Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A17 |
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A19 |
Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A20 |
Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
A21 |
Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A22 |
Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. |
A23 |
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A24 |
Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A25 |
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Valorar a importancia da innovación e a investigación coma estratexias para mellorar a calidade educativa na área da linguaxe. |
AP19 AP23 AP25
|
|
CM5 CM6 CM8
|
Desenvolver os aspectos clave da formación inicial do profesorado de lingua e literatura castelá. |
AP21 AP22
|
|
CM1 CM4 CM7
|
Analizar críticamente o currículo de E. Primaria e Infantil para lingua e literatura castelá, as prácticas docentes, e os materiais didácticos habituais |
AP17 AP20 AP24
|
|
CM3
|
Formular propostas de investigación e innovación educativas |
AP3
|
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A metodoloxía na didáctica da lingua e da literatura galegas na Educación Secundaria
|
1. 1. Perspectivas e contexto
|
2. Métodos para o ensino da lingua galega na ESO e no Bacharelato |
2. 1. Competencias, estratexias e conceptos afíns
|
3. Métodos para o ensino da literatura galega na ESO e no Bacharelato |
2. 1. Competencias, estratexias e conceptos afíns |
4. Análise de experiencias de innovación metodolóxica en didáctica da lingua e da literatura galegas |
4. 1. Recursos e análise
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A21 A19 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
20 |
32 |
Lecturas |
A17 A21 A24 A25 A19 |
0 |
10 |
10 |
Traballos tutelados |
A20 |
1 |
12 |
13 |
Proba de ensaio |
A19 C1 |
1 |
13 |
14 |
Obradoiro |
A21 A22 A23 A25 A19 C1 C3 |
14 |
14 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A modo de introducións ou visións sintéticas dirixidas a todo o grupo, ofreceranse algunhas sesións en que o profesor se valerá do método expositivo . Debido á situación excepcional deste curso, cf. https://www.udc.es/es/cufie/GD/ |
Lecturas |
Proporcionaráselle ao alumnado materiais de lectura que servirán de base tanto para traballar nos obradoiros como para fomentar a súa participación nas sesións maxistrais. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo tutelado, relacionado con calquera aspecto dos tratados no programa docente. Este será fundamental no momento de o alumnado superar con existo a materia, na medida en que da índice da súa madurez científica. |
Proba de ensaio |
Con esta proba preténdese determinar tanto os coñecementos adquiridos polo alumnado durante o curso como a súa competencia en expresión escrita, a súa capacidade de relación e a súa madurez crítica. |
Obradoiro |
Coa finalidade de aprofundar no estudo de distintas cuestións relacionadas co ámbito da materia, combinaranse diversas metodoloxías e probas (exercicios de resumo, solución de problemas, prácticas guiadas, discusións, etc.), nalgúns casos facendo previamente as lecturas que o profesor/a establezca.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Obradoiro |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Calquera dúbida de carácter individual e/ou grupal será atendida tanto nas aulas como no horario de titoría, ora se ten a ver coas actividades no obradoiro ora co traballo titorizado, as lecturas ou a proba de ensaio. O alumnado con dispensa académica poderá compensar a súa ausencia cunha maior atención personalizada a través do horario de titoría e do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A17 A21 A24 A25 A19 |
Valoración da comprensión da(s) obra(s) lida(s) e das capacidades de análise, razoamento, relación e organización das súas posibilidades na didáctica da lingua |
10 |
Obradoiro |
A21 A22 A23 A25 A19 C1 C3 |
Valorarase a particpación do/ a estudante nas diferentes actividades levadas a cabo na aula, tanto escritas como orais. É necesaria a asistencia ás aulas |
10 |
Sesión maxistral |
A3 A21 A19 C4 C5 C6 C7 C8 |
Atención e colaboración, participación nas aulas maxistrais |
10 |
Traballos tutelados |
A20 |
Realización dun traballo tutelado que poderá ser realizado individualmente ou en grupo. |
60 |
Proba de ensaio |
A19 C1 |
Através dunha actividade teórica ou práctica o alumnado deberá mostrar o seu grao de asimilación das nocións e dos recursos que se lles presentaron, así como do seu aproveitamento didáctico |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia será necesario superar todas as partes, en calquera das dúas oportunidades, polo que será necesario obter no mínimo o 50% da puntuación en cada unha delas. Na segunda oportunidade o alumnado só repetirá as partes suspensas e manterá a nota daquelas que fosen superadas. O sistema de avaliación (en ambas as oportunidades) será o mesmo tamén para aquel alumnado que teña dispensa académica
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Aínda que o aparato bibliográfico se entregará puntualmente nas aulas e que, loxicamente, se atenderá principalmente aos traballos de investigación do profesor, como manuais principais de achegamento á miña cadeira, incidirase nesta bibliografía: Pardo de Neyra, X. (2017): Didáctica da lingua e da literatura galegas, Silleda: Edicións Fervenza _____ (2021): A cor áspera do veludo, Noia: Toxosoutos. _____ (2021): O abecedario no país das alvarizas, Coruña: Medulia Editorial _____ (2018): Terra e memoria: a Terra de Miranda no proxecto territorial galego. Estudo e contextualización dun paradigma literario, Lugo: Concellos d'A Pontenova, Trabada e Riotorto, Deputación de Lugo et alii _____ (2019): Á sombra de María Silgar. Carvalho Calero contra a historia única, Ferrol: Edicións Embora. _____ (2020): Os rostros do frío, Silleda: Edicións Fervenza. _____ (2020): A transformación feminina da realidade, Vigo: Universidade de Vigo |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|