Identifying Data 2020/21
Subject (*) Complements of Formation for the education of the Sciences 2 Code 652601112
Study programme
1 Mestrado Universitario de Profesorado de Educación Secundaria: Ciencias Experimentais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Física e Ciencias da Terra
Coordinador
Grandal D`Anglade, Aurora
E-mail
aurora.grandal@udc.es
Lecturers
Grandal D`Anglade, Aurora
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
E-mail
aurora.grandal@udc.es
pedro.nogueira@udc.es
Web
General description Materia baseada no repaso ou adquisición de conceptos fundamentais nas ciencias naturais, os seus desenvolvementos recentes e a aplicación a problemas de actualidade, como recurso educativo en Educación Secundaria e Bacharelato.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
non hai
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
sesións de docencia expositiva e interactiva , se fose preciso a través de Teams
*Metodoloxías docentes que se modifican
ninguha, agás a realización das actividades presenciais por Teams.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
titorías por correo electrónico e teams
4. Modificacións na avaliación
non hai
*Observacións de avaliación:
a proba obxectiva terá un caracter eminentemente integrador, centrada en reflexións sobre os contidos teóricos
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
non hai

Study programme competencies
Code Study programme competences
A16 (CE-E2)Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos.
A18 (CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. AJ16
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. AJ16
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. AJ18
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. CC1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CC4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CC6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CC7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8

Contents
Topic Sub-topic
Análise dos bloques temáticos do curriculum de ciencias da Natureza Interrelacións.
Os contidos das ciencias experimentais na educación secundaria e bacharelato O BOE: os distintos niveis educativos
Adquisición e/ou revisión de conceptos fundamentais e experimentais da área de ciencias da natureza Bioloxía: Biomoléculas e metabolismo. A célula. Niveis de organización. Evolución
Física: Mecánica, termodinámica, electricidade e magnetismo.
Xeoloxía: tectónica de placas, procesos internos, procesos externos e riscos xeolóxicos.
Química: materia, ligazón química e forzas intermoleculares, reaccións acido-base e redox.
Contexto e situacións de actualidade científica como recurso educativo As enerxías, limpas e renovabeis?. O cambio climático. Virus e vacinas, saúde e pseudociencias.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A16 A18 C1 C4 C6 C7 C8 18 45 63
Document analysis A16 A18 C1 C6 C7 C8 5 20 25
Objective test A16 A18 C1 C4 C6 C7 C8 2 2 4
Collaborative learning A16 A18 C1 C4 C6 10 22 32
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuias e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a sua aprendizaxe
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Document analysis
Description
El trabajo del alumno en cada una de las metodologías propuestas será atendido por el profesor de forma individual y personalizada

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A16 A18 C1 C4 C6 C7 C8 Examen final sobre os contidos da materia

Valorarase :

Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.

Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.

Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares.

Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
40
Document analysis A16 A18 C1 C6 C7 C8 Elaboración de traballos sobre contidos e metodoloxías aplicadas o ámbito científico
Valorarase :

Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.

Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.

Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares.

Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.

Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.

Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
60
 
Assessment comments

A asistencia ás sesions presenciais é obrigatoria, mesmo no caso de que estas sesións téñanse que realizar por vía telemática (Teams)

Na primeira oportunidade

-   Avaliaranse as actividades e traballos realizados durante o curso e proba escrita. A Cualificación será a media ponderada das notas obtidas en cada parte, debendo obter en cada unha delas un aprobado (5 sobre 10).

-   É requisito imprescindible unha asistencia mínima do 80% de asistencia ás sesións presenciais. No caso de non alcanzarse dito porcentaxe as actividades/traballos non serán avaliados e a cualificación será de non presentado.

Na segunda oportunidade

-   O alumnado que asistíu a lo menos ó 80% das sesiones deberá repetir as partes nón superadas (actividades/traballos e/ou proba escrita).

-   Os estudantes que non alcanzaran o porcentaxe de asistencia esixida ás sesións presenciais deberán presentar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ó longo do curso-

-   En calquera caso, a cualificación será a media ponderada das notas obtidas en cada parte, debendo obter en cada unha delas un aprobado (5 sobre 10).

