Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
(CE-E1) Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A2 |
(CE-E2) Coñecer os contidos que se cursan nas respectivas ensinanzas |
A3 |
(CE-E3) Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A4 |
(CE-E4) Coñecer contextos e situacións nas que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares |
A5 |
(CE-E5) Coñecer os desenvolvimentos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A6 |
(CE-E6) Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
A7 |
(CE-E7) Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A8 |
(CE-E8) Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas das e dos estudantes. |
A9 |
(CE-E9) Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A10 |
(CE-E10) Coñecer estratexias e procedimentos de evaliación e entender a evaliación como un procedimento de regulamentación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A11 |
(CE-E11) Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A12 |
(CE-E12) Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación empregando indicadores de calidade. |
A13 |
(CE-E13) Identificar os problemas relativos ao ensino e aprendizaxe das materias da especialización e propor alternativas e solucións. |
A14 |
(CE-G14) Respetar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade. |
A19 |
(CE-P2) Acreditar un bon uso da expresión oral e escrita na práctica docente. |
B1 |
(CE-G1) Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións. |
B2 |
(CE-G2) Comprender o desenvolvemento da personalidade de estes estudantes e as posíbeis disfuncións que afectan á aprendizaxe. |
B3 |
(CE-G3) Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecimentos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
B4 |
(CE-G4) Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes. |
B5 |
(CE-G5) Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e no centro, abordar e resolver posíbeis problemas. |
B6 |
(CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país. |
B8 |
(CE-G8) Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá. |
C1 |
N.1. Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidad Autónoma. |
C3 |
N.3. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profisión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
N.4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
N.6. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponíbel para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
N.7. Asumir como profisional e cidadán/cidadá a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
N.8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP12 AP13 AP14 AP19
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8
|
CP1 CP3 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1) A Historia como disciplina escolar: eixos estruturantes e as finalidades do ensino da Historia, a educación para a cidadanía, o coñecimento do feito relixioso/espiritual e os feitos sociais e económicos. |
-A función escolar do ensino-aprendizaxe da Historia e as Ciencias Sociais. Criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
2) Dificultades dos contidos históricos para os estudantes de Educación Secundaria. Selección dos contidos históricos. Xustificación. |
-A evaluación dos contidos históricos. Criterios e instrumentos de avaliación. Qué y para qué? |
3) Organización e secuenciación dos contidos /
Fontes, recursos e metodologías no ensino da Historia.
|
-Institucións: arquivos, hemerotecas, bibliotecas, museus. |
4) Estratexias de ensino-aprendizaxe e a súa relación cos distintos modelos didácticos. Diferentes tipos de actividades. Fontes, recursos e metodoloxías no ensino da Historia / Recursos didácticos e experiencias de aprendizaxe no ensino da Historia. |
-Cómo realizar unidades didácticas de Historia.
-Fontes: escritas, iconográficas, orais, outros recursos materiais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A12 A13 A14 B1 C1 C4 C7 |
4 |
10 |
14 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A19 B3 B4 C3 C6 C8 |
6 |
15 |
21 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A8 A11 A12 A14 B5 B2 |
12 |
13 |
25 |
Discusión dirixida |
A12 A13 A14 A19 B8 C4 C7 |
1 |
2 |
3 |
Presentación oral |
A19 B3 C1 C4 C6 C7 |
2 |
15 |
17 |
Sesión maxistral |
B1 B3 B4 B5 C4 C6 |
21 |
10 |
31 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 B6 |
2 |
25 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Actividades que se realizarán ao longo da materia onde se analizarán diferentes fontes documentais. Fundamentalmente artigos de investigación sobre Historia e a súa función social, Didáctica da Historia e as Ciencias Sociais desde unha perspectiva crítica. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, consistirá na formulación e desenvolvemento dunha investigación ou innovación propia do campo da Didáctica da Historia e das Ciencias Sociais. |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupo de forma colaborativa coa axuda do profesor orientada fundamentalmente ao desenvolvemento do traballo tutelado. |
Discusión dirixida |
Reflexión e discusión en grupo, coa axuda do profesor, orientada fundamentalmente á comprensión da materia e a súa natureza e potencialidades. |
Presentación oral |
Como resultado do traballo tutelado presentarase na aula os obxectivos e resultados principais do mesmo. |
Sesión maxistral |
Mediante as sesións maxistrais traballaranse os contidos que conforman o marco teórico-práctico a partir da exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento. Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas. Tendo en conta que esta materia se vai impartir seguindo un modelo híbrido, existe a posibilidade de que estas sesións maxistrais sexan gravadas e postas a disposición do alumnado a través da Moodle da materia, dependendo do contexto sanitario provocado pola COVID-19. |
Actividades iniciais |
Metolodoxía centrada en familiarizar ao alumnado coa aprendizaxe e ensino da Historia e as Ciencias Sociais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Actividades iniciais |
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Os traballos de tarefas de aula terán un seguimento personalizado para garantir o cumprimento dos obxectivos e prazos así como para resolver dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A12 A13 A14 B1 C1 C4 C7 |
Analizarase criticamente e reflexionarase sobre documentación repartida na aula. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A19 B3 B4 C3 C6 C8 |
A aprendizaxe de metodoloxías para a súa aplicación didáctica concretarase na elaboración dun estudo ou traballo acerca dalgunha das temáticas consideradas no espectro dos espazos culturais. O alumnado seleccionará un tema, formulará os obxectivos, realizará unha xustificación, desenvolverá a metodoloxía idónea, resolverá o tema e/ou proposta e obterá as conclusións pertinentes. |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A8 A11 A12 A14 B5 B2 |
Actividades que promovan o traballo en pequenos grupos: intercambio de información, discusións, postas en común, toma de decisións, comprensión do grupo como unha tarefa única. |
20 |
Discusión dirixida |
A12 A13 A14 A19 B8 C4 C7 |
Os textos e temas que se traballen na aula serán obxecto, puntualmente, de discusión dirixida na aula. facilitando a adquisición das destrezas explicativas fundamentais para o desenvolvemento da profesión de profesor/a. |
15 |
Presentación oral |
A19 B3 C1 C4 C6 C7 |
Os traballos de pequeno grupo serán obxecto de exposición na aula, xa que facilitan a adquisición das destrezas explicativas fundamentais para o desenvolvemento da profesión de mestres/as. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación terase en conta a actitude, interese, participación e dedicación á materia tanto na aula como fóra da mesma. Aquel alumnado que non supere a avaliación contínua, a partir das metodoloxías presentes na materia, terá que superar unha proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA -BURKE, P (1994): Formas de hacer historia, Alianza, Madrid. -CARRETERO, M ET ALII (1989): La enseñanza de las Ciencias Sociales.Madrid. Visor. -FERNÁNDEZ VALENCIA, A. (coor, 2001): Las mujeres en la enseñanza de las Ciencias Sociales. Madrid. Síntesis, -HERNÁNDEZ SANDOICA, E. (1995):Los caminos de la historia.Madrid. Síntesis. -HERNÁNDEZ SANDOICA, E. (2004):Tendencias historiográficas actuales. Escribir Hª de hoy. Madrid. Akal. -PLUCKROSE, (1993): Enseñanza y aprendizaje de la historia. Madrid. Morata. -UBIETO,A. (1988): El entorno, lo que nos rodea, como fuente histórica y materia de estudio.ICE de la Universidad de Zaragoza. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|