Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A27 |
E27: Valorar a importancia da planificación estratéxica nos centros docentes. |
A28 |
E28: Argumentar a xestión por procesos nos centros docentes. |
A29 |
E29: Interpretar a información pertinente sobre prevención de riscos laborais nos centros docentes. |
A30 |
E30: Deseñar manuais de autoprotección dos centros docentes. |
A31 |
E31: Propoñer áreas de mellora nos centros docentes. |
A32 |
E32: Definir obxectivos, tendo en conta os recursos e a organización dos centros docentes. |
A33 |
E33: Construír indicadores de logro nos centros docentes. |
B2 |
CB7: Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8: Que o estudiantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B14 |
G9: Dirixir estratexicamente: planificar, implementar e avaliar plans e proxectos dos centros educativos. |
B20 |
G15: Deseñar un proxecto de dirección. |
C1 |
T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma. |
C7 |
T7: Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C9 |
T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ao terminar con éxito esta materia, o estudiantado será capaz de:
· Experimentar no desenvolvemento dunha planificación estratéxica dun centro docente.
|
AM27 AM28 AM31 AM32
|
BM2 BM3 BM4 BM14
|
CM1 CM9
|
· Propoñer os procesos integrantes dun centro escolar. |
AM28
|
BM2
|
CM1 CM7
|
· Recoñecer a importancia da prevención dos riscos laborais nos centros docentes. |
AM29
|
BM2 BM3 BM4
|
CM1
|
· Propoñer un manual de autoprotección para un centro docente. |
AM30
|
BM2 BM3 BM4
|
CM1 CM7 CM9
|
· Deseñar un proxecto de dirección. |
AM31 AM32 AM33
|
BM2 BM3 BM4 BM20
|
CM1 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
· Planificación estratéxica dos procesos. |
· Análise diagnóstica do centro docente.
· A xestión por procesos.
· Áreas de mellora.
|
· Prevención de riscos laborais. |
· Prevención de riscos laborais e manual de autoprotección como proceso soporte na xestión de los centros. |
· Manual de autoprotección. |
· Prevención de riscos laborais e manual de autoprotección como proceso soporte na xestión de los centros. |
· Proxecto de dirección. |
· Áreas de mellora.
· Obxectivos do proxecto.
· Plans de actuación e a súa temporalización.
· Recursos e organización do centro para acadar os obxectivos.
· Seguimento e avaliación do proxecto: indicadores de logro.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
B2 B4 C1 |
5 |
1 |
6 |
Sesión maxistral |
A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 |
8 |
1 |
9 |
Presentación oral |
C1 |
1 |
2 |
3 |
Traballos tutelados |
B3 B14 B20 C7 C9 |
5 |
35 |
40 |
Proba mixta |
B2 B3 |
2 |
15 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Mediante esta dinámica abordaranse os diversos temas orientados a que o alumnado reflexiones sobre a importancia da xestión da calidade na mellora dos centros educativos, atendendo aos principios da calidade co fin de favorecer a mellora continua e a toma de decisións. |
Sesión maxistral |
Na actividade de sesión maxistral traballaranse contidos que conforman o marco teórico mediante exposición oral, guiada coa presentación de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral de cada un dos temas de que consta o programa, indicando aqueles aspectos que poden ser ampliados polo estudante para o seu traballo persoal.
|
Presentación oral |
Finalmente realizarase unha exposición oral, na que cada grupo compartirá os traballos realizados cos demais grupos. |
Traballos tutelados |
Ao redor dos diferentes temas propoñerase a realización de pequenos traballos de grupo baseados na xestión da calidade. Estas actividades iniciaranse na aula e deberán ser completados mediante o traballo autónomo e traballo colaborativo, atendendo ás indicacións que se proporcionarán a través de atención personalizada individual e/ou en pequeno grupo.
Para a realización destes traballos tomaranse como referencia os materiais básicos da materia así como aqueles que se consideren complementarios (outras fontes documentais). Basearanse nos distintos recursos que existan nas bibliotecas, centros de recursos, e/ na rede (Internet).
