Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
E7: Desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos e estratexias e recursos de intervención educativa en distintos contextos. |
B1 |
CB6: Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, en moitas ocasións nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7: Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8: Que o estudiantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10: Que o estudantado posúa as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1: Analizar, organizar, xestionar e interpretar a información e a toma de decisións. |
B13 |
G8: Comunicar obxectivos e estratexias educativas. |
C1 |
T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
T3: Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercizo da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
T4: Desenvolverse para o exercizo dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humáns e a perspectiva de xénero. |
C7 |
T7: Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
T8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Encontrar ferramentas para a avaliación do centro docente (tanto cualitativas como cuantitativas). |
AM7
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM13
|
CM1 CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Contrastar diferentes instrumentos para a recollida de información de centros docentes. |
AM7
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM13
|
CM1 CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Deseñar instrumentos de recollida de información de centros docentes (tanto cuantitativos como cualitativos). |
AM7
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM13
|
CM1 CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Aplicar instrumentos de recogida de información. |
AM7
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM13
|
CM1 CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Analizar a información tanto cuantitativa como cualitativa que se orixina nos centros docentes. |
AM7
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM13
|
CM1 CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Proceso de recollida de información |
Recollida de información: aspectos clave.
Responsable/s da recollida e grupo/s destinatario/s.
Momentos da recollida da información: inicial, procesual e/ou final.
|
Tema 2. Instrumentos de recollida de información cuantitativa e cualitativa. |
Instrumentos para o análise da información cuantitativa e cualitativa.
Ferramentas para a avaliación docente, tanto cualitativas como cuantitativas. |
Tema 3. Análise da información |
Interpretación e valoración dos resultados.
Redacción e presentación de datos. O informe final. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 B13 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
B2 B3 B5 B6 C7 |
2 |
10 |
12 |
Discusión dirixida |
B2 B3 B14 B15 B18 C1 C3 C4 C8 C9 |
2 |
10 |
12 |
Presentación oral |
B2 B3 B4 |
8 |
8 |
16 |
Aprendizaxe colaborativa |
B1 B3 |
5 |
10 |
15 |
Proba obxectiva |
B3 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Presentación oral |
Presentación dos traballos de clase |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Discusión dirixida |
Proba obxectiva |
Presentación oral |
|
Descrición |
Na atención personalizada se dará resposta as dúbidas plantexadas polo alumnado. Está vinculada, principalmente á resolución dos problemas plantexados na aula e polas metodoloxías empregadas. A súa finalidade e facer un seguimento do traballo do alumnado e proporcionar as orientacións necesarias para a súa realización, poñendo en xogo unha avaliación procesual e formativa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
B1 B3 |
Valórase:
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado |
20 |
Discusión dirixida |
B2 B3 B14 B15 B18 C1 C3 C4 C8 C9 |
Valórase:
A participación activa
Respecto e colaboración
|
10 |
Proba obxectiva |
B3 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe,pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Valorarase:
Adquisición das competencias da materia
|
40 |
Presentación oral |
B2 B3 B4 |
Valórase:
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
|
10 |
Análise de fontes documentais |
B2 B3 B5 B6 C7 |
Valórase:
Resultados de aprendizaxe
Participación activa no grupo
Designación de tarefas
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é preciso ter aprobado todos os traballos realizados na clase, así como todas as actividades de avaliación. Os e as estudiantes non asistentes, porsen en contacto coa docente para establecer a metodoloxía de avaliación da materia. Terase en conta a presentación dos traballos, o formato, a redacción, as faltas gramaticales e as ortográficas. A detección dalgún deles suporá un punto menos na nota final. A copia e plaxio de traballos será causa de suspenso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Amezcua Viedma, C. (1996). Evaluación de programas sociales. Madrid: Diaz Santos Anduiza Perea, E. (1999). Metodología de la ciencia política. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas Carlberg, C. (2012). Análisis estadístico con excel. Madrid: Anaya García Samz, M.P. (2012). Fundamentos teóricos y metodológicos de la evaluación de programas. Murcia: DM Gil Pascual, J.A. (2016). Técnicas e instrumentos para la recogida de información . Madrid: UNED Grima, P. (2011). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA Martinez Mediano, C. y Galán González, A. (2014). Técnicas e instrumentos de recogida y análisis de datos. Madrid: UNED Pulido San Román, A. (1992). Estadística y técnicas de investigación social. Madrid. Pirámide Rubio, MJ. y Varas, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS Rodriguez Osuna, J. (1993). Métodos de muetreo. Casos prácticos. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
A medida que avance a materia irase referenciando bibliografía específica sobre a temática tratada. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
"Recoméndase enviar os traballos
telematicamente e, de non ser  posible, non utilizar
plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar
imprimir borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a
prevención de impactos negativos sobre o medio natural.Débese ter en conta a
importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade
nos comportamentos persoais e profesionais". |
|