Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
E1 - Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares. |
A2 |
E2 - Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo. |
A3 |
E3 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos. |
A8 |
E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio. |
A10 |
E10 - Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A11 |
E11 - Coñecer, comprender e utilizar a linguaxe científica e aplicalo correctamente nas distintas formas de expresión e comunicación. |
A13 |
E13 - Analizar e valorar criticamente investigacións e proxectos de innovación en ámbitos disciplinares específicos. |
A15 |
E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A17 |
E17 - Seleccionar, adaptar e aplicar materiais e recursos TIC e doutra índole, para mellorar o ensino e aprendizaxe dos diferentes ámbitos disciplinares. |
A18 |
E18 - Recoñecer a investigación e a innovación aplicada ás ciencias da educación como ferramenta continua de innovación e mellora educativa e social. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B8 |
G3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B11 |
G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C1 |
T1 - Capacidade de análise e síntese. |
C3 |
T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
C4 |
T4 - Traballar de forma colaborativa. |
C5 |
T5 - Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. |
C9 |
T9 - Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados. |
C10 |
T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os conceptos básicos de contorna e aprendizaxe. |
AC1 AC10
|
|
|
Establecer as relacións entre ambos: como se descobre, inclúe e proxecta a contorna como elemento de expansión educativa e recurso didáctico. |
|
BC1
|
CC1 CC4
|
Analizar experiencias de aprendizaxe na contorna desde as diferentes áreas de coñecemento ou disciplinas. |
AC2
|
|
CC3 CC9
|
Identificar os axentes da aprendizaxe en relación coa contorna, desde o individuo á comunidade educativa e a sociedade. |
AC13
|
|
|
Adquirir recursos para o deseño de propostas didácticas para a utilización da contorna para a aprendizaxe. |
AC3 AC11 AC15
|
BC8 BC11
|
CC5 CC10
|
Deseñar propostas educativas a partir dos recursos que ofrece a contorna próxima. |
AC3 AC8 AC17 AC18
|
BC2 BC4 BC5 BC8
|
CC1 CC3 CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Fundamentos básicos para relacionar a aprendizaxe como práctica docente coa contorna como recurso educativo. |
. |
A clasificación dos contextos de aprendizaxe en relación coa contorna: criterios para a clasificación dos conceptos "formal", "non formal" e "informal", a súa evolución e estado actual da cuestión. |
. |
A contorna desde as diferentes perspectivas e a interdisciplinariedade: o seu potencial formador; análise para a identificación dos elementos da contorna e as súas linguaxes para establecer modelos de ensino-aprendizaxe. |
. |
As propostas para a aprendizaxe na contorna: análise de propostas, proxectos ou experiencias que se basean na contorna como recurso educativo. Metodoloxías, estratexias e resultados. |
. |
A contorna como recurso no deseño de propostas educativas: o proceso de deseño de propostas a partir dos recursos que ofrece a contorna próxima. |
. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A1 A2 A11 A13 C1 C3 C10 |
1 |
11.5 |
12.5 |
Collaborative learning |
A10 C4 C5 |
6 |
12 |
18 |
Directed discussion |
B4 C1 C3 C10 |
2 |
2 |
4 |
Oral presentation |
A8 B4 B5 C1 C9 |
3.5 |
3.5 |
7 |
Field trip |
A2 A18 |
8 |
16 |
24 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 B11 C5 |
8 |
16 |
24 |
Supervised projects |
A3 A15 A17 B1 B2 B8 C4 C9 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Directed discussion |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Oral presentation |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado. Cada grupo deberá expor o seu traballo tutelado e responder as consideracións e preguntas realizadas polo profesorado da materia e os seus propios compañeiros. |
Field trip |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Cada grupo deberá realizar un traballo seguindo os criterios que serán indicados polo profesorado da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Os traballos tutelados requiren atención personalizada, polo que as titorías e as sesións de asesoramento sobre o traballo tutelado serán referencias importantes para a realización do mesmo. O profesorado poderá realizar suxestións ou solicitar modificacións sobre o traballo tutelado que deberán ser aplicadas antes da súa entrega definitiva.
Nesta materia non se admite dispensa académica de exención de asistencia salvo no caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC" - Aprobada polo Consello Social do 04/05/2017-. Para aquelas actividades que non poida realizar por non asistir a clase, deberá acudir ás revisións das mesmas co profesorado para poder desenvolvelas.
