Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Traballo en equipo. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
B12 |
Toma de decisións. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
AI12
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BI1
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
BI2
|
|
Traballo en equipo. |
|
BI3
|
|
Razoamento crítico. |
|
BI6
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BI8
|
|
Toma de decisións. |
|
BI12
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CM7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. CALIDADE DE VIDA |
1.1 Concepto de calidade de vida
1.2. Dimensións da calidade de vida
1.3. A medida da calidade de vida
|
2. BENESTAR: BENESTAR SUBXECTIVO e BENESTAR PSICOLÓXICO |
2.1. BENESTAR SUBXETIVO
2.1.1. Concepto e compoñentes do benestar subxectivo
2.1.2. A medida do benestar subxectivo.
2.2. BENESTAR PSICOLÓXICO
2.2.1. Concepto de benestar psicolóxico
2.2.2. Principais modelos explicativos do benestar
psicolóxico
2.2.3. A medida do benestar psicolóxico
|
3. DETERMINANTES SOCIODEMOGRÁFICOS DO BENESTAR |
3.1. Xenética e ambiente
3.2. Variables de personalidade
3.3. Idade e benestar: o benestar ao longo do ciclo vital
3.4. Xénero e benestar
3.5. Educación e benestar
|
4. CRECEMENTO PERSOAL: VIRTUDES E FORTALEZAS HUMANAS |
4.1. Identificación das fortalezas persoais
4.2. O estado de fluxo
4.3. Autodeterminación
4.4. Sentido de coherencia
4.5. Resiliencia
4.6. Mindfulness |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
B1 B2 B6 B12 C6 |
3 |
12 |
15 |
Discusión dirixida |
B1 B3 B6 B8 C4 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A12 B2 B6 |
7 |
0 |
7 |
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B6 B8 C7 C8 |
4 |
28 |
32 |
Proba de resposta breve |
B1 B6 B8 |
2 |
0 |
2 |
Recensión bilbiográfica |
B1 B2 B6 B8 |
1 |
9 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Análise e discusión das ideas principais que se presentan a través da bibliografía básica, así como procura de nova bibliografía que xustifique ou cuestione as investigacións anteriores, facendo especial mención ás diferenzas metodolóxicas entre as investigacións. |
Discusión dirixida |
Plantexamento dunha serie de cuestións reais ou de supostos prácticos sobre a problemática do benestar, a súa avaliación e mellora. |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos principais contidos do programa, sustentada na documentación previamente entregada aos estudantes |
Traballos tutelados |
Elaboración de traballos destinados a promover a intervención e mellora do benestar psicolóxico das persoas. |
Proba de resposta breve |
Exame escrito sobre os contidos abordados nas sesións expositivas. Formularanse varias cuestións de resposta breve. |
Recensión bilbiográfica |
Farase una traballo de profundización aplicada dacordo coas directrices marcadas polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Recensión bilbiográfica |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
A atención personalizada realizarase tanto na aula, como na rede (correo electrónico, Moodle, Teams) e en titorías presenciais.
Consistirá en guiar e tutelar o proceso da aprendizaxe do alumnado nas distintas actividades de tipo teórico e práctico.
Todo isto farase coa finalidade de facilitar que o alumnado comprenda significativamente a información, a integre na súa estrutura de coñecementos e se implique activamente.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B6 B8 C7 C8 |
Os alumnos terán que traballar na elaboración de actividades que, tendo como base os coñecementos previamente adquiridos no desenvolvemento da materia, teñan como fin último medir, analizar ou mellorar, o benestar psicolóxico das persoas |
25 |
Recensión bilbiográfica |
B1 B2 B6 B8 |
Farase una traballo de profundización aplicada dacordo coas directrices marcadas polo profesor |
25 |
Análise de fontes documentais |
B1 B2 B6 B12 C6 |
Valorarase a análise crítica sobre a bibliografía plantexada |
10 |
Discusión dirixida |
B1 B3 B6 B8 C4 |
Valorarase a participación crítica e razoada nas clases teóricas e prácticas, nas que os estudantes aporten solucións aos casos plantexados amparándose nas diferentes teorías e modelos que estudan o benestar psicolóxico |
10 |
Proba de resposta breve |
B1 B6 B8 |
Os alumnos terán que realizar un examen de resposta breve sobre os contidos abordados nas sesións expositivas |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para o alumnado asistente á materia (> 80% das sesións), o exame (proba de resposta breve) computará un 30% sobre o total da avaliación. Os traballos tutelados, recensións, discusións e análise de fontes documentais constituirán o 70% restante da cualificación final.
