“Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”.: quien se encuentre en esta situación podrá: a) optar igualmente por la realización del trabajo (que se valora con hasta 2 puntos) e incorporar la parte de la evaluación que se otorga por asistencia y exposición del trabajo a la puntuación del examen (es decir, la prueba objetiva constituiría entonces el 80%, 8 puntos), o,
b) derivar el 100% de la calificación de la puntuación obtenida en el examen (prueba objetiva: 10 puntos).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Morgado, I. (2014). Aprender, recordar y olvidar. Claves cerebrales de la memoria y la educación. Barcelona: Ariel
Ruiz-Vargas, J.M. (1997). Claves de la memoria. Madrid: Editorial Trotta
González, M. A., Amor, A. y Campos, A. (2003). La mnemotecnia de la palabra clave. A Coruña: Universidad de A Coruña
Ruiz, M. (2004). Las caras de la memoria. Madrid: Pearson-Prentice-Hall
Ruiz-Vargas, J. M. (2010). Manual de psicología de la memoria. Madrid: Síntesis
Baddeley, A., Eysenck, M. W., y Anderson, M. C. (2010). Memoria. Madrid: Alianza
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Memoria humana. Función y estructura. Madrid: Alianza
Sanchez, A., Arana, J. M., y Crespo, A. (1999). Prácticas de Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Puig, A. (2003). Programa de entrenamiento de la memoria. Madrid: Editorial CCS
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Ballesteros, S. (2010). Psicología de la memoria. Madrid: Editorial Universitas
Sánchez, A. y Beato, M. S. (2001). Psicología de la memoria. Ámbitos aplicados. Madrid: Alianza
Maroto, M. A. (2000). Taller de memoria. Madrid: TEA
Acuña, M. M. y Risiga, M. (2001). Talleres de activación cerebral y entrenamiento. Barcelona: Paidós |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|