Identifying Data 2020/21
Subject (*) Research and Innovation in the Didactics of Corporal Expression Code 652534019
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas
Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Arufe Giraldez, Victor
E-mail
v.arufe@udc.es
Lecturers
Arufe Giraldez, Victor
E-mail
v.arufe@udc.es
Web http://www.udc.gal/dides/persoal/profesoradode/Victor/
General description A través desta materia o/o alumno/para aprenderá as bases da investigación no ámbito da expresión corporal e a Educación Física. Coñecerá diferentes proxectos que se realizan neste ámbito e os seus elementos configuradores, mellorará o seu potencial humano para penetrarse na innovación e adquirirá un saber crítico sobre artigos de investigación publicados no ámbito da expresión corporal, a Educación Física e a psicomotricidade.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non haberá

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéranse todas as metodoloxías vinculadas ao traballo autónomo do alumno e docencia non presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican
As metodoloxías que fan referencia á presencialidade serán sustiuídas por metodoloxías de ensinanza non presencial

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Para a realización de tutorías utilizarase o correo electrónico ou a plataforma TEAMS no caso de facer videotutorías.

4. Modificacións na avaliación
Para o alumnado con dispensa académica ou aquel que faltase a máis do 80% das clases a proba correspondente ao examen final da materia realizarase vía online, a través dun examen oral ou tipo test na aplicación moodle. O resto de instrumentos e criterios de avaliación manterase.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 E5 - Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas.
A7 E7 - Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación.
A8 E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio.
A10 E10 - Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas.
A12 E12 - Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolución nas Didácticas Específicas.
A13 E13 - Analizar e valorar criticamente investigacións e proxectos de innovación en ámbitos disciplinares específicos.
A14 E14 - Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos.
A15 E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador.
A16 E16 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B10 G5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
B11 G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B13 G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 T1 - Capacidade de análise e síntese.
C2 T2 - Capacidade de adaptación a situacións novas.
C3 T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
C4 T4 - Traballar de forma colaborativa.
C6 T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares.
C8 T8 - Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
C10 T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente.
C11 T11 - Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e analizar críticamente propostas de investigación e innovación na área de Educación Física en Educación Infantil e Primaria. AC5
AC7
AC15
AC16
BC5
BC11
CC8
CC10
CC11
Ser capaz de deseñar proxectos de investigación educativa enfocados ao ámbito da Educación Física. AC8
AC10
AC12
BC1
CC2
CC3
CC4
CC6
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a transformación e a innovación no ámbito da Educación Física de Educación Infantil e Primaria. AC13
AC14
BC4
BC5
BC10
BC13
CC2
CC3
Valorar a importancia da investigación e a innovación como estratexias para mellorar a calidade educativa na área de Educación Física. BC13
CC1
CC2
CC8
Desenvolver recursos comunicativos para transmitir ideas e proxectos docentes en Educación Física, utilizando se é necesario recursos tecnolóxicos de apoio. AC5
AC10
AC12
AC13
AC14
AC15
BC10
CC8
CC10

Contents
Topic Sub-topic
Investigación en Educación Física - Liñas de investigación en EF
- Problemas e limitacións da investigación en EF.
- Investigación-acción.
- Investigación en EF: recursos para a procura
Innovación en Educación Física - Aspectos de interese da innovación en EF.
- Referencias para clasificar iniciativas de innovación en EF.
- Recursos para a procura da innovación e mellora do capital humano.
Proxectos de innovación e investigación en Educación Física
- Deseño e xustificación de proxectos deportivos, innovación, educativos e recreativos e análises de cada unha dos seus partes.
- Tipos e clasificacións dos proxectos en función de diversas variables.
-Manexo e xestión dos elementos configuradores dun proxecto.
- Estratexias para a mellora da visibilidade dun evento deportivo, recreativo e/ou educativo. Medios de promoción. Uso de redes sociais. Campaña de márketing.
- Avaliación de proxectos. Enquisas de satisfacción de usuario

