Bayetto, Anne Free Tips and Resources for Phonics
Teaching. What does the research tell us? http://www.speld-sa.org.au/links/free-tips-and-resources-for-phonics-teaching.html?task=view&id=84 Effective Strategies for Teaching Students with
Difficulties in Mathematics. The National Council of Teachers of Mathematics.
2007. http://www.nctm.org/uploadedFiles/Research_and_Advocacy/research_brief_and_clips/Research_brief_02_-_Effective_Strategies.pdf Kramarski, Bracha; Mevarech, Zemira R.; Arami, Marsel
(2002) The effects of metacognitive instruction on solving Mathematical
authentic tasks. Educational Studies in Mathematics 49: 225–250 Munro, J. (1995). SUCCESS in learning mathematics : A
learning strategies approach. Hawthorn, VIC : EdAssist. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/LD-N%20%20teaching%20framework.pdf Munro, John (2003) Dyscalculia : A unifying concept in
understanding mathematics learning disabilities. Australian Journal of Learning
Disabilities, 2003 8, (4). https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Types_of_dyscalcula.pdf Munro, John. Mathematics underachievers learning
spatial knowledge. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Spatial%20article.pdf Naya,
Mª Cristina; Soneira, Carlos; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2014)
Cuestionario sobre actitudes hacia las matemáticas en futuros maestros de
Educación Primaria. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y
Educación. Vol.1, No. 2, 141-149 Naya-Riveiro,
M.C., Soneira, C., Mato, D. y de la Torre, E. (2015). Actitudes hacia las
Matemáticas y rendimiento académico en función de los estudios de acceso y
curso en futuros maestros. En C. Fernández, M. Molina y N. Planas (eds.),
Investigación en Educación Matemática XIX (pp. 423-430). Alicante: SEIEM. Orrantia,
Josetxu: Tarín, Julio & Vicente, Santiago (2011) El uso de la información
situacional en la resolución de problemas aritméticos, Infancia y Aprendizaje,
34:1, 81-94. http://dx.doi.org/10.1174/021037011794390094 Orrantia,
Josetxu; González, Lourdes B.; Vicente, Santiago (2005) Un análisis de los
problemas aritméticos en los libros de texto de Educación Primaria. Infancia y Aprendizaje, 28 (4), 429-451 Phonapichat, Prathana; Wongwanich, Suwimon; Sujiva, (2014)
An analysis of elementary school students’ difficulties in mathematical problem
solving Siridej Procedia - Socialand
Behavioral Sciences,116, pp. 3169-3174 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814007459 Soneira,
Carlos; Naya, Mª Cristina; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2015)
Autoconcepto matemático de los estudiantes de grado de Educación Primaria. En
Ramiro-Sánchez, T. y Ramiro, M.T. (2015 )Avances en Ciencias de la Educación y
del Desarrollo 2015.San Sebastián: Univ. de Granada. Pp. 521-526. Turner, R.
(2016). Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: An illustrated essay. PNA, 10(2),
77-94 Verschaffel, L.; DeCorte, E.; Lasure, S (1994)
Realistic considerations in mathematical modeling of school arithmetic word
problems. Learning and Instruction 4(4):273-294. https://www.researchgate.net/publication/223690245_Realistic_considerations_in_mathematical_modeling_of_school_arithmetic_word_problems |