O conxunto destes traballos formarán parte do portafolio individual e do grupo, Os contidos desenvolvidos serán avaliados tamén na proba obxectiva.
|
Proba mixta |
A proba consistirá nunha actividade final da materia con carácter evaluativo a través da cal o alumnado deberá dar resposta a varias preguntas facendo un tratamento global e integrando os coñecementos adquiridos de acordo aos contidos abordados ao redor de diferentes dinámicas de traballo ao longo da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba mixta |
|
Descrición |
O profesorado realizará un seguimento do traballo que vaia realizando o alumnado asistente a través das prácticas que vaia realizando.
É importante que o alumnado realice as súas prácticas desde o primeiro día e acuda ás titorías de maneira asidua co fin de resolver as dúbidas que estime oportunas.
As titorías desenvolveranse, por tanto, na aula, durante as clases e no despacho do profesorado, da seguinte forma:
* No caso de indicacións xerais a todo o grupo (realizaranse nas clases expositivas).
* A grupos de traballo pequeno (realizaranse nas clases interactivas -prácticas- ou no despacho).
* Individuais (realizaranse no despacho e versarán sobre o progreso do alumnado).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B3 B14 B20 C7 C9 |
A metodoloxía de traballos tutelados porase en práctica nas clases interactivas. Para a súa realización é preciso formar pequenos grupos de traballo e débese ter en conta o seguinte:
- Formaranse grupos pequenos (non máis de 4 persoas).
- Cada grupo elixirá unha persona coordinadora, encargada de presentar e defender as ideas do seu grupo de traballo, no caso en que se lle solicite, que será rotativa en cada práctica.
- Estos grupos formaranse o primeiro día de clase polo profesorado.
O profesorado realizará un seguimento das prácticas que se vaian elaborando por cada grupo. As prácticas se entregarán a través de moodle. O profesorado irá realizando o seguimento partindo do que se expoña na aula. Se fará un proceso de autoevaluación e heteroavaliación.
O profesorado indicará propostas de mellora de cada práctica a cada grupo co fin de que na proba mixta da materia o alumnado saiba realizar as prácticas sen problema. Son, por tanto, materia de exame.
|
60 |
Proba mixta |
B2 B3 |
O exame final fixado pola Comisión académica do título e aprobada por Xunta de Facultade realizarase mediante unha proba obxectiva na que entrará toda a materia (clases expositivas + traballos tutelados).
O sistema de corrección da devandita proba será o seguinte:
- Para preguntas de verdadeiro/falso: unha resposta incorrecta, restará unha resposta correcta.
- Para preguntas de varias alternativas aplicarase a fórmula de corrección ao azar: acertos - erros/nº alternativas
|
40 |
|
Observacións avaliación |
Criterios para superar a materia: 1. Os traballos tutelados subiranse individualmente á plataforma moodle
(Será valorada a parte individual e a grupal). 2. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase (80%). 3. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de
avaliación (traballos tutelados e proba obxectiva). 4. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa: Asistencia/participación nas
actividades de clase mínima do 80%. Elaboración e presentación dos traballos
tutelados en pequeno grupo (60%)
B) Os estudantes a tempo completo como aqueles con recoñecemento de dedicación
a tempo parcial e dispensa académica de asistencia segundo establece a
"NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AOESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE
GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212) deberán entregar entregar os
traballos tutelados, aínda que estes últimos poderán presentalos de maneira
individual. A proba obxectiva será a mesma para todos/as.
A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
San Fabián Maroto, José Luis (2013). Autoevaluación de centros educativos: cómo mejorar desde dentro. Madrid: Síntesis
González González, María Teresa (2003). Organización y gestión de centros escolares: dimensiones y procesos. Madrid: Pearson Educación
Navajo, Pablo (2009). Planificación estratégica en organizaciones no lucrativas: guía participativa basada en valores. Madrid: Narcea
Gómez Etxebarría, Genaro (2001). Prevención de riesgos y salud laboral en los centros docentes. Barcelona: Praxis
Navaridas Nalda, Fermín (2013). Procesos y contextos educativos: nuevas perspectivas para la práctica docente. Logroño: Genueve
Montero Alcaide, A. (2007). Proyecto de dirección y ejercicio directivo. Las Rozas: Wolters Kluwer España
García Cabrera, María del Mar (2016). Vivir la escuela como un proyecto colectivo: manual de organización de centros educativos. Madrid: Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|