 

Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:

-   Deberán poñelo en coñecemento do profesor a primeira semana de clase

-   Na primeira oportunidade, ademáis da proba escrita, terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ó longo do curso e entregalos nas datas que estableza o profesorado. A cualificación final será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante o curso e da nota da proba escrita, debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10).

-   Na segunda oportunidade, deberán repetir ás partes non superadas (actividades/traballos e/ou proba escrita).



Sources of information
Basic

DOGA Nº 136 de viernes 13 de xullo de 2007 y 23 de xuño de 2008:

http://www.xunta.es/Dog/Dog2007.nsf/FichaSeccion/25E8E?OpenDocument

http://www.xunta.es/Dog/Dog2008.nsf/FichaContenido/29EFE?OpenDocument

http://docentes.leer.es/2010/10/04/leer-para-aprender-ciencias/

Libros de distintas editoriales correspondientes a ESO y Bachillerato

Obras de interés para Geología:

Gutiérrez Elorza, M. (2008). Geomorfología. Ed. Pearson-Prentice Hall. Madrid, 898 pp.
Anguita-Virella, F. & Moreno-Serrano, F. (1991) Procesos Geológicos Internos. Editorial Rueda, Madrid, 232 pp.
Anguita-Virella, F. (2002) Biografía de la Tierra. Editorial Aguilar, Madrid, 350 pp.


Enlaces de interés para Geología:
http://www.ucm.es/info/diciex/programas/las-rocas/cicloderocas/CiclorocasCUARTO.swf
http://www.windows.ucar.edu/tour/link=/earth/geology/rocks_intro.sp.html&br=gra&edu=elem
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2000/tectonica/index_1.htm
http://www.palaeos.com/
http://tolweb.org/tree/
http://alerce.pntic.mec.es/~mnavar6/index.htm
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem/claves_evolucion/claves.htm
http://www.uned.es/cristamine/inicio.htm
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/biologia_y_geologia/
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/ciencias_naturales/
http://recursos.cnice.mec.es/biosfera/profesor/index.htm
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~41009858/departamentos/ciencias.htm

Obras de interés para Biología:

Curtis, H.; Barnes, S.; Schnek, A. y Flores, G. (2006). Invitación a la Biología. Editorial Médica Panamericana.
Audesirk, T.; Audesirk, G. y Byers, B. E. (2008). Biología. La vida en la Tierra. Ed. Prentice-Hall . 8.a ed.,
Anguita-Virella, F. (2002) Biografía de la Tierra. Editorial Aguilar, Madrid, 350 pp.

Enlaces de interés en Biología:
http://www.biologia.arizona.edu/DEFAULT.HTML
http://www.maph49.galeon.com/entrada.html
http://www.encuentros.uma.es/
http://www.faunaiberica.org/
http://www.areaciencias.com/
http://alerce.pntic.mec.es/~mnavar6/index.htm
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/ciencias_naturales/
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/biologia_y_geologia/
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2001/biologia/index.html
http://web.educastur.princast.es/proyectos/biogeo_ov/index.htm



Complementary

ttp://teachers.web.cern.ch

www.igp.gob.pe/mag.htm

www.contenidos.com/fisica

www.cec.uchile.cl/ cutreras/apuntes/nuevo.html

WWW.CTV.ES

www.sc.ehu.es

www.educared.net

www.cofis.es

www.rsef.es

www.omega.ilce.edu

www.geocities.com

www.educar.sc.usp.br/ciencias/fisica/fisicaespanhol

http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica

http://home.cvc.org/science/kepler.htm

http://sasx01.sc.ehu.es/sbweb/fisica/electromagnet/induccion/variable/variable.htm#actividades

www.educared.net/aprende/sofwareducativo/index.htm

http://microcosm.web.cern.ch/microcosm/engl/prevesp.html

http://webcast.cern.ch/proyects/weblecturearchive/index.html

www.idae.es

http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/default.htm
http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/estadistica/gasIdeal/gasIdeal.html
http://lectura.ilce.edu.mx:3000/sites/ciencia/volumen1/ciencia2/36/htm/ysin.html


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Recoméndase o envío telemático dos traballos e se non é posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.