A atención personalizada realizarase a través das seguintes canles, tendo o alumno a posibilidade de seleccionar cales deles quere empregar, en función das súas necesidades e posibilidades de comunicación: titorías en directo a través da área de traballo “Teams” da UDC, mediante videoconferencia, conexión de audio ou chat; a través do correo electrónico institucional; a través dos chats e foros dispoñibles en Moodle.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A8 B4 B5 C1 C9 |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado. Cada grupo deberá expor o seu traballo tutelado e responder as consideracións e preguntas realizadas polo profesorado da materia e os seus propios compañeiros. |
30 |
Supervised projects |
A3 A15 A17 B1 B2 B8 C4 C9 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Cada grupo deberá realizar un traballo seguindo os criterios que serán indicados polo profesorado da materia. |
70 |
|
Assessment comments |
O alumnado será
avaliado a través dun traballo tutelado que poderá ser realizado grupalmente e,
excepcionalmente e por causas xustificadas, de forma individual. Para que o
alumnado sexa avaliado polo traballo tutelado e a exposición oral deberá
participar polo menos no 80% das sesións. Se o estudante non alcanza
este nivel de participación, será avaliado polo traballo tutelado e por unha proba
individual. Neste caso, os dous ítems de avaliación (traballo e proba
individual) terán unha ponderación do 50%, solicitándose en cada un deles unha
nota igual ou superior a 5 sobre 10 para aprobar a materia. Este sistema de
avaliación será o mesmo para a primeira e segunda oportunidade, entendéndose
que o alumnado que alcanzase os requisitos de participación, ten dereito a ser
avaliado a través do traballo tutelado e a exposición oral nas dúas
oportunidades. As dúas opcións
de avaliación son aplicables aos alumnos con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial, en función de se alcanzan ou non o 80% de participación nas sesións da materia. Aqueles alumnos
con dispensa académica de exención de asistencia terán que avaliarse a través
do traballo tutelado e a proba individual, cunha ponderación do 50%,
solicitándose en cada unha delas unha nota igual ou superior a 5 sobre 10 para
aprobar a materia. NOTA: a metodoloxía “Saídas de campo” está suxeita á
posibilidade de garantir as medidas de seguridade dos participantes. Aínda no
caso de non aplicarse o plan de continxencia, se non se dan as condicións de
seguridade adecuadas, esta metodoloxía poderase substituír por sesións de
aula ou mesmo virtuais (o desenvolvemento das competencias ligadas a estas
metodoloxías incorporaríanse ás metodoloxías “Aprendizaxe colaborativa”, “Sesión
maxistral”, “Presentación oral”, “Traballos tutelados”).
|
Sources of information |
Basic
|
|
Esta bibliografía é orientativa e poderá ser ampliada polo profesorado ao comezo da materia. Algás,
P. et al. (2010). Los
proyectos de trabajo en el aula: reflexiones y experiencias prácticas.
Barcelona: Graó. Arias
Correa, A. et al. (2009). O
traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria. Santiago
de Compostela: Xunta de Galicia. Bilton, H. (2010). Outdoor Learning in the Early Years. Management and Innovation, 3rd
Edition. London: Routledge. Chen,
W., Cone, T.P., Cone, S.L. (2007). A collaborative approach to developing an
interdisciplinary unit. Journal
of Teaching in Physical Education, 26 (2), 103-124. Conde,
J., Torre, E., Cárdenas, D. y López, M. (2010). La concepción del profesorado
sobre los factores que influyen en el tratamiento interdisciplinar de la
Educación Física en Primaria. Cultura,
Ciencia y Deporte, 13, 11-24. Díaz
Lucea, J. (2010). Educación física e interdisciplinariedad, una relación cada
vez más necesaria. Tándem:
Didáctica de la Educación Física, 33, 7-21. Díez
Navarro, C. (1995). La oreja
verde de la escuela. Trabajo por proyectos y vida cotidiana en la escuela
infantil. Madrid: Ed. de la Torre. Eschenhagen,
María Luisa (2011). Contexto y exigencias a las ciencias sociales para afrontar los problemas ambientales. Polis [En
línea], nº 30. Fraguela-Vale,
R. y Varela-Garrote, L. (2016). Las actividades de orientación y conocimiento
del entorno en Educación Primaria. Tándem:
Didáctica de la Educación Física, 51, 24-31. García,
E. R., Cervantes, C. T. y de la Torre Navarroa, E. (2012). (Trans)formar
docentes, (trans)formar personas. Una experiencia interdisciplinar para
democratizar el aula universitaria. Estudios
Pedagógicos, 38 (ESPECIAL), 347-370. Gutiérrez
Ferrer, M. L. (2001). Las excursiones escolares y la interdisciplinariedad en
ciencias sociales. Alejandro de Tudela. Iber:
Didáctica de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia, 27,
113-120. Hernández,
F. (2002). Los proyectos de trabajo. Mapa para navegantes en mares de
incertidumbre. Cuadernos de
Pedagogía, 310, 78-82. Holt,
N. L. (Ed.) (2008). Positive youth development through sport. London:
Routledge. Humberstone, B., Prince, H. y
Henderson, K. A. (2017). Routledge
International Handbook of Outdoor Studies. London: Routledge. Juanola,
R. (2011). La investigación didáctica: hacia la interdisciplinariedad y la
cooperación. Educación Siglo
XXI, Vol. 29 nº 1 · 2011, 233-262. Louv, R. (2018). Los últimos niños en el bosque. Madrid: Capitán Swing. Majó
Masferrer, F.; Baqueró Alos, M. (2014). Ocho
ideas clave. Los proyectos interdisciplinarios. Barcelona. Graó. Martin, A. y Franc, D. (2017). Outdoor and Experiential Learning.