No caso do alumnado con recoñecemento de matrícula a tempo parcial, o exame (proba de resposta breve) constituirá o 100% da cualificación. Neste exame non só entrarán os contidos abordados nas clases expositivas, senon tamén os desenvolvidos nos traballos tutelados, recensións, discusións e análise de fontes documentais que se plantexaran ao longo do curso.
OBSERVACIÓNS ADICIONAIS: 1. Para superar a materia cómpre obtener unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación (parte práctica e exame). 2. A convocatoria de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a convocatoria de maio. 3. Segundo establecen as "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario" (aprobada o 19/12/2013 e modificada o 30/04/2014) no Art. 21.2: Considerarase como “Non presentado” (NP) a aquel estudante que, estando matriculado na materia, non concurra ás distintas actividades de avaliación que se establecen para o curso académico. Así, será cualificado como “Non presentado” cando: a) Non complete o proceso de avaliación continua, nas condicións que figure na guía docente, ou b) Non se presente á proba do período oficial de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Díaz, D.; Rodríguez-Carvajal, R.; Blanco, A., Moreno-Jiménez, B.; Gallardo, I.; Valle, C., y van Die (2006). Adaptación española de las escalas de bienestar psicológico de Ryff. Psicothema, 18, 572-577
Castellón, A. y Romero, V. (2004). Autopercepción de la calidad de vida. . Revista Mulridisciplinar de Gerontología, 14 (3), 131-137
Casas, F. y Aymerich, M. (2005). Calidad de vida en las personas mayores. En S. Pinazo y M. Sánchez (Dirs.) Gerontología. Madrid: Pearson
Freire, C., y Ferradás, M. M. (2016). Calidad de vida y bienestar en la vejez. Madrid: Pirámide
Lehr, U. (2004). Calidad de vida, satisfacción con la vida, envejecimiento satisfactorio y bienestar subjetivo. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 39, 3, 2-7
Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2002). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza
Argyle, M. (1999). Causes and correlates of happiness. En D. Kahneman y E. Diener (Eds.) Well-being: the foundations of hedonic psychology. . N. York: Russell Sage Foundation
Hernández, P. (2005). Educación del pensamiento y de las emociones. Madrid: Tafor/Narcea
Blanco, A. y Díaz, D. (2005). El bienestar social: su concepto y medición. Psicothema, 17, 4, 582-589
Diener, E. (1994). El bienestar subjetivo. Intervención Psicosocial, 3, 67-113
Cabañero, M.J.; Richard, M.; Cabrero, J.; Orts, M.I.; Reig, A., y Tosal, B. (2004). Fiabilidad y validez de una escala de satisfacción con la vida de Diener en una muestra de mujeres embarazadas y puérperas. Psicothema, 16, 448-455
Vitterso, J. (2016). Handbook of eudaimonic well-being. Tromso: Springer
Ryff, C. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069-1081
Argyle, M. (1997). Is happiness a cause of health?. Psychological Health, 12, 769-781
Vázquez, C., y Hervás, G. (2009). La ciencia del bienestar. Fundamentos de una Psicología positiva. Madrid: Alianza Editorial
Argyle, M. (1992). La psicología de la felicidad. Madrid: Alianza
Seligman, M. E. P. (2011). La vida que florece. Barcelona: Ediciones B
García-Campayo, J. y Demarzo, M. (2015). Mindfulness y compasión: la nueva revolución. Madrid: Siglantana
Tomás, J.M.; Meléndrez, J.C., y Navarro, E. (2008). Modelos factoriales confirmatorios de las escalas de Ryff en una muestra de personas mayores. Psicothema, 20 (2), 304-310
Lawton, M.P. (1991). Mulridimensional view of quality of life in frail olders. En J. Birren (Ed.) The concept and measurement of quality of life in the frail elderly. San Diego: Academic Press
Ryan, R.M. y Deci, E.L. (2001). On happiness and human potentials: a review of research on hedonic and eudaimonic well-being. Annual Review of Psychology, 52, 141-166
Keyes, C., Shmotkin, D., y Ryff, C. (2002). Optimizing well-being: the empirical encounter of two traditions. Journal of Personality and Social Psychology, 82, 1007-1022
Neff, K. (2016). Sé amable contigo mismo. El arte de la compasión hacia uno mismo. Barcelona: Ediciones Paidós |
Apuntes a través da plataforma Moodle |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|