Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Os estudiantes poderán levar a cabo a avaliación de trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc. |
A3 |
Os alumnos/as saberán realizar a avaliación das dificultades de lectura e de trastornos específicos da linguaxe escrita. |
A4 |
Os estudiantes coñecerán as características diferenciales da intervención na linguaxe e na comunicación nos ámbitos familiar, escolar, clínico e asistencial. |
B2 |
Serán capaces de comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadáns e como profesionais. |
B3 |
Os estudiantes poderán comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Os estudiantes serán capaces de tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
C6 |
Os alumnos/as saberán utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ó longo da súa vida. |
C7 |
Os alumnos/as entenderán a importancia da cultura emprendedora e coñecerán os medios ó alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Os estudiantes valorarán a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Proporcionar al alumnado un conocimiento general de la teoría y de la práctica de la terapia familiar y de las intervenciones sistémicas.
- Facilitar el desarrollo de habilidades y competencias en la resolución de problemas desde el enfoque sistémico, más concretamente en problemas relacionados con los trastornos del lenguaje.
- Ofrecer un sistema formativo de calidad, conjugando la teoría con la experiencia. |
AP2 AP3 AP4
|
BP2 BP3 BP4
|
CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción a la Intervención Familiar
|
1. 1. Familia, cultura y sociedad. Historia y fundamentos del modelo sistémico.
- Familia, cultura y sociedad.
- Desarrollo histórico del modelo sistémico: los precursores y los epígonos.
- Abordaje sistémico: de la teoría general de sistemas a la cibernética de 2º orden
- Teoría de la comunicación humana
- Constructivismo y construccionismo social
- Nuevos paradigmas
- Epistemología, teoría psicosocial
1. 2. La familia como sistema primario: estructura, organización y funcionamiento sistémico. La problemática familiar actual.
- Parámetros básicos: límites, jerarquía, género, emotividad, reactividad,
- Ciclo vital individual y familiar
- Roles, reglas y mitos familiares
- Recursos, funcionalidad y disfuncionalidad familiares
- Nuevas familias, nuevos problemas y nuevas tendencias en Terapia familiar |
Módulo 2. Escuelas y fundamentos de la T.F.
|
Módulo 2. Escuelas y fundamentos de la T.F.
2. 1. Modelos sistémicos básicos, I
- Modelo estructural
- Modelo estratégico
- Terapia familiar breve y Escuela de Milán
- Modelo transgeneracional, de Satir y otras escuelas
- Análisis sistémico de las instituciones y redes
2. 2. Diagnóstico individual y sistémico
- Correlaciones entre la disfuncionalidad familiar y los problemas sociales y psicológicos de sus miembros.
- Análisis sistémico de la demanda.
- Nociones básicas de Psicopatología |
Módulo 3. Técnicas de entrevista familiar y otras intervenciones sistémicas |
3. 1. Entrenamiento en habilidades de entrevista familiar, institucional y de redes.
- Derivación
- Ficha telefónica
- La primera entrevista
- Mantenimiento del contexto
- Creación de la relación con los clientes.
- Estructuración de la entrevista.
- Manteniendo el ajuste: la utilización del feedback de los clientes y la evaluación continua de resultados.
- El trabajo con otros sistemas, instituciones y redes
3. 2. Entrenamiento en técnicas sistémicas para promover el cambio
- Procedimientos y técnicas para la intervención psicosocial y comunitaria
- Negociación de objetivos
- Construcción y ampliación de avances terapéuticos
- Técnicas de supervivencia y trabajo en equipo |
Módulo 4. Intervención familiar aplicada y especializada |
4. 1. Ética, deontología y aspectos legales.
- Ética e ideología personal y cultural
- Códigos deontológicos profesionales
- Aspectos legales de la familia, la mediación y la terapia familiar
4. 2. Intervención y aplicación en contextos específicos
- Intervención familiar con niños y adolescentes
- Intervención familiar en trastornos del lenguaje |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 B3 B2 B4 C6 C7 C8 |
20 |
25 |
45 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 B3 B2 B4 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Se trata de clases magistrales con parte práctica en cada sesión docente. Se intercalan de manera que cada 30 minutos de exposición, haya unos 15 o 20 minutos de trabajo práctico. |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
analise de situacións
Asimilación de contidos |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A2 A3 A4 B3 B2 B4 C6 C7 C8 |
Análise e desenvolvemento do caso |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|