London: Routledge. Méndez,
A. y Fernández-Río, J. (2010). Los juegos tradicionales infantiles: un marco
privilegiado para el trabajo interdisciplinar y competencial. Tándem. Didáctica de la Educación
Física, 33, 67-76. Millington,
B., Wilson, B. (2010). Context masculinities: Media consumption, physical
education, and youth identities. American
Behavioral Scientist, 53 (11), pp. 1669-1688. Miralles
Martínez, P., Rivero Gracia, P (2012). Propuestas de innovación para la
enseñanza de la historia en Educación Infantil. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del
Profesorado, 15/1, 81-90. Otero
Saborido, F. M. (2010). Proyecto globalizador en un centro educativo. Educación
Física interdisciplinar: juegos olímpicos en la antigua Grecia. Tándem: Didáctica de la Educación
Física, 33, 36-45. Prats
Cuevas, J. (2000). Disciplinas e interdisciplinariedad. El espacio relacional y
polivalente de los contenidos de la didáctica de las ciencias sociales. Iber: Didáctica de las Ciencias
Sociales, Geografía e Historia, 24, 7-18. Purcell
Cone, T., Werner, P. y Cone, S. (2009). Interdisciplinary
Elementary Physical Education-2nd Edition. Champaign: Human
Kinetics. Souto
González, X. M. (2011). “Geografía y otras ciencias sociales: la
interdisciplinariedad y la selección de contenidos didácticos” en Prats Cuevas,
J., Didáctica de la
Geografía y la Historia, 131-144. Waite, S. (2017). Children Learning Outside the Classroom From
Birth to Eleven, Second Edition. London: SAGE Publications Ltd. Wallerstein, I. (coord.) (2001 [1996]), Abrir
las Ciencias Sociales. México: Siglo XXI. Woods, A. (2016). Elemental Play and Outdoor Learning.
London: Routledge. |
Complementary
|
|
Becker, C., Lauterbach, G.,
Spengler, S., Dettweiler, U., & Mess, F. (2017). Effects of regular classes
in outdoor education settings: A systematic review on students’ learning,
social and health dimensions. International Journal of Environmental
Research and Public Health, 14(5).
https://doi.org/10.3390/ijerph14050485 Bentsen, P., Nielsen, G.,
Bølling, M., Mygind, L., Stevenson, M. P., & Mygind, E. (2019). Greening
education: education outside the classroom in natural settings as a
school-based health promotion approach for child and youth populations. In A.
A. Donelly & T. E. Macintyre (Eds.), Physical Activity in Natural
Settings: Green Exercise and Blue Exercise (pp. 256–275). Routledge. Bølling, M., Niclasen, J.,
Bentsen, P., & Nielsen, G. (2019). Association of Education Outside the
Classroom and Pupils’ Psychosocial Well-Being: Results From a School Year
Implementation. Journal of School Health, 89(3), 210–218.
https://doi.org/10.1111/josh.12730 Bølling, M., Otte, C. R.,
Elsborg, P., Nielsen, G., & Bentsen, P. (2018). The association between
education outside the classroom and students’ school motivation: Results from a
one-school-year quasi-experiment. International Journal of Educational
Research, 89, 22–35. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2018.03.004 Chow, J. T., & Lau, S.
(2015). Nature gives us strength: Exposure to nature counteracts ego-depletion.