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A5 A12 4 16 20
Directed discussion C1 C8 1 2 3
Glossary B11 C4 C10 1 2 3
Online forum A7 A8 A10 1 4 5
Physical exercise A16 C11 2 10 12
ICT practicals A14 A15 B5 2 6 8
Guest lecture / keynote speech B4 B10 B13 6 0 6
Supervised projects A13 B1 C3 C6 1 2 3
Problem solving C1 C2 C3 1 3 4
Case study A7 A8 2 8 10
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Analizaranse diferentes artigos, valorando o pensamento crítico do alumnado.
Directed discussion O docente e os alumnos crearán diferentes debates na aula sobre temas vinculados á innovación e á investigación. En todo momento o debate será dirixido polo docente, mostrando argumentos a favor e en contra sobre o debatido, para favorecer o pensamento crítico do alumnado.
Glossary Establecerase un glosario de termos que se irá nutrindo ao longo da materia das achegas terminolóxicas que incorporen os alumnos. O glosario estará situado na contorna moodle.
Online forum Crearanse debates e incorporaranse temas de actualidade que resulten de interese xeral e estean vinculados á materia, nun foro habilitado no moodle. Os alumnos poderán participar desde a súa casa vertiendo a súa opinión respecto diso.
Physical exercise Realizaranse prácticas de educación física desde a innovación e a investigación.
ICT practicals Mostraranse algunhas TIC útiles para os alumnos vinculadas á investigación e á innovación.
Guest lecture / keynote speech Existirán sesións maxistrais baseadas no discurso do docente, pero sempre contando coas intervencións dos alumnos, existindo unha boa comunicación profesor-alumno, e creando un medio onde se favoreza a participación do alumnado.
Supervised projects Os traballos serán tutelados polo docente, a través da asistencia a titorías para comprobar a boa marcha do traballo e propoñer aos alumnos ideas de mellora.
Problem solving Se plantearán numerosos problemas a los alumnos intentando que entre ellos debatan y busquen la solución adecuada para resolverlo.
Case study Presentaranse casos de proxectos innovadores e de investigación, analizándoos críticamente, observando as súas debilidades e puntos fortes, e propoñendo aspectos de mellora para ese proxecto.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Os traballos serán tutelados polo docente, os alumnos tras a elección do tema do seu traballo deberán acudir a titorías para ver o enfoque do mesmo.

Nota: A fin de afianzar o coñecemento adquirido na materia o docente poderá utilizar a gamificación como técnica de aprendizaxe, realizarase sempre que o tempo e planificación da docencia permítao.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A13 B1 C3 C6 Para comprobar os coñecementos adquiridos na materia o alumnado terá que realizar un traballo en microgrupo de 2-3 persoas. Unha vez finalizado o traballo presentaranse na aula para a súa avaliación por parte do docente. Nos traballos valorarase a innovación, a creatividade, a orixinalidade, a funcionalidade e a aplicabilidade.
100
 
Assessment comments

O alumnado que non alcance o 80% da asistencia ás clases ou non asista, realizará un exame sobre os contidos da materia na data oficial do exame.   Para a elaboración do traballo seguirase a normativa publicada no moodle na presentación da materia. Os traballos serán remitidos por email en formato word. 

A fin de garantir os obxectivos do Green Campus, os traballos entregaránse sempre vía online en formato electrónico evitando o consumo de papel e plásticos.


Sources of information
Basic Pérez, A.I. (Coord) (2010). Aprender a enseñar en la práctica: prácticas educativas y procesos de innovación y mejora en la educación secundaria. Graó: Barcelona
Contreras, J.; García López, L.M. (2010). Didáctica de la Educación física. Enseñanza de los contenidos desde el constructivismo.. Síntesis: Madrid
González, C.; Lleixa, T. (coords) (2010). Educación Física, investigación, innovación y buenas prácticas. Barcelona: Inde
Blázquez Sánchez, Domingo (2017). Cómo evaluar bien Educación Física. Inde
Quay, J. ; Peters, J. (2012). Creative Physical Education: Integrating Curriculum Through Innovative PE Projects. Human Kinetics
Blázquez Sánchez, Domingo (2016). Diez competencias docentes para ser mejor profesor de Educación Física. Inde
Contreras, Jordán y cols. (2018). El Aprendizaje basado en Proyectos en Educación Física. Inde
Blázquez Sánchez, Domingo y Sebastiani Enric (2010). Enseñar por competencias en Educación Física.
Video tutorial sketchup (2015). https://www.youtube.com/watch?v=EiIu1k-7Ff8.
Díaz Barahona, José (2015). https://www.youtube.com/watch?v=jF22KlmUmH8.
Video tutorial exelearing (2015). https://www.youtube.com/watch?v=qyuXrByafqc.
Video hotpotatoes (2015). https://www.youtube.com/watch?v=RdD-qM5lYrY.
López Pastor, V.M.; Gea Fernandez, J.M. (2009). Innovación, discurso y racionalidad en Educación Física. Revisión y Prospectiva. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte

Recoméndase ao alumnado utilizar como fonte principal de información as seguintes revistas vinculadas á materia e de acceso gratuito.


https://www.victorarufe.com/2016/03/05/el-conocimiento-cient%C3%ADfico-del-deporte-al-alcance-de-todos-os-presento-m%C3%A1s-de-150-revistas-cient%C3%ADficas/
Complementary

Recoméndase ao alumnado utilizar como fonte principal de información as seguintes revistas vinculadas á materia e de acceso gratuito.


https://www.victorarufe.com/2016/03/05/el-conocimiento-cient%C3%ADfico-del-deporte-al-alcance-de-todos-os-presento-m%C3%A1s-de-150-revistas-cient%C3%ADficas/

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
The design of interdisciplinary projects/652513205
Project based learning in Physical Education/652513213

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
The design of interdisciplinary projects/652513205
Project based learning in Physical Education/652513213

Subjects that continue the syllabus
Dissertation/652513208
Project based learning in Physical Education/652513213

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.