Journal of Social Psychology, 155(1), 70–85.
https://doi.org/10.1080/00224545.2014.972310 Honig, A. S. (2019). Outdoors
in nature: special spaces for young children’s learning. Early Child
Development and Care, 189(4), 659–669.
https://doi.org/10.1080/03004430.2017.1337609 Marchant, E., Todd, C.,
Cooksey, R., Dredge, S., Jones, H., Reynolds, D., Stratton, G., Dwyer, R.,
Lyons, R., & Brophy, S. (2019). Curriculum-based outdoor learning for
children aged 9-11: A qualitative analysis of pupils’ and teachers’ views. In PLoS
ONE (Vol. 14, Issue 5). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0212242 Mygind, L., Stevenson, M. P.,
Liebst, L. S., Konvalinka, I., & Bentsen, P. (2018). Stress response and
cognitive performance modulation in classroom versus natural environments: A
quasi-experimental pilot study with children. International Journal of
Environmental Research and Public Health, 15(6).
https://doi.org/10.3390/ijerph15061098 Nielsen, G., Mygind, E.,
Bølling, M., Otte, C. R., Schneller, M. B., Schipperijn, J., Ejbye-Ernst, N.,
& Bentsen, P. (2016). A quasi-experimental cross-disciplinary evaluation of
the impacts of education outside the classroom on pupils’ physical activity,
well-being and learning: the TEACHOUT study protocol. BMC Public Health,
16(1), 1–15. https://doi.org/10.1186/s12889-016-3780-8 Ohly, H., White, M. P.,
Wheeler, B.W., (...), Nikolaou, V., & Garside, R. (2016). Attention
Restoration Theory: A systematic review of the attention restoration potential
of exposure to natural environments. Journal of Toxicology and Environmental
Health - Part B: Critical Reviews, 19(7), 305–343. Pagels, P., Raustorp, A.,
Guban, P., Froberg, A., & Boldemann, C. (2016). Compulsory School In- and
Outdoors-Implications for School Children’s Physical Activity and Health during
One Academic Year. International Journal of Environmental Research and
Public Health, 13(7). https://doi.org/10.3390/ijerph13070699 Pietilä, M., Neuvonen, M.,
Borodulin, K., Korpela, K., Sievänen, T., & Tyrväinen, L. (2015).
Relationships between exposure to urban green spaces, physical activity and
self-rated health. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 10,
44–54. https://doi.org/10.1016/j.jort.2015.06.006 Prince, H. E. (2019). Changes
in outdoor learning in primary schools in England, 1995 and 2017: lessons for
good practice. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 19(4).
https://doi.org/10.1080/14729679.2018.1548363 Saez-Padilla, J., Tornero
Quinones, I., & Sierra Robles, A. (2017). Current situation of the teacher
training in outdoors activities by physical education teachers. A qualitative
study with experts in Andalusia. Espiral-Cuadernos Del Profesorado, 10(21),
100–117. Sando, O. J. (2019). The
outdoor environment and children’s health: a multilevel approach. International
Journal of Play, 8(1). https://doi.org/10.1080/21594937.2019.1580336 Schneller, M. B., Duncan, S.,
Schipperijn, J., Nielsen, G., Mygind, E., & Bentsen, P. (2017). Are
children participating in a quasi-experimental education outside the classroom
intervention more physically active? BMC Public Health, 17(1).
https://doi.org/10.1186/s12889-017-4430-5 Schneller, M. B.,
Schipperijn, J., Nielsen, G., & Bentsen, P. (2017). Children’s physical activity
during a segmented school week: Results from a quasi-experimental education
outside the classroom intervention. International Journal of Behavioral
Nutrition and Physical Activity, 14(1).
https://doi.org/10.1186/s12966-017-0534-7 Webster, C. A., Russ, L.,
Vazou, S., Goh, T. L., & Erwin, H. (2015). Integrating movement in academic
classrooms: Understanding, applying and advancing the knowledge base. Obesity
Reviews, 16(8), 691–701. https://doi.org/10.1111/obr.12285 Wheeler, B. W., Cooper, A.
R., Page, A. S., & Jago, R. (2010). Greenspace and children’s physical
activity: A GPS/GIS analysis of the PEACH project. Preventive Medicine, 51(2),
148–152. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2010.06.001 Woods, A. (2016). Elemental
Play and Outdoor Learning. Routledge. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Didactic Intervention in Cultural Spaces /652534020 | Project Based Learning in Physical Education /652534018 | Research and Innovation in the Didactics of Social Sciences/652534021 | Research and Innovation in the Didactics of Corporal Expression/652534019 |
|
Other comments |
No caso de que se solicite entregar algún traballo impreso, teranse
en conta as seguintes recomendacións: non utilizar plásticos, elixir
impresión a dobre cara e empregar papel reciclado. Na medida do posible,
evitar a impresión de borradores. NOTA: a metodoloxía “Saídas de campo” está suxeita á
posibilidade de garantir as medidas de seguridade dos participantes. Aínda no
caso de non aplicarse o plan de continxencia, se non se dan as condicións de
seguridade adecuadas, esta metodoloxía poderase substituír por sesións de
aula ou mesmo virtuais (o desenvolvemento das competencias ligadas a estas
metodoloxías incorporaríanse ás metodoloxías “Aprendizaxe colaborativa”, “Sesión
maxistral”, “Presentación oral”, “Traballos tutelados